Skip to main content
Antwoord

Heb ik een nieuwe NTU nodig bij mijn snelheidsupgrade? Ik heb nu een TK01 bij 200/20

• September 8, 2025
  • 2 reacties
  • 55 keer bekeken

Ik heb mijn internetsnelheid verhoogd van 200/20 naar 500/500.

Bij het bestellen er van kreeg ik een melding dat er een andere NTU geleverd wordt en dat een monteur dit komt aansluiten.

In de begeleidende mail staat dat het aansluitpunt aangepast moet worden.

Sinds eind 2017 heb ik een TK01 aansluitpunt met een ZTE ZXHN F3100 NTU er overheen.

Voldoet dit niet meer?

Op de begeleidende afbeelding stond een zwarte NTU afgebeeld.

Beste antwoord door DaveA

Je huidige NT ondersteunt tot 1000 Mbit/s, dus in principe hoef je niks te veranderen om 500 Mbit/s te halen. Het kan wel zijn dat de lijn wordt omgezet naar XGS-PON; daarvoor is een ander ONT (glasvezelkastje) nodig. Heb je nu een TK01, dan blijft die gewoon zitten. 

2 reacties

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • September 8, 2025

Je huidige NT ondersteunt tot 1000 Mbit/s, dus in principe hoef je niks te veranderen om 500 Mbit/s te halen. Het kan wel zijn dat de lijn wordt omgezet naar XGS-PON; daarvoor is een ander ONT (glasvezelkastje) nodig. Heb je nu een TK01, dan blijft die gewoon zitten. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 11, 2025

Goedemiddag ​@Rogitaro, welkom hier op de KPN Community en bedankt voor jouw bericht :)
Eigenlijk kan ik verder niks meer toevoegen aan het bovenstaande antwoord van ​@DaveA en zodende heb ik zijn antwoord gemarkeerd als 'best answer'. Ik ga er vanuit dat jij weet waar je aan toe bent maar mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het ons dan ook vooral weten!