Skip to main content

Van de week ontving ik van KPN zowel een brief als mailbericht waarin werd medegedeeld dat mijn Internetsnelheid binnen 1 maand omhoog gaat naar 100 Mbps.

Een prima gebaar maar KPN kan dit feitelijk niet waarmaken…..

Ik heb nu een Hussel 50 Mbps Internet + TV abonnement en daarmee haal ik bijna constant 70 / 16 Mbps, dus een prima snelheid voor een 50 Mbps xDSL verbinding.

Op ons woonadres kan ik volgens de KPN Postcode check 86 / 18 halen maar dat lijkt mij erg realistisch want ik had eerder al de 100 Mbps bij KPN aangevraagd en toen kwam ik net boven de 70 Mbps uit. feitelijk is de maximale snelheid afhankelijk van de afstand tussen mijn woonadres en de dichts bijzijnde koppelpunt en dan is 100 Mbps nooit haalbaar.

Op zich zou ik best iets meer bandbreedte willen hebben en dit voorstel zou prima zijn geweest als het dan ook een significante hogere bruikbare bandbreedte zou opleveren.

Ik veronderstel dat KPN dit natuurlijk ook kan bedenken dus ik vraag mij af waarom KPN dit, nogmaals prima voorstel, aanbiedt.

Zou dit een voorbereiding kunnen zijn m.b.t. de eventuele overgang naar een grotere bandbreedte (14,5 Mbps) met de huidige in gebruik zijnde VIP5202 TV box?

 

Groet Jurgen

Mogelijk heb je nu een enkele lijn @srna513006 en kun je overgezet worden naar (pair)bonding. Daarmee kunnen je huidige snelheden worden verdubbeld. 

Echter, als er glasvezel in het verschiet ligt begint KPN niet snel meer aan bonding.


Nee, ik heb nu al Pair bonding anders zou ik wellicht de huidige 70 / 16 Mbps halen.

 


Dan ben ik erg benieuwd hoe KPN het aanbod van 100/20 in de praktijk waar wil maken. 


Hallo @srna513006 ,

Dit soort berichten met voordelen worden regelmatig verstuurd naar grote groepen abonnees. Je bent dus echt niet de enige. 
 

Realiseer je ook dat 50 Mbit/s momenteel zelfs helemaal niet meer wordt verkocht aan nieuwe klanten. Het zal mij niets verbazen als binnen een paar jaar bij iedereen het abonnement is vastgesteld op 100 Mbit/s. 
 

En ach, bij jou gaat toch ook de werkelijke snelheid gratis omhoog van bv 70 Mbit/s naar 86 Mbit/s als ik jouw verhaal zo lees. Is toch niets verkeerds aan? 


Dat ik niet de enige ben is natuurlijk nogal voor de hand liggend en uiteraard is het een prima gebaar maar daarmee begon ik mijn bericht.

Het is mij alleen nog niet duidelijk wat de echte reden hiervan is, niet echt boeiend maar ben wel nieuwsgierig…


De achterliggende gedachte is dat KPN jou en anderen graag als klant houdt. En met dit soort kadootjes voor bestaande klanten kom je als KPN zijnde met een leuke geste. 


De achterliggende gedachte is dat KPN jou en anderen graag als klant houdt. En met dit soort kadootjes voor bestaande klanten kom je als KPN zijnde met een leuke geste. 

+ er wordt vaak op dit forum geroepen dat KPN niks doet voor bestaande klanten, en naast kpn.com/kadootje is dit een van de manieren om klanten een fijner gevoel te geven.


Ik heb het zelfde situatie. Er is geen resultaat. Ik moest 5 euro meer betalen voor 100mb nu terug gezet naar 50 mb. Ik krijg ongeveer 70 mb.

Alleen via ziggo kan ik 200mb krijgen.

Ik merk wel dat kpn af en toe wegvalt en mijn mobiele internet overneemt.

Vorig jaar veel reclame van kpn over glasvezel gehad maar, nu is het stil bij kpn.

Veel pr stunt van kpn


Zo net bericht van KPN ontvangen dat mijn Hussel 50 abonnement gratis is verhoogd naar Hussel 100.

