Skip to main content
Vraag

Haal niet meer dan 450 mbps op iPhone met hogere snelheid abonnement

• March 14, 2026
  • 0 reacties
  • 10 keer bekeken

GrandM1961
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik zit al de hele week te kijken waar het aan kan liggen, maar kan er de vinger er niet opleggen. Ik heb sinds deze week de hogere snelheid van KPN en helaas blijft de snelheid voor Wifi ver beneden peil. Alhoewel ik 1 dag wel de maximale snelheid heb behaald en dat de modem me ook de 1.2gb/1.2gb heeft toegewezen, met een maximale topsnelheid van 930mbs op mijn iPhone 14Pro. Blijf ik al dagen hangen nu op maximaal 400-450mbs. En iedereen die hier komt met exact dezelfde iPhone krijgt meteen de hogere snelheden en ik niet, wat ik ook probeer met kanalen of frequenties. Op de 1 of andere manier lijkt het wel of het mijn mac adres vast heeft opgeslagen en me alleen de 600mbs/600mbs wil geven. En dat is frustrerend, omdat ik weet dat mijn iPhone die hogere snelheid aankan maar het verdorie niet krijgt. En om te laten zien dat ik dat haalde zal ik een screenshot ervan bijsluiten. En kom nu niet met afstand of kanaal of frequenties, ik heb alles al uitgeprobeerd. Ik verwacht niet telkens 930mbs snelheid maar mag toch wel verwachten dat het minimaal rond de 750 zou moeten. En het maakt niet uit of ik mijn iPhone pal bij de modem houd, het wil me dat niet geven en het moet iets software matig zijn. Er zijn maar weing met wifi hier, en dat verklaard niet dat als er visite komt zij het wel krijgen en ik niet.

De laatste screenshot is zoals ik het nu krijg, en soms nog lager dan dat. En ik heb al een apart wifi netwerk voor de 5g aangemaakt en een aparte voor de 2.4g maar helpt allemaal niets. Wie heeft het verlossende antwoord hierop????