Skip to main content
Antwoord

Handmatige firmware update experiabox v10 werkt niet

• August 29, 2025
  • 6 reacties
  • 211 keer bekeken

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Hallo KPN,

Via de webinterface van mijn KPN Experiabox v10 stond een handmatige firmware klaar die je zelf kunt downloaden en installeren op je KPN Experiabox.

Maar de handmatige update met nieuwe firmware voor KPN Experiabox krijg ik niet geinstalleerd in mijnĀ  KPN Experiabox v10.

Ik heb ook een fabrieksreset uitgevoerd op mijn KPN Experiabox v10 om de firmware geinstalleerd te krijgen en dat werkte ook niet. Want ik behoud gewoon het oude KPN modemsoftware voor mijn KPN Experiabox v10. Wat doe ik fout of zijn er nog andere manieren om het nieuwe firmware te installeren in mijn KPN Experiabox? Ik wacht jullie adviezen af.

Beste antwoord door Ik_Combineer

Je doet niks fout. Op dit moment is de auto migratie bij een reset stop gezet en ook handmatig valt er niet te updaten. Dus het is wachten tot deze functie weer aangezet wordt.

6 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • August 29, 2025

Je doet niks fout. Op dit moment is de auto migratie bij een reset stop gezet en ook handmatig valt er niet te updaten. Dus het is wachten tot deze functie weer aangezet wordt.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

​@Ik_CombineerĀ 

Dus is de softwarefout in de firmware upgrade nog niet opgelost ?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 31, 2025

Geen idee welke software fout je bedoeld. Het enige wat ik meldt is dat het op dit moment niet (meer) mogelijk is voor klanten om zelfstandig over te gaan op KPN Software of een update. Dit moet worden gepushed door KPN.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

Er waren veel klachten over slechte internetverbindingen na een firmware update. Vandaar.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Was het niet handig om te communiceren dat de firmware update niet meer mogelijk is? Wanneer is de update nu beschikbaar?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 3, 2025

Nee want veel mensen weten waarschijnlijk niet eens dat er een update aankomt. Bij mij is ie een maandje geleden binnen gekomen. Het is dus gewoon afwachten.Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

KPN laat wel weten als er een nieuwe firmware wordt geinstalleerd en de internet verbinding weg zal vallen voor korte tijd. Dan kunnen ze ook communiceren als het stop gezet is en wanneer de firmware wel geinstalleerd kan worden. Scheelt een hoop vragen 😊