Skip to main content
Beantwoord

Hebben wij verouderde apparatuur?

• June 4, 2025
  • 9 reacties
  • 196 keer bekeken

Goedemiddag, we hebben net kpn aan de lijn gehad met de vraag of we geen nieuwe apparatuur kunnen krijgen. Want alles is acht jaar oud. De afstandsbediening is het enigste wat we krijgen. Volgens mij is de levensduur van onze apparatuur veel te oud. De modem kan niet gereset worden en het tv kastje speelt meestal geen YouTube of amazone af. En als we geluk hebben dat het traag werkt moeten we eerst resetten om weer tv te kunnen kijken. Wat gaan jullie hier aan doen? Ik wil niet weer afgewimpeld worden en een verkoop praatje voor wifi spots.

Beste antwoord door Alex van KPN

Resetten lukt niet meer de modem is kapot. Het zou raar zijn dat ik eerst mijn abonnement moet opzeggen en dan overnieuw het weer niet aanvragen voor goed materiaal. Dan kan ik beter de korting van de concurrentie pakken.

Modem kapot? Branden er geen lampjes? In dit geval lijkt het me goed om contact met ons op te nemen. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. Je kunt ons ook bereiken via Instagram of  Facebook.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

• June 4, 2025

De apparatuur van KPN moet makkelijk 15 tot 20 jaar mee kunnen gaan. Dus met 8 jaar ben je nog maar halverwege. 

Waarom kan het modem niet gereset worden? Alle apparatuur van KPN kan gereset worden. Waarom lukt dat bij jou niet?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 4, 2025

Beste ​@Vonkk welk merk en type modem/router heb je nu en welk merk en type tv-decoder?

• June 4, 2025

Als je huidige contract is afgelopen (maandelijks opzegbaar) kun je een nieuw jaarcontract afsluiten met ondermeer tv+, dan krijg je de nieuwste ontvangers. Mocht je een Experiabox V10 of nieuwer hebben, wordt die niet vervangen; die heeft of krijgt vanzelf een keer de nieuwste KPN Software. Ik heb zelf al jaren een V10 (nu nog met de oude firmware) en dat bevalt prima.

Voor oudere Experiaboxen heeft kpn een omruil programma opgezet en dat zou je dan waarschijnlijk al gemerkt hebben. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Vonkk, welkom bij ons.

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Ik sluit mij hier ook bij aan, de apparatuur kan makkelijk een aantal jaren mee. Waarom zou je je modem niet kunnen resetten overigens? Dit doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. Lukt dit ook niet?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 7, 2025

Resetten lukt niet meer de modem is kapot. Het zou raar zijn dat ik eerst mijn abonnement moet opzeggen en dan overnieuw het weer niet aanvragen voor goed materiaal. Dan kan ik beter de korting van de concurrentie pakken.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 7, 2025

Natuurlijk krijgt u een nieuwe in geval van een defect. Daar doet niemand moeilijk over bij kpn.

• June 7, 2025

Als jouw modem nu de nieuwe KPN firmware heeft dan moet je de resetknop 30 seconden indrukken voordat het modem reset, dat was voorheen tussen 5 en 10 seconden.
Wellicht druk je die resetknop dus nu te kort in.

Een reset kan trouwens ook via de webinterface van het modem.

Zie ook dit kennisbank artikel waar je dat kan vinden:

• June 7, 2025

Resetten lukt niet meer de modem is kapot. 

Hoe kom je er bij dat het modem kapot is? Als je geen verbinding hebt, dan krijg je van KPN gewoon een andere. Als je wel verbinding hebt, dan is het modem niet kapot.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 10, 2025

Modem kapot? Branden er geen lampjes? In dit geval lijkt het me goed om contact met ons op te nemen. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. Je kunt ons ook bereiken via Instagram of  Facebook.