Skip to main content

hoi hoi, probeer bij mijn ziekenfonds in te loggen gaat niet.

Speedtest van Ookla gedaan kom op 28,2 down en op 20.8 uit

Gisterochtend 07:05 uur up 346 en down256

Waar ligt dat verschil zodat digid wel met net ziekenfonds contact kan maken?

Sneller Internet 500/500 bekabeld haal ik het meestal wel ook niet altijd maar wifi verloopt heel erg dit had ik niet van glasvezel voorgesteld.

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ik zag je vraag bij een ander topic. Kan je iets meer vertellen over je netwerk en probleem?


Mijn modem is een experiabox v10a, boven op de 1e verdieping staat een arcadqan de interactieve box is een Arris VIP2952 V2 met een ontzette trage menu heb ik gemeld maar hoor al weken niks. heb een abo glasvezel 500/500 doe nu de speedtest bekabeld down 495.55 up 533.14 daar gaat het niet om maar om het wisselende wiffisignaal op 12-01 gemeten down 33.1 up 10.8 nu precies gemeten down 331 up 331 op kpn amsterdam daar staat hij standaard op dus ik wissel niet. toen hij dus zo laag was kon ik niet met digid inloggen hij bleef maar draaien probleem doet zich op wifi voor.

 

hoop je zo voldoende info heb gegeven.

 

 


Hoi @smurf038, ik begrijp dat je wisselende snelheden haalt wat betreft de WiFi. Dat is wel irritant. Heb je de WiFi tips al eens doorlopen? Zorgt dat voor meer stabiliteit?

Wat betreft het trage menu. Deze zou voor jou inmiddels opgelost moeten zijn. 


Beste Bart,

De snelheden heb ik op exact de zelfde plek gemeten ong. 3 meter vanaf de modem.

Nu precies op mijn telefoon met oakla weer gemeten down 46.6 up 50.1 terwijl ik op17 januari 07:33 uurdown325 en up 314 had dat is op zondag geweest vroeg dus.

Mijn systeem versie ziet er nu op moment zo uit

Mijn html versie 4.113.201

        NMC versie80 110 1901

        DBL versie2 0 9


Op dezelfde plek dus. Dat kan. WiFi is een signaal dat door de lucht gaat dat verstoord kan worden. Vaak is daar heel goed wat aan te doen. Vandaar dat ik benieuwd ben op je de tips al hebt doorgelopen die ik gestuurd hebt. Dat is mij nog niet duidelijk namelijk. 


De wifi versterker boven is door de kpn monteur aangelegd en aangesloten omdat we daar net niet voor in aanmerking kwamen moesten we dat zelf betalen.

Een nieuw abo lijkt mij ook niet nodig daar ik 500/500 heb.

de wifi analyzer geinstalleerd op mijn mobiel, die vertelde dat ik van kan 11 beter naar kan 14 kan gaan maar de modem geeft alleen dat niet aan gaat tot kan 13 2472 MHZ en 2483-2461-22MHZ -52db.

verder heb ik geen draadloos cq bluethooth apparaten naast staan.

 

Arris VIP2952 V2 heeft naar de info nog niet de juiste update gehad?

 


Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Beste Nick, 

Heb nu actueel ping 3ms, down 503.06 mdps up 529.91 Mbps die zit bijna altijd wel rond die 500mbps dat is ook niet het probleem zoals ik eerder aangaf, modem op kan 13.


Met die snelheden is dus niets mis. Dat is fijn. Het gaat dus puur om de WiFi. Ik wil je aanraden de WiFi manager nog eens weer door te lopen, dat is al weer meer dan een jaar geleden. 


Zoals gevraagd de test uitgevoerd jullie hebben de modem uitgelezen en vonden dat hij op een ander kanaal moest terwijl ik met de door jullie geadviseerde wifianalyzer de modem op kan 14 moest zetten dat was het beste resultaat zo gedaan zogezegd modem kon maar tot kan 13, wifimaneger zegt nu kan is niet goed gister had ik op kan 13 325 down nu jullie op afstand hebben gewijzigd kom ik niet verder dan 118 down en 264 up gisteren 338 up om 14:46 uur globaal de zelfde tijd dus.


Mooie is dat ik ook niet meer in de modem kan krijg de volgende error:

Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met mijnmodem.kpn. Certificaat van peer is ingetrokken.

Foutcode: SEC_ERROR_REVOKED_CERTIFICATE

    De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
    Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.


op jullie site staat ook voor de interactieve tv dat ook de nmc  een update mee zou krijgen ik al  Dit haalde ik van jullie site zie tekst regel - Let op: De update zou ook een NMC update bevatten naar versie NMC release 8.0.112_1 / 1901.

Nu geeft mijn ontvanger dus een oudere versie oftewel 80.1901110 dus die verandering is dus nog niet bij mij gebeurt?

