Goedemiddag,
Wij zijn een huis aan het renoveren uit 1894. De vorige bewoner is inmiddels met zijn 93 jaar naar het bejaardentehuis.
Het viel ons op dat er in huis geen KPN aansluiting aanwezig was. Wij gaan alles opnieuw doen en dus ook de meterkast.
We zijn begonnen met slopen en tussen de 2e en 3e vloer (overal is gewoon jaren lang overheen gebouwd) kwamen we de doos tegen op de foto. Pas na het verder slopen van de vloer kwam ik erachter dat hier een blauw/wit/rode kpn kabel uit weg liep. Deze hebben we na het slopen van alle vloeren nu volledig vrij. Ik heb de doos snel dicht geschroefd, zodra ik de blauwe kabel zag. Vervolgens kwam er na het wegvegen van de modder inderdaad een PTT logo tevoorschijn. Ik heb wel nog snel een paar foto's geschoten.
De contacten in de doos zijn gesoldeerd.
De vraag die ik heb is als volgt: kan ik deze doos kostenloos laten vervangen voor een "normale" aansluiting? Want ik weet eerlijk gezegd niet goed of we hier wel mee verder kunnen als de verbouwing af is. Daarnaast is het straks echt een lelijke joekel van een aansluiting in onze nieuwe meterkast.
Hoor het graag!