Skip to main content
Beantwoord

Heb Sneller Internet tot 1 Gbit maar haal dit niet

• January 20, 2026
  • 7 reacties
  • 102 keer bekeken

Ik heb een Hussel 100 Mbit/s abonnement inclusief sneller internet tot 1Gbit/s. Ik snap die combi niet. Wat heb ik hier aan. Ik haal die 1Gb/s nooit? Snelheid komt met bedraad internet niet boven de 94 Mbps.

Beste antwoord door Allerbastend

Ik heb het gevonden. Kabels en switches vanuit de meterkast naar de verschillende plekken op de eerste verdieping gecheckt. Andere punten halen wel de volledige snelheid. Blijkt één van de kabels of aansluitpunten naar boven niet helemaal oké. Weet nog niet of het in de kabel of wanddoos zit maar ik ga deze kabel vernieuwen inclusief de connectoren.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Groeten.

7 reacties

• January 20, 2026

Waarschijnlijk komt dat dan omdat er een beperking is in je netwerk. Gebruik je misschien en switch die niet sneller kan? Meet je bekabeld rechtstreeks op het modem? Andere kabel geprobeerd? Andere pc of laptop? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 20, 2026

Beste ​@Allerbastend zie onderstaande link voor aanvullende hulp en info:

Succes

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 20, 2026

Bedankt voor de reacties. ZIt wel een 1000 Mbps switch tussen, maar ik kan eens andere kabels proberen.
Zal ook ff de check doen.
Hulde!

• January 20, 2026

Heeft de switch lampjes bij de poorten? Branden die allemaal? Bij elke poort 2?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Allerbastend. Welkom op de KPN Community! Waarschijnlijk ben jij één van de gelukkigen geweest die een gratis snelheidsupgrade heeft gehad. Maar dan is het wel zo leuk als je daadwerkelijk iets merkt van deze snelheid. 

Heb je al wat andere kabels kunnen testen? Wat ook kan helpen is om een andere poort in de switch te proberen en deze even te herstarten. Je kunt er ook achter komen of er een beperking op de verbinding naar je computer zit, door een speedtest te doen op een draadloos apparaat. Pak je telefoon of tablet erbij en check wat je dan kunt halen als je vlakbij het modem staat. Je kunt de speedtest ook doen via de MijnKPN app. Ga daarvoor naar ‘Mijn Wifinetwerk’ en kies dan ‘Snelheidstest’.

Ik ben benieuwd of je er al achter bent en of je nu de volle snelheid haalt!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • January 25, 2026

Ik heb het gevonden. Kabels en switches vanuit de meterkast naar de verschillende plekken op de eerste verdieping gecheckt. Andere punten halen wel de volledige snelheid. Blijkt één van de kabels of aansluitpunten naar boven niet helemaal oké. Weet nog niet of het in de kabel of wanddoos zit maar ik ga deze kabel vernieuwen inclusief de connectoren.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Groeten.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Mooi dat je de bottleneck (bijna) hebt gevonden! Hopelijk kun je het snel oplossen.Â