Wat had ik hiervan moeten merken?


Maar nu het kanaal weer aangepast is. Blijft de snelheid dan ook constant? Of was het op kanaal 13 ook al constant? 

En ja er is een probleem met het certificaat. :(

Wat betreft de de update voor de tv ontvanger. Deze heb je ook gehad zie ik inmiddels. Alles daarover lees je in dit topic. 


Bart,

25/01 08:45 uur down 347 up 323mbps

           11:02 uur down 41.3 up27.2 mbps

            13:45 uur down52.5 up 27 mbps

Dat zijn de metingen vandaag, lijkt wel of iedereen erop zit dat het meteen terugloopt bij mij


Hoe ziet jouw WiFi netwerk eruit? Wat voor apparaten? Welke versterker heb je precies? 

En verder is WiFi natuurlijk wel een signaal dat door de lucht gaat wat verstoord kan worden door factoren waar jij en ik geen invloed op hebben. Door materiaal of zelfs iets bij de buren. Dat maakt het in sommige gevallen lastig. Snelheden moeten nog steeds voldoende zijn voor normaal gebruik.


Mijn modem is een experiabox v10a, staat in de woonkamer, gekozen door de monteur, boven op de 1e verdieping staat een arcadqan die is geplaatst door jullie monteur, die heb ik zelf moeten aanschaffen en is bekabeld, een abo glasvezel 500/500 buren aan de beide zijden hebben geen kpn, mijn metingen zijn steeds vanaf de zelfde plek ong. 3 mtr van de modem vandaan met niks ertussen


Dat klinkt allemaal helemaal goed. Alleen het verschil blijft. Merk je dat op 1 apparaat? Of geven meerdere of zelfs alle apparaten de problemen?


Bart,

25/01 08:45 uur down 347 up 323mbps

           11:02 uur down 41.3 up27.2 mbps

            13:45 uur down52.5 up 27 mbps

Dat zijn de metingen vandaag, lijkt wel of iedereen erop zit dat het meteen terugloopt bij mij

En als je niets doet (niets resetten of opnieuw opstarten dus), heb je dan de volgende morgen weer 347 mbit? Of aan het einde van de middag, 's avonds? Heel laat op de avond?


@Nick83  YEP vanochtend begon hij om 08:40 down 344 up 317

                                                               13:16 down 346 up 314

                                                                15:46 down 29.9 up 0.01

                                                                20:31 down 27.6 up 8.31 interact tv kan die opnames niet laden                                                                                                         server time out

                                                                 22:02 down 48.5 up 46.5 interactieve tv werkt weer

ga denk ik toch maar serieus nadenken over een andere provider, dit heb ik nog niet bij andere providers gehad daar stonden de opnames op een HD dus kende we dit probleem niet.

                                                               

 


Ik zie niet zo goed wat de opnames met de wisselende WiFi snelheid te maken heeft. Staat helemaal los van elkaar namelijk. 

Maar zonder dat je iets doet komt de snelheid dus wel weer terug. Klinkt voor mij alsof er toch iets stoort. En verder ben ik nog wel benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen:

Dat klinkt allemaal helemaal goed. Alleen het verschil blijft. Merk je dat op 1 apparaat? Of geven meerdere of zelfs alle apparaten de problemen?

 


Volgens mij als het signaal op internet te weinig is kan ik op de interactieve tv een opgenome opname niet ophalen uit de cloud als ik mij niet vergist.

Ik wil wel meten op een hele oude laptop meten daar is het nog minder 

 

 


Net opgenomen

 Down 45.93 up 23.74 op een 10 jaar oude laptop


Hoeveel kan die netwerkkaart aan? In ieder geval haalt die laptop meer dan genoeg snelheid om tv te kijken en andere dingen te doen. 

Ik ben nu wel even benieuwd of de grote snelheidsverschillen meetbaar zijn met meerdere apparaten of juist op 1? 


25.55 up load op mijn vrouws laptop {  Realtek 8821CE Wireless Lan 802.11ac PCI-E } tegelijk op mijn tel. 322 up.

Zoals je ziet verschillend het maar verklaard niet waarom, er op verschillende tijden verschillende mettingen verschillende uitkomsten hebben.

 

maak niet uit op welk apparaat ik test, allemaal geven de door de dag een andere uitkomst die ver uit elkaar ligt.

meer apparaten heb ik niet en kan ik iet testen denk ook niet dat de uitkomst daardoor veranderd, laptop van mijn vrouw 64 bits 1 jr oud mijn oude laptop 32 bits 10 jaar oud en mijn tel 2 jaar oud android 11


Leuk zo update van de modem,  wordt de modem op afstand geresett/geupdate, waarom niet s'nachts.

Â