Skip to main content

Goedemorgen,

Mijn schoonouders willen ook overstappen naar KPN.

Nu willen zij graag gebruik maken van de gratis tv bij een 2 jarig abonnement.
Echter willen zij alleen internet zonder tv abonnement.

Nu kan ik dit wel aanvragen maar voldoet dit aan de voorwaarden voor de gratis tv?
Er staat namelijk bij de voorwaarden op een 2 jarig internet (en tv) abonnement. En verderop staat geldig bij een 2 jarig internet abonnement, al dan niet met tv erbij.

Het is bij niet helemaal duidelijk wat nu de voorwaarden zijn.
Weet iemand of dit geldig is, het aanvragen kan gewoon op deze manier maar het zou zonde zijn als achteraf blijkt dat dit niet mogelijk is.

Hallo @knorde , vorige week was er ook zo’n vraag.

Wat eruit kwam was dat je een abonnement internet+tv neemt en na een maandje de tv weer opzegt. Dat schijnt te kunnen.

Hallo @knorde , vorige week was er ook zo’n vraag.

Wat eruit kwam was dat je een abonnement internet+tv neemt en na een maandje de tv weer opzegt. Dat schijnt te kunnen.

Ik vind het wel apart dat je het wel aan kunt vragen zonder tv abonnement, is dit ergens terug te vinden dat bovenstaande manier de enige manier is of is dit voor de zekerheid gedaan?

Ook nog even een andere vraag, Zij willen het eind november in laten gaan omdat dat hun oude provider afloopt. Wordt een tv in dat geval gewoon gereserveerd tot het abonnement in gaat?

Hoi @knorde, bij zo'n actie is de tv inderdaad alleen mogelijk als je (of je schoonouders) ook tv bij het abonnement neemt. Ik zie deze actie zo niet staan, het hangt er vanaf wat voor aanbieding het precies is. Er zijn acties die op=op zijn, als dat er bij staat is het niet met zekerheid te zeggen.

Hoi @knorde, bij zo'n actie is de tv inderdaad alleen mogelijk als je (of je schoonouders) ook tv bij het abonnement neemt. Ik zie deze actie zo niet staan, het hangt er vanaf wat voor aanbieding het precies is. Er zijn acties die op=op zijn, als dat er bij staat is het niet met zekerheid te zeggen.

Volgens mij zijn het weekenddeals, en het is me nu niet duidelijk of KPN die alleen via derde partijen aanbiedt of ook via de eigen website.

Hoi @knorde, bij zo'n actie is de tv inderdaad alleen mogelijk als je (of je schoonouders) ook tv bij het abonnement neemt. Ik zie deze actie zo niet staan, het hangt er vanaf wat voor aanbieding het precies is. Er zijn acties die op=op zijn, als dat er bij staat is het niet met zekerheid te zeggen.

Wij hebben het abonnement zonder tv abonnement besteld en in de bestelbevestiging staat als cadeau de gratis smart tv. Hoe gaat dit nu verder dan?

Als zij de tv niet krijgen en ook niet meer voor de korting kunnen kiezen willen zij geen 2 jarig abonnement aangaan namelijk.

Volgens mij zijn het weekenddeals, en het is me nu niet duidelijk of KPN die alleen via derde partijen aanbiedt of ook via de eigen website.

Dit stond t/m gisteren gewoon op de eigen site van KPN. Er was een teller aan het aftellen die gisterenavond verliep.

Dan was het vermoedelijk een weekend deal inderdaad, die kan ik helaas niet terugzien. Bij zo'n deal worden de voorwaarden ook genoemd.

Wij hebben het abonnement zonder tv abonnement besteld en in de bestelbevestiging staat als cadeau de gratis smart tv. Hoe gaat dit nu verder dan?

Als je de bestelling hebt gedaan krijgen jouw schoonouders een bevestiging. Daarin staat wat ze precies gaan krijgen. Kijk goed wat daarin staat dus.

Dan was het vermoedelijk een weekend deal inderdaad, die kan ik helaas niet terugzien. Bij zo'n deal worden de voorwaarden ook genoemd.

Als je de bestelling hebt gedaan krijgen jouw schoonouders een bevestiging. Daarin staat wat ze precies gaan krijgen. Kijk goed wat daarin staat dus.

Het was inderdaad een weekend deal.

Bij de voorwaarden stond geldig bij een 2 jarig internet abonnement, al dan niet met KPN tv+.
Als ik google op het woord “al dan niet” zou dit betekenen wel of niet.

In de bestelbevestiging staat het gratis cadeau, de smart tv,  wel benoemd.
Maar wordt dit nog achteraf gekeurd en zo ja wat gebeurd er bij afkeuring?

Niet dat ze wel de 2 jaar verplichting hebben maar niet het cadeau krijgen en ook geen korting krijgen.

Hoi @knorde 

Bij deze weekendactie was het niet verplicht om daar KPN TV+ bij te nemen, een internet only abonnement was al voldoende om aan deze actie deel te kunnen nemen.
Het internetabonnement is het vaste deel van je abonnement, voor in jouw geval 2 jaar.
Het KPN TV+ deel is een optie die je daarbij kunt nemen, maar wel maandelijks opzegbaar is.

Als er in de bevestiging staat vermeld dat je de gratis Smart televisie gaat ontvangen, dan ga je die ook gewoon ontvangen, daar is geen twijfel meer over mogelijk.
De check wordt namelijk al gedaan, tijdens de aanvraag van je bestelling, en zal dus niet nogmaals in een later stadium gaan plaats vinden.
Je hoeft dus geen zorgen te maken omtrent een mogelijke afkeuring.

