Skip to main content
Beantwoord

Heeft KPN deur tot deur verkopers?

• December 29, 2025
  • 6 reacties
  • 96 keer bekeken

Vandaag was er iemand van KPN aan de deur met een groen jasje en een iPad. Hij vroeg of ik reeds mijn nieuwe glasvezel had aangesloten op een KPN abonnement. Ik weet nu niet of KPN deurverkopers heeft ?  Ik vond het trouwens vreemd want ik had reeds een abonnement afgesloten. Kan iemand me daar meer over vertellen 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Cyberzorro 

De deur-aan-deur verkopers zijn allemaal in dienst bij een wervingsbureau, en worden ingezet bij het verkopen van thuis abonnement van KPN, Odido of Ziggo.
Met andere woorden, de persoon die vandaag bij jouw aan de deur stond, kan volgende week dus met een Odido jasje ergens anders langs de deuren gaan.

KPN, Odido en Ziggo huren deze wervingsbureaus in, omdat zei zelf géén personeel in dienst hebben, die langs de deuren gaan.

De persoon die bij jouw voor de deur stond, is dus in dienst bij een wervingsbureau en krijgt ook gewoon een vast basisloon, maar kan daar bovenop extra bonus krijgen van het aantal abonnementen dat hij of zij aan de deur heeft verkocht.

Wat ​@Marlon92  schreef in haar reactie dat de deur-aan-deur verkoper niets verdient als hij of zij geen abonnementen verkoopt, klopt dus niet helemaal.
Elke deur-aan-deur verkoper krijgt een basisloon, aangezien niemand vrijblijvend door weer en wind langs de deuren gaat lopen.

6 reacties

• December 29, 2025

Ja. Maar volgens mij worden die meestal ingehuurd van een ander bedrijf. Ik denk dat ze op provisie lopen. Als ze niks verkopen verdienen ze niets. Vandaar dat ze nogal eens agressief overkomen en soms de zaken mooier voorspiegelen dan dat ze zijn. Dingen beloven die niet gebeuren enzo. Ik zie nogal eens topics voorbij komen waarin mensen korting beloofd is én gratis SuperWiFi's. Die gratis SuperWiFi's komen dan nooit.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Cyberzorro 

De deur-aan-deur verkopers zijn allemaal in dienst bij een wervingsbureau, en worden ingezet bij het verkopen van thuis abonnement van KPN, Odido of Ziggo.
Met andere woorden, de persoon die vandaag bij jouw aan de deur stond, kan volgende week dus met een Odido jasje ergens anders langs de deuren gaan.

KPN, Odido en Ziggo huren deze wervingsbureaus in, omdat zei zelf géén personeel in dienst hebben, die langs de deuren gaan.

De persoon die bij jouw voor de deur stond, is dus in dienst bij een wervingsbureau en krijgt ook gewoon een vast basisloon, maar kan daar bovenop extra bonus krijgen van het aantal abonnementen dat hij of zij aan de deur heeft verkocht.

Wat ​@Marlon92  schreef in haar reactie dat de deur-aan-deur verkoper niets verdient als hij of zij geen abonnementen verkoopt, klopt dus niet helemaal.
Elke deur-aan-deur verkoper krijgt een basisloon, aangezien niemand vrijblijvend door weer en wind langs de deuren gaat lopen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 29, 2025

Ja. Maar volgens mij worden die meestal ingehuurd van een ander bedrijf. Ik denk dat ze op provisie lopen. Als ze niks verkopen verdienen ze niets. Vandaar dat ze nogal eens agressief overkomen en soms de zaken mooier voorspiegelen dan dat ze zijn. Dingen beloven die niet gebeuren enzo. Ik zie nogal eens topics voorbij komen waarin mensen korting beloofd is én gratis SuperWiFi's. Die gratis SuperWiFi's komen dan nooit.

Dit is alleen wel onjuist. Door2Door kan vaak andere (lees betere) aanbiedingen aanbieden dan de klant zelf kan aanvragen online of via de klantenservice. Wel is het van belang dat ze hier een bevestiging van krijgen.

• December 29, 2025

@Ik_Combineer ik bedoel zulke topics:

En

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 29, 2025

Dan moet er een klacht in worden gediend. Als ze van de door2door verkoper iets op papier of mail hebben met wat ze krijgen dan is dit bindend. 

Heb een collega welke langdurig ziek is ivm lichamelijk letsel maar wel nog kan werken dus die behandeld nu al ruim een half jaar klachten van D2D. En ik weet dat er zelfs een geval is geweesr dat klant X tablet zou krijgen volgens de verkoper terwijl dit niet de actie was. En aangezien het wel op papier stond heeft de klant toch echt tablet X gekregen. Maar dan moet zo'n klacht wel worden gemeld.

Maar 9/10 is het aanbieden van zowel korting als superwifi via Door2Door heel gebruikelijk. Hun moeten iets extra's kunnen aanbieden anders is er geen reden om het via hun te doen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Cyberzorro en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al zoveel reacties hebt gekregen. 😄 Hopelijk ben je gerustgesteld.

Als extra toevoeging: als je ooit twijfels hebt over of iemand aan de deur wel voor KPN werkt, je mag hen altijd naar de KPN pas vragen. Die hebben ze altijd bij zich en moeten ze kunnen tonen. Ze hebben ook altijd groene KPN kleding aan. 🙂