Skip to main content

Al geruime tijd hebben we last van haperingen in zowel het bekabelde TV beeld als het internet via WIFI. 

 

Tijdens het regulier TV kijken stopt het beeld een paar seconden en gaat dan weer verder.

De haperingen in het internet vallen in normaal gebruik niet op maar vallen op tijdens het doen van videogesprekken, ook hier hapert het geluid en het beeld voor een paar seconden en is dan weer oké, eigenlijk vergelijkbaar met de haperingen in het kijken van TV.

De haperingen tijdens het videobellen vind ca. elke 2-3 minuten plaats. de Haperingen in het TV beeld zijn wisselend, soms heel vaak en soms bijna niet.

 

Gezien het feit dat zowel de TV (bekabeld) en de internet (WIFI) hetzelfde probleem hebben ga ik er vanuit dat het probleem niet in het netwerk na het modem zit maar ergens anders.

 

Al gedaan:

KPN box 12 restart

KPN box 12 factory reset

Glasvezel kastje waar de glasvezel binnenkomt restart

Online storing tool van KPN doorlopen tot hij aangeeft dat er een monteur moet komen voor minimaal 70 euro.

 

Probleem blijft zich voordoen en is behoorlijk irritant tijdens videotelefoongesprekken.

 

Kan iemand helpen om dit op te lossen?

Hallo @Jasper . Welkom op de KPN Community waar klanten elkaar helpen.

Kan je op de box inloggen en zien wat er in de logbestanden staat ten tijde van de haperingen?


Bedankt voor je reactie @XS4-Arjan 

 

Als ik in de modem logs kijken ten tijde van een videogesprek zie ik enkel wat meldingen zoals de volgende. Met variërende adressen in het VPN van mijn werk, verder niets.

16.01.2024 12:10:53 Debug DNS

DNS name resolution failure (xxx.yyy.zzz.com)

 

 

Verder zie ik nog het volgende terwijl ik TV aan het kijken was (en er was een hapering rond die tijd) maar als ik op google zoek heeft dit te maken met de superwifi extenders en de TV is bekabeld aangesloten.

16.01.2024 13:05:16 Info SYS

OWL connection status changed from failed sync to successful sync

16.01.2024 13:05:16 Info SYS

OWL connection status changed from ongoing to failed sync

16.01.2024 13:03:45 Info SYS

OWL connection status changed from successful sync to ongoing

 

Dit zie ik af en toe langskomen maar lijkt een service connectie naar KPN:

16.01.2024 15:45:28 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

16.01.2024 15:45:26 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

 

Als de TV vanavond weer hapert zal ik de tijd noteren en dan de logs er op nazoeken…

 

 


Hoi @Jasper. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw tv en internet verbinding hapert. Heb je gisteravond nog haperingen gezien tijdens het tv kijken? Zo ja, laat dan even je gegevens achter in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic. Dan kan ik jouw verbinding eens doormeten. Ik hoor graag van je! 


Hoi @Vikash van KPN , ik heb mijn profiel geupdate.


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist jouw verbinding doorgemeten. Ons systeem geeft inderdaad aan dat er zijn 1 tot 5 verbrekingen op de lijn zijn gevonden. Heb je al eens een nieuw modem ontvangen voor dit probleem? Als dat niet het geval is stuur ik een nieuw modem jouw kant op. 


Hoi @Vikash van KPN,

 

Fijn dat je wat hebt gevonden! Nee we hebben nog geen nieuw modem ontvangen sinds we bij KPN zitten. Zou fijn zijn als je een nieuw modem kunt opsturen, hopelijk lost dat de problemen op! Alvast bedankt voor de moeite!

 

Jasper


Ik heb zojuist een nieuw modem naar het dichtstbijzijnde servicepunt (De Bloklandse Paal, Bazeldijk 2 in Hoogblokland) verstuurd. Daar kan je jouw oude modem inleveren en een nieuwe ophalen. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen. Laat je mij weten of dit het probleem verhelpt?


