Skip to main content
Beantwoord

Haperingen via de KPN Glasvezel verbinding

• December 26, 2025
  • 21 reacties
  • 204 keer bekeken

Meyem
Topper

ik heb nu glasvezel, maar mijn verbinding is nog nooit zo waardeloos geweest.
Constant hapering

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Meyem, welkom allereerst bij onze community. 

Wat ontzettend naar dat dit niet goed werkt. Als ik dit goed begrijp ervaar je dit op meerdere apparaten maar ook op een laptop/pc die me een kabel is aangesloten. Klopt dit? Zo ja:

• Maakt het glasvezelkastje en de modem 3 minuten stroomloos en reset desnoods de modem met een paperclip. Dit doe je door het resetknopje aan de achterkant 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 
  • Lost dit het probleem niet op? Probeer dan een andere kabel tussen de modem en het glasvezelkastje
  • Mocht dit het probleem ook niet oplossen? Neem dan contact contact met ons zodat iemand live mee kan denken. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

21 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 26, 2025

Hallo ​@Meyem ,

Dan heb je het modem zeker niet op een centrale plek ik jouw huis laten plaatsen? 

Dan zou je nu het beste alsnog een kabel kunnen aanleggen van jouw modem naar bv jouw TV. 

JanD
Superuser
  • December 26, 2025

Beste ​@Meyem heb je het nu over bekabeld internet over draadloos internet via wifi.

Als je iets beter uitlegt wat het probleem is met welke apparatuur kunnen we misschien gerichter helpen.

Wat voor merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en met welke firmware?

Met welk apparaat of apparaten ondervind je problemen?

Meyem
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • December 27, 2025

Hmmm, firmware?? geen idee wat je bedoelt, eerlijk gezegd.

Op mijn desktop computer gaat mijn internet momenteel nogal traag, en zoals ik zei, hapert er veel of moet ik sites sluiten en opnieuw openen (ik luister veel naar podcasts terwijl ik ook wat sudoku puzzels doe...https://www.puzzle-jigsaw-sudoku.com/?size=12 )

Ik heb nog 2 laptops, helaas geen Windows 11, die ik nodig heb met name om Zoomsessies te leiden met screenshare e.d.

Daar loopt momenteel alles steeds op vast en/of hapert de boel (ik deel dan video's met een klein groepje) en als ik dan ook nog de desktop aanzet, gaat het helemaal moeizaam, in de zin dat alles steeds wegvalt op de laptop…..

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 27, 2025

Hoe zijn jouw computers waarop je last hebt van traagheid aangesloten? Draadloos of bekabeld?

En als het wifi is, hoe werkt het bekabeld? En wat zegt een speedtest op een bekabelde computer op www.speedtest.net ?

Meyem
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • December 27, 2025

wifi, ik heb het ook eens bekabeld geprobeerd, was niet echt beter….

Meyem
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • December 27, 2025

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 27, 2025

Als dit bekabeld is, is het een prima snelheid. Zo te zien heb je glasvezel. Merk je wat opvallends aan de led-jes op je modem als je storing hebt?

• December 27, 2025

Zit jouw glasvezelkastje ergens anders in huis? Dat je niet de originele rode wan label gebruikt?

Meyem
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • December 27, 2025

Ja, in de meterkast en die bevindt zich buiten mijn flat in de gemeenschappelijke hal...

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 27, 2025

En wat zie je aan je modem als je storing hebt?

Meyem
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • December 27, 2025

@ Ariën: Nee….

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 27, 2025

Als je bedraad aan je modem ook problemen hebt, dan raad ik aan om KPN te bellen om je lijn te laten checken.

Controleer van tevoren of het niet ergens iets softwarematigs met je computer is. Probeer eens een schone laptop ofzo.

• December 27, 2025

Deze kabel...

... is een beetje gebobbeld. Dat zie je vaak bij stugge kabels. En daar hoor je geen stekkertje aan te zetten. 

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • December 27, 2025

Het mag wel. Maar het is mooier (en aan te bevelen) deze af te monteren in een nette wandcontactdoos (of patchpaneel). Maar als je er toch een stekkertje aanzet moet je wel zeker weten dat het een stekkertje is voor solide kern-kabel en dat de trekontlasting goed geklemd zit.

• December 27, 2025

Alles mag. En vaak werkt het prima. Maar als je problemen hebt en je zoekt een oplossing...

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 29, 2025

Hi ​@Meyem, welkom allereerst bij onze community. 

Wat ontzettend naar dat dit niet goed werkt. Als ik dit goed begrijp ervaar je dit op meerdere apparaten maar ook op een laptop/pc die me een kabel is aangesloten. Klopt dit? Zo ja:

• Maakt het glasvezelkastje en de modem 3 minuten stroomloos en reset desnoods de modem met een paperclip. Dit doe je door het resetknopje aan de achterkant 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 
  • Lost dit het probleem niet op? Probeer dan een andere kabel tussen de modem en het glasvezelkastje
  • Mocht dit het probleem ook niet oplossen? Neem dan contact contact met ons zodat iemand live mee kan denken. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Meyem
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • December 30, 2025

ik zal het kastje eens ontkoppelen.
Modem e.d. uitzetten doe ik al met enige regelmaat, een andere kabel gaat niet 1,2,3, die is door de muur getrokken, daar ga ik niet aanzitten…..

en anders inderdaad eens moed verzamelen om KPN te contacten….

dank

Meyem
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • January 3, 2026

Ik heb net de boel een paar minuten losgekoppeld, als dat niet werkt, zal ik een nieuwe kabel proberen ipv die gebutste… fingers crossed

En nee, het is met alle apparatuur. Nu valt ook het geluid van mijn tv af en toe weg, Mijn {mini} desktop is net nieuw, want ik kon op mijn vorige geen W11 installeren….

Meyem
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • January 5, 2026

Bovenstaande had geen effect, dus vanmorgen contact gezocht.
Modem gereset met paperclip en daarna zowel het glasvezelkastje als mijn tv kastje van stroom gehaald.

Eerste reactie na 3 uur: het lijkt goed te gaan!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 5, 2026

Nou, je hebt in ieder geval alles gedaan wat je kon doen. Ik ben daarom alleen maar blij om te zien dat alles tot dusver goed werkt. 

Dankjewel ook voor de terugkoppeling, hier hebben andere meelezers ook iets aan. 😊

Meyem
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • January 7, 2026

het begint alweer minder te gaan