Skip to main content

Helaas heeft de monteur alleen de EB 12 aangesloten en getest via wifi. Tevens de Tv box alleen via wifi getest. Geen kabels getrokken van meterkast naar woonkamer, dus zelf maar gedaan.

De monteur was niet van KPN zelf, maar waarschijnlijk ingehuurd. Hij had een wit busje, zonder KPN stickers. Op mijn vraag of ik een orbi aan kon sluiten gaf hij positief antwoord, maar niet hoe het moet. Ben dan ook erg teleurgesteld in de werkwijze van deze man en dar KPN deze mensen inhuurt. Daar betaal je dan ook nog voor. 

Maar goed nu het volgende:

Nu vraag ik mij af of het allemaal goed aangesloten is. Ik heb een kabel van de EB 12 ingang 1 naar de woonkamer laten lopen en aangesloten op een Switch. Daar 2x TV boxen op aangesloten, 1 beneden en 1 voor boven. Tevens op de switch een aansluiting gemaakt naar de Orbi, welke ik gebruik voor internet, samen met een paar satellieten. Verder geen aanpassingen gedaan. Zo als ik het nu zie, werkt het allemaal, maar ben nog niet zeker of het allemaal klopt zo.

Hallo @andrettie de switch moet IGMP-snooping ondersteunen anders krijg je problemen met tv kijken.

Als je een eigen mesh-systeem gebruikt, zet dan de wifi binnen de KPN-modem uit.

De LAN-kabels de je gebruikt moeten minimaal kwaliteit CAT5e of hoger ondersteunen.

Succes.

 

 


Hallo Jan,

 

De switch heeft inderdaad IGPM snooping.

Kabels zijn cat5e.

Als ik het dus goed begrijp, is het deze manier goed aangesloten. Tot nu toe werkt alles goed.

Bedankt.