Skip to main content

Ik heb geprobeerd hiernaar te zoeken op het forum en op de KPN website, maar kon niet een duidelijk antwoord vinden op mijn vragen.

 

Mijn eerste vraag is, hoe geef ik mijn superwifi punten een harde reset?

Ik heb er 3 die het een tijdje goed gedaan hebben, maar sinds een update leken er 2 aparte netwerken te zijn ontstaan met de zelfde naam. Via de thuis app zag ik het ene moment maar 2 superwifi punten en andere moment geen superwifi punten. Vandaar dat ik alles een harde reset wil geven om zo alles opnieuw en goed in te stellen.

Tweede vraag is hoe zie ik dat de harde reset is gelukt? En wat betekenen de verschillende kleuren nu precies? Als ik ze zonder kabel laat staan en aan laat staan, worden ze dan paars als ze volledig zijn opgestart?

Het zou makkelijk zijn als er een wat gevorderdere handleiding te vinden zou zijn, of is die er wel?

Je kan beter die app niet gebruiken, dan ziet u daar geen gekke dingen ook 😜

Resetten kan door het reset knopje met een paperclip ongeveer 15 seconden vast te houden. Dan zie je de lamp 3× knipperen. Dan is die gereset.

Er moet altijd minimaal 1 SuperWiFi bekabeld aangesloten zijn.


Ik heb een paar links, denk dat de volgende voldoende aanknopingspunten zouden kunnen  geven:
 

 


Ben wel wat verder gekomen. Heb ze alle 3 zonder ethernetkabel aangesloten aangezet. 1 werd uiteindelijk paars en 2 wisselend rood en groen knipperend. Uiteindelijk allemaal reset vastgehouden tot ze rood gingen knipperen. Lang laten staan en uiteindelijk werden ze alle 3 paars. Lijkt erop dat je zo kunt zien dat ze gereset zijn als je er geen ethernetkabel in doet.

Waar ik steeds de mist in ging is dat mijn oude netwerk instellingen steeds weer terug staan op de superwifi punten. Heb destijds expres een ander ssid gegeven aan superwifi dan de modem zelf. En dat oude ssid komt steeds weer terug. Ik neem aan dat dat via de kpn server erop wordt gezet?

Heb nu wat andere topics gebruikt om zonder de thuis app de eerste superwifi punt te installeren. Door hem uit te zetten, ethernetkabel erin te doen en aan te zetten. Werd aantal keer blauw en uiteindelijk stabiel groen. Toen de app geopend en hij zag hem. QR code daar gescand (vroeg hij zelf om) en wachtwoord aangemaakt. Deze bekabeld aangesloten gelaten. Daarna een voor een de andere 2 bekabeld aangesloten. Alles lijkt nu goed te werken.

Zijn paar kleuren die me opvielen waarbij ik denk dat ze het volgende betekenen:

Oranje: Oude netwerkkabel cat 5 of wellicht kabelbreuk in 1 van de kabeladers.

Paars: Gereset of slechte onderlinge draadloze verbinding.

Groen: Alles werkt ok.

Blauw of blauw knipperen: Updaten of configureren.

Rood: Totaal geen verbinding.

Groen knipperen: Opstarten

Rood knipperen: Reset gestart


Ik heb een paar links, denk dat de volgende voldoende aanknopingspunten zouden kunnen  geven:
 

 

Thnx voor de twee linkjes. Staat idd heel veel nuttige info op. Had me veel tijd gescheeld eerst die te lezen. :smile:


Met nu meer “grip” erop, hoop voor je dat je er nu meer plezier aan hebt. (Zelf gebruik ik twee SuperWiFi's voor een connectie met de overkant van de straat - deel internet met de overbuurvrouw).


Hallo @Raoul4one in dit topic geeft een KPN moderator een gedetailleerd overzicht van de kleuren die getoond kunnen worden met de betekenis erbij.