Skip to main content

Ik ben lid van KPN, maar niemand hebt gezegd of ik ook gebruik kan maken van webruimte voor een eventuele website of forum. is dit mogelijk en hoe gaat dat te werk.

Een forum kun je vergeten. Het is maar heel weinig ruimte, 500 mb ofzo. En er is geen PHP beschikbaar. Dus html, CSS en JavaScript, dan houd het wel zo ongeveer op. Geen forum, geen webshop en bijv. ook geen WordPress ofzo.

Een KPN medewerker kan de webruimte voor u beschikbaar maken.


Hi Ameijde, welkom op het forum. 

Nick legt dit goed uit. De ruimte is overigens 50 Mb. Dit is bedoelt als een lichte persoonlijke pagina. Voor een forum/webshop etc. zou je los ruimte moeten kopen met een eigen domeinnaam. Dit kan via ons maar ook via een tal van andere aanbieders. Google even op 'Webhosting’, dan kom je genoeg aanbieders tegen. :) 

Een KPN medewerker kan de webruimte voor u beschikbaar maken.

Dit kan ik zeker doen. Zou je in dat geval je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


50 mb :joy:  Ik was nog te optimistisch :rofl:


50 mb :joy:  Ik was nog te optimistisch :rofl:

Ik dacht al dat je dit zou zeggen, haha. :grin:


Webruimte kost 8,00 per maand, dus niets gratis. Reden te meer om na te denken om bij KPN weg te gaan.


Euhm... welke webruimte kost 8 euro per maand? Ik heb er nog nooit voor betaald hoor. Heeft u een linkje?


Als u echt serieuze webruimte zoekt, waar u een forum of een webshop kunt maken, dan moet je niet bij een internetprovider zijn, maar bij een webhoster.

Bijvoorbeeld Yourhosting: https://www.yourhosting.nl/hosting/hostingpakketten/

Daar kun je al voor € 2 per maand beginnen met 130 GB webruimte.


Webruimte kost 8,00 per maand, dus niets gratis. Reden te meer om na te denken om bij KPN weg te gaan.

Het gaat hier om de gratis ruimte die je krijgt bij een internetaansluiting van KPN om een homepage te maken. Niet de betaalde opties.  


Aha, die 8 euro is dit:

Bedoelt voor zakelijke klanten. Niet voor particulieren. Mocht je dit toch willen, dan kan dat, moet je denk ik wel een KvK nummer hebben. En dan sluit je hier voor gewoon een compleet apart contract voor af. Dit zal dan ook apart gefactureerd worden. Het komt niet op uw factuur te staan die u ontvangt voor internet / tv / telefoon.

Kan wel eens wezen dat die 8 euro nog ex btw is ook...


Bedankt Rick voor je tip van your hosting. Dat scheelt een hoop met die 8,00 euro per maand van KPN.