Skip to main content
Beantwoord

Haal niet de snelheid van 1 Gbit/s

• January 15, 2025
  • 3 reacties
  • 102 keer bekeken

Als “trouwe” klant werd mijn download snelheid glas maanden geleden verhoogt van 500 naar 1000 maar de uploadsnelheid bleef 500. Met de kpn speedtest kwam ik tegen de 1000 aan, maar nu sinds een week kom ik niet hoger dan 600.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? (btw, modem al een paar x gereset)

Beste antwoord door JanD

Beste ​@bandicoot en ​@Spike11 , zie onderstaande link voor mogelijke oplossingen:

Succes.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 15, 2025

Beste ​@bandicoot en ​@Spike11 , zie onderstaande link voor mogelijke oplossingen:

Succes.

• Auteur
  • Topper
  • January 16, 2025

Checks natuurlijk allemaal zelf uitgevoerd. Maar het lijkt dat ik “gewoon” weer 500/500 heb 🙁

In het email van 20/03/2023 kreeg ik onderstaande mail:

Vanaf nu is je internet ultrasnel

Je had een internetabonnement met een snelheid van 500 Mbit/s. Dit hebben we de afgelopen dagen gratis verhoogd tot 1 Gbit/s, onze hoogste snelheid. Gewoon omdat het kan. En het mooiste is: je hoeft er zelf niks voor te doen.

Hogere snelheid, zelfde prijs

Je houdt dezelfde producten en opties voor dezelfde prijs. De looptijd van je contract blijft hetzelfde. Op de factuur zie je straks dat je extra snelheid hebt gekregen, waar je niets extra’s voor betaalt.

Vanaf nu is je snelheid hoger. Ervaar je dan nog geen verhoging? Reset je modem dan even. Veel plezier met je extra snelheid!

Team KPN

Dus….

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 17, 2025

Hoi ​@bandicoot. Dat was natuurlijk een leuke verrassing dat je snelheid werd verhoogd, maar raar dat je nu weer de oude snelheden haalt. 

Ik raad je aan om ook nog je glasvezelkastje/NT eens 2 minuten van de stroom af te halen en daarna het modem een fabrieksreset te geven. Mogelijk dat dat nog helpt. 

Heb je ook nog een tweede apparaat waarmee je een snelheidstest bekabeld kunt doen? Dat geeft meer duidelijkheid of in je verbinding zit of mogelijk toch in de apparatuur. Mocht dit allemaal niet baten, dan zou ik contact opnemen met de klantenservice, Zij kunnen dan je verbinding doormeten en eventueel zien wat er fout gaat. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!