Prima, ik laat het weten als het nieuwe modem erin zit en een paar dagen verder ben om goed te bekijken of het probleem er wel of niet meer is. 

 

Jasper


Hallo @Vikash van KPN ,

 

Zojuist het nieuwe modem aangesloten, alles werkt in principe weer zoals voorheen. Nog te vroeg om te zeggen of het probleem is opgelost.

 

Echter lijkt de snelheid een stuk lager nu, ik kom maar tot 50Mbit/s up en down, terwijl ik 200Mbit/s zou moeten halen (en ook altijd haalde...). Zie screenshot hieronder van de KPN speedtest resultaten.

Nieuwe modem gereset maar zelfde resultaat.

 

Enige idee?

 

 

Jasper


Is dat bekabeld gemeten met 1 pc rechtstreeks aan de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit @Jasper ?

 


@Nomen Nominandum  Nee, via de wifi zoals ik voor de modem swap ook deed zodat ik een eerlijk vergelijk kan maken.

 

Ik zie op mijn laatste factuur dat ik 50Mbit heb (bij nader inzien heb ik dit inderdaad terug geschroefd tijdje terug). Er staat echter ook het volgende op de factuur:

 

 

En ik haalde tot het vervangen van het modem (eerder vandaag gedaan) altijd rond de 200Mbit/s…

 

Hoe zit dit nu eigenlijk?

 

Jasper

 


Bij een internetabo van 50/50Mbit/s haal je via de wifi perfecte resultaten.

Bekabeld zou je ongeveer op 70/70Mbit/s uit moeten kunnen komen. @Jasper bij een 50/50Mbit/s-abo.

 

 


@Nomen Nominandum 

 

Ja maar wat betekend het bovenstaande stukje op de factuur dan?

En waarom haalde ik gister dan nog ca 200Mbit terwijl er aan het contract niets gewijzigd is?

 

Jasper


@Nomen Nominandum

 

Ja maar wat betekend het bovenstaande stukje op de factuur dan?

En waarom haalde ik gister dan nog ca 200Mbit terwijl er aan het contract niets gewijzigd is?

 

Jasper

Geen idee @Jasper , misschien dat je een Gigabit internetverbinding hebt voor €0,00 tot en met 17-2-2024

Bel hierover met 0800 0402 voor een snel antwoord of wacht de reactie van een moderator af.


Dank, heb geen haast dus ik wacht wel tot @Vikash van KPN antwoord.

 

Jasper


Ik heb het voor je uitgezocht. Op jouw factuur staat dat je op dit moment gratis Sneller Internet tot 1 Gbit/s ontvangt. Heb je al eens onze wifi manager gebruikt om jouw wifi verbinding te verbeteren? Daarnaast wil ik je vragen om eens een bekabelde speedtest uit te voeren.

 


Bedankt @Vikash van KPN ! dus ik zou in theorie 1 Gbit/s kunnen halen? dan ga ik ook eens een bekabelde test doen inderdaad.

 

Wat betreft de haperingen, die zijn er met het nieuwe modem nog steeds in zowel de TV als tijdens het internet bellen.

 

Jasper


Ik ben erg benieuwd wat er uit de bekabelde speedtest komt. Daarnaast moeten we dus nog even verder uitzoeken hoe we die haperingen kunnen verhelpen. 


Hallo @Vikash van KPN 

 

Bekabelde test pakt prima uit.

 

Echter zijn de haperingen nog niet weg, zowel tijdens het bellen via Teams als tijdens het TV kijken…

Nog ideeën?

Jasper 


Wat goed om te zien dat bekabeld wel de juiste snelheid wordt gehaald. Er is dus iets (in huis) wat jouw wifi verbinding verslechterd. Ook hier hebben we een topic over geschreven.

 

Heb je al eens onze wifi manager gebruikt om jouw wifi verbinding te verbeteren?

 

En heb je het bovenstaande inmiddels al eens doorlopen


Al geruime tijd hebben we last van haperingen in zowel het bekabelde TV beeld als het internet via WIFI. 

 

Tijdens het regulier TV kijken stopt het beeld een paar seconden en gaat dan weer verder.