Alvast veel plezier met je nieuwe Smart televisie!!

De Smart televisie wordt na de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) naar jullie verzonden, die wettelijke bedenktijd gaat pas lopen op het moment dat het KPN modem is aangesloten op het glasvezelnetwerk (of kopernetwerk)van KPN.

Hoe hebben je schoonouders dan tv zenders? 

Dat is bij kpn internet maar € 12,50.

Dus altijd veel goedkoper dan KabelTV € 24 / TV Start € 33 via Ziggo zonder ziggo-internet. 

Bovendien heb je binnen die € 12,50 ook nog tot een week terugkijken en gratis on demand aanbod. Ook dat kan bij Ziggo niet zonder hun internet. 

Als het in de bevestigingsbrief staat kan je er vanuit gaan dat je die krijgt inderdaad. Dat is waarom ik vroeg wat daarin staat 😉

De bevestiging is waar je (of je schoonouders in dit geval) mee akkoord gaan, als daarin iets niet klopt is het belangrijk om zo snel mogelijk telefonisch contact te hebben zodat dat bekeken kan worden. In deze situatie is dat niet nodig dus.

Dat hoeft niet per se, er zijn een hoop mensen die tegenwoordig alleen streamingdiensten kijken.

Dat is bij kpn internet maar € 12,50.

Dus altijd veel goedkoper dan KabelTV € 24 / TV Start € 33 via Ziggo zonder ziggo-internet. 

Bovendien heb je binnen die € 12,50 ook nog tot een week terugkijken en gratis on demand aanbod. Ook dat kan bij Ziggo niet zonder hun internet. 

Hoi @PeterG 

Er zijn ook steeds meer Nederlanders die NLZIET nemen om naar de televisie zenders te kijken, en die heb je al vanaf 7,95 per maand.
Je hebt dan maar 41 zenders waarnaar je kunt kijken, en géén radiozenders!

KPN TV+ is in dat opzicht veel uitgebreider met veel meer televisie zenders én radiozenders, dus als je dat zou rekeningen is KPN TV+ helemaal niet duur.

Sterker nog vanaf morgen heb ik ook weer KPN TV+ in mijn pakket, en zeg NLZIET weer op.
Ook omdat ik dan het Pluspakket gratis erbij krijg, waardoor ik bij KPN méér krijg en hetzelfde blijf betalen per maand.

Oh, niet aan alleen NLziet gedacht. 

En met de gratis app MyTuner heb je zonder kosten ook nog een paar duizend radio zenders van over de hele wereld, @Michel.uit.Arnhem .

En niet te vergeten DAB+. Ook zonder abonnement...

Oh, niet aan alleen NLziet gedacht. 

En met de gratis app MyTuner heb je zonder kosten ook nog een paar duizend radio zenders van over de hele wereld, @Michel.uit.Arnhem .

En niet te vergeten DAB+. Ook zonder abonnement...

Maakt niet uit @PeterG , je kunt niet aan alles denken.
Maar NLZIET is op zich een aardige concurrent geworden van o.a. KPN, zeker voor mensen die voornamelijk naar de Nederlandse televisie zenders willen kijken.

Toch zitten daar nog nadelen aan vast, zoals dat NLZIET (nog) geen radiozenders aanbied en alleen de hoofdzenders in Full HD worden uitgezonden, de overige zenders zijn in HD Ready (720P) kwaliteit zoals de regionale zenders.

Daarnaast wil ik niet meer werken met verschillende apps, en heb daarom besloten om alles onder één merk en factuur te plaatsen, en dus weer terug te keren naar KPN TV+.
Qua prijs maakt het in mijn geval niets uit, alleen dat ik er veel meer voor terug krijg, zoals de eerste 10 zenders in topkwaliteit en het pluspakket.

Mijn Apple TV 4K zal ik tijdelijk in de doos doen, en weer gaan gebruiken zodra KPN met de beloofde KPN TV+ app voor Apple TV komt.

Mijn Apple TV 4K zal ik tijdelijk in de doos doen, en weer gaan gebruiken zodra KPN met de beloofde KPN TV+ app voor Apple TV komt.

Al zul je die 14 Mbps topkwaliteit niet via de smart-tv app in de Apple TV box krijgen. Ook niet met een Android-TV of Google-TV overigens. Of Tizen én WebOS. 

Dat biedt kpn alleen via multicast aan en dus alleen via de eigen TV+ launcher. 

Al zul je die 14 Mbps topkwaliteit niet via de smart-tv app in de Apple TV box krijgen. Ook niet met een Android-TV of Google-TV overigens. Of Tizen én WebOS. 

Dat biedt kpn alleen via multicast aan en dus alleen via de eigen TV+ launcher. 

Hoi @PeterG 

Daar ben ik mij van bewust, dat die 14 Mbps (multicast) alleen te verkrijgen is via de KPN’s eigen KPN TV+ ontvanger, en niet via de KPN TV+ App.
Toch zorgt de Apple TV 4K mediaontvanger ervoor, dat de beeldkwaliteit alsnog van hoge kwaliteit, dus daar heb ik ter zijner tijd geen problemen mee, zodra KPN de KPN TV+ App voor de Apple TV heeft uitgebracht.

Maar gezien de huidige ontwikkeling, duurt dat nog wel even.
Maar wie weet! brengt KPN deze app al in 2025 uit.

Bedankt allemaal voor de bevestiging, dan weet ik zeker dat mijn schoonouders zich geen zorgen hoeven te maken :)

Voor de volledigheid, zij maken naar volle tevredenheid gebruik van NLZIET, vandaar alleen het kale internet abonnement.

Reageer