Skip to main content

Vorige week vrijdag, door een monteur van KPN, aangesloten op glasvezel.  Heb 3 super wifi punten aangeschaft, de modem is vervangen omdat ik een oude had. Maar wat een drama sindsdien. Haperend tv beeld, slecht internet. Wifi op mobiel valt ook steeds weg. Het is niet te doen om tv te kijken of thuis te werken. Wat is de oplossing?

Is de tv ontvanger rechstreeks op het modem aangesloten? Niets er tussen?


Modem staat in de meterkast 


Modem staat in de meterkast 

En ... verder?


Modem is in de meterkast aangesloten op het glasvezelkastje. De tv ontvanger op de tv en daar staat een super wifi punt. Dit is op de benedenverdieping 


Is er een kabel vanaf het modem naar de tv ontvanger?


Nee die is er niet. Was er vóór de glasvezel aansluiting ook niet. Had nooit geen problemen 


U gebruikt toch niet dit soort dingen?

 


Nee die gebruik ik niet. Alleen deze

 


En welk modem heb je?


Box 12

 


Heb je de wifipunten al een keer gereset?


Nee dat heb ik nog niet gedaan omdat ze net door de monteur aangesloten zijn. Dat kan ik proberen.  Dankjewel voor het meedenken 

 


Hoi @HEv : Draadloos TV+ kijken  kan in principe met die Superwifi 2. Maar als de wifi niet optimaal is, kan het ook een bron van ergernis en frustratie worden. 

Voordat je overging op glas was het dus ook al draadloos, begrijp ik?

Heeft die reset nog voor verbetering gezorgd?

 


Ik had al draadloos. Modem stond toen zelfs boven. Er is nog geen verbetering 


Heb je de mogelijkheid om het (tijdelijk) met een kabel te testen? Dan weten we iig of het door de wifi komt. 


Ik heb sinds april glasvezel. Sindsdien is wifi signaal slecht. Als ik zit video te bellen via WhatsApp krijg ik de melding 'Signaal slecht, gaat dichterbij de modem zitten'.

Ik zit AL voor de modem......

Vóór de glasvezel had ik nergens last van.

Sinds ik glasvezel heb gaat het slecht. Ik was gewoon liever bij het oude gebleven. Ik moest over op glasvezel van KPN, was niet mijn keuze.

Zo zal dat bij meerdere mensen zijn.


Heb je dan een ander modem gehad @Grand Lady ?


Hallo Joep,

Nee, ik heb nog steeds dezelfde modum. 

Die zal wel goed zijn want alles is gemonteerd door KPN monteur.

 


Hoi @Grand Lady .  Je kunt het beste even een nieuwe topic aanmaken. Dan kunnen we er samen naar kijken.