De haperingen in het internet vallen in normaal gebruik niet op maar vallen op tijdens het doen van videogesprekken, ook hier hapert het geluid en het beeld voor een paar seconden en is dan weer oké, eigenlijk vergelijkbaar met de haperingen in het kijken van TV.

De haperingen tijdens het videobellen vind ca. elke 2-3 minuten plaats. de Haperingen in het TV beeld zijn wisselend, soms heel vaak en soms bijna niet.

 

Gezien het feit dat zowel de TV (bekabeld) en de internet (WIFI) hetzelfde probleem hebben ga ik er vanuit dat het probleem niet in het netwerk na het modem zit maar ergens anders.

 

Al gedaan:

KPN box 12 restart

KPN box 12 factory reset

Glasvezel kastje waar de glasvezel binnenkomt restart

Online storing tool van KPN doorlopen tot hij aangeeft dat er een monteur moet komen voor minimaal 70 euro.

 

Probleem blijft zich voordoen en is behoorlijk irritant tijdens videotelefoongesprekken.

 

Kan iemand helpen om dit op te lossen?

Bij mij is net een vergelijkbaar probleem opgelost  (lijkt me). Ik had een Box12 en ervoer dezelfde problemen vanaf november of zo. Na een tijdje zoeken en twee monteursbezoeken lijkt het opgelost. Het lijkt samen te hangen met de invoering van safe@home. Ik kreeg een Experia box 10 en die heeft die software niet. Tot op dit moment geen problemen meer (fingers crossed). Het was een soort afstreepspelletje waarbij ik prima ben geholpen en dat leidde tot dit resultaat.


Al geruime tijd hebben we last van haperingen in zowel het bekabelde TV beeld als het internet via WIFI. 

 

Tijdens het regulier TV kijken stopt het beeld een paar seconden en gaat dan weer verder.

De haperingen in het internet vallen in normaal gebruik niet op maar vallen op tijdens het doen van videogesprekken, ook hier hapert het geluid en het beeld voor een paar seconden en is dan weer oké, eigenlijk vergelijkbaar met de haperingen in het kijken van TV.

De haperingen tijdens het videobellen vind ca. elke 2-3 minuten plaats. de Haperingen in het TV beeld zijn wisselend, soms heel vaak en soms bijna niet.

 

Gezien het feit dat zowel de TV (bekabeld) en de internet (WIFI) hetzelfde probleem hebben ga ik er vanuit dat het probleem niet in het netwerk na het modem zit maar ergens anders.

 

Al gedaan:

KPN box 12 restart

KPN box 12 factory reset

Glasvezel kastje waar de glasvezel binnenkomt restart

Online storing tool van KPN doorlopen tot hij aangeeft dat er een monteur moet komen voor minimaal 70 euro.

 

Probleem blijft zich voordoen en is behoorlijk irritant tijdens videotelefoongesprekken.

 

Kan iemand helpen om dit op te lossen?

Bij mij is net een vergelijkbaar probleem opgelost  (lijkt me). Ik had een Box12 en ervoer dezelfde problemen vanaf november of zo. Na een tijdje zoeken en twee monteursbezoeken lijkt het opgelost. Het lijkt samen te hangen met de invoering van safe@home. Ik kreeg een Experia box 10 en die heeft die software niet. Tot op dit moment geen problemen meer (fingers crossed). Het was een soort afstreepspelletje waarbij ik prima ben geholpen en dat leidde tot dit resultaat.

tzt krijgt de box 10 10a en 12 en 14 vziw uniforme software 


@Vikash van KPN 

 

Ik zal de wifi dingen proberen. Blijft nog steeds staan dat de tv ook hapert die met een kabel is aangesloten.

 

@Jan2sma , bedankt voor de tip. Kunnen we hier iets mee @Vikash van KPN ?

 

Jasper


Graag gedaan. Hopelijk hebben ze er iets aan. mijn ticketnummer is was 999781. Ze moeten het maar aan Toine vragen (Vikash).


9999781:sorry