Inderdaad, ik meet nu bedraad met Speedtest by Ookla 83 / 16 Mbps dus geen 100 maar dat is logisch want KPN kan niet meer leveren dan de technische infrastructuur mogelijk maakt.

Maar ja, het is toch bijna 20% meer dan de huidige 70 / 16 Mbps dus je moet een gegeven paard niet in de mond kijken…


Van de week ontving ik van KPN zowel een brief als mailbericht waarin werd medegedeeld dat mijn Internetsnelheid binnen 1 maand omhoog gaat naar 100 Mbps.

Een prima gebaar maar KPN kan dit feitelijk niet waarmaken…..

Ik heb nu een Hussel 50 Mbps Internet + TV abonnement en daarmee haal ik bijna constant 70 / 16 Mbps, dus een prima snelheid voor een 50 Mbps xDSL verbinding.

Op ons woonadres kan ik volgens de KPN Postcode check 86 / 18 halen maar dat lijkt mij erg realistisch want ik had eerder al de 100 Mbps bij KPN aangevraagd en toen kwam ik net boven de 70 Mbps uit. feitelijk is de maximale snelheid afhankelijk van de afstand tussen mijn woonadres en de dichts bijzijnde koppelpunt en dan is 100 Mbps nooit haalbaar.

Op zich zou ik best iets meer bandbreedte willen hebben en dit voorstel zou prima zijn geweest als het dan ook een significante hogere bruikbare bandbreedte zou opleveren.

Ik veronderstel dat KPN dit natuurlijk ook kan bedenken dus ik vraag mij af waarom KPN dit, nogmaals prima voorstel, aanbiedt.

Zou dit een voorbereiding kunnen zijn m.b.t. de eventuele overgang naar een grotere bandbreedte (14,5 Mbps) met de huidige in gebruik zijnde VIP5202 TV box?

 

Groet Jurgen


Ik heb al jaren hussel 50 en doordat ik 6 meter boven een wijkkast woon vanaf dag 1 een snelheid van 180/60
Sinds gisteravond blijft het hangen op 110/60.
Ik snap dat ik jaren meer heb gehad dan ik voor betaalde, dus ik mag niet klagen, maar het voelt toch niet echt als een kadootje of een poging om me te behouden.
Ga nu toch actief kijken wat de alternatieven zijn.​​​​​​​


Nou, dat is niet verkeerd maar ja, 110 / 60 is nog steeds meer dan je zou verwachten.

Misschien toch even naar de oorzaak op zoek gaan waarom de snelheidsverlaging.

 


Nou, dat is niet verkeerd maar ja, 110 / 60 is nog steeds meer dan je zou verwachten.

Misschien toch even naar de oorzaak op zoek gaan waarom de snelheidsverlaging.

 

Inderdaad, aan alle mooie dingen komt eens een eind 🙂 Zo heb ik nog jaren gratis anologe tv gehad van ziggo zonder te betalen. Het is niet altijd zomer maar soms heb je mazzel :-)

Ik vermoed dat KPN een techniek gebruikt die wat meer garandeert dat je krijgt wat je hebt gekocht. En dat werkt dan twee kanten op :-)


Ik denk niet dat de beduidend hogere bandbreedte aan een techniek van KPN lag / ligt maar afhankelijk hoe ver de verdeelkast van jouw ISRA is verwijderd en of dat pairbonding is toegepast.

Dat laatste zal zeker het geval zijn want anders kun je nooit over deze hoge bandbreedte beschikken.

 


Ik denk niet dat de beduidend hogere bandbreedte aan een techniek van KPN lag / ligt maar afhankelijk hoe ver de verdeelkast van jouw ISRA is verwijderd en of dat pairbonding is toegepast.

Dat laatste zal zeker het geval zijn want anders kun je nooit over deze hoge bandbreedte beschikken.

 

kun of kon?  Die 180 zie ik niet meer terugkomen denk ik.
De KPN monteur destijds gaf aan dat ik geluk had want recht boven de verdeelkast wonende.

Maar 180 of 120, het maakt voor een 1 persoonshuishouden niet echt uit. Laat KPN maar ergens in de polder voor betere verbinding zorgen :-)

https://www.speedtest.net/result/15247507448.png


Laat KPN maar ergens in de polder voor betere verbinding zorgen :-)

 

@Hans Keesom ook daar zijn we mee bezig. 😉