Skip to main content

Vorig jaar is er bij ons in de straat glasvezel gelegd, ik keek er erg naar uit!! Alles aangemeld en toestemming gegeven, bij de buren in de straat is het naar de gevel getrokken, alles aangesloten, echt superfijn! Maar mijn woning is overgeslagen. Het is nog niet eens naar de gevel getrokken. 100 x met KPN gebeld, 100x met VWT; niemand wil helpen! Contact met KPN; “ja dan moet u uw contract verlengen”, nou prima, maar ondertussen nog steeds geen glasvezelaansluiting. Nu krijg ik mail van KPN; uw glasvezel wordt binnenkort aangesloten! Godsonmogelijk, want het ligt nog steeds niet naar de gevel. Ik heb hierover gemaild, maar uiteraard krijg ik geen reactie. Ik ben het onderhand wel echt spuugzat, heb er vanaf het begin af aan bovenop gezeten en ik heb het nog steeds niet!! Dus korte samenvatting; mijn woning wordt overgeslagen/vergeten, ik krijg nergens reactie op, moet wel mijn contract verlengen, krijg van iedereen iets anders te horen, ik word wederom genegeerd en zit nog steeds zonder glasvezel. Hoe gaan we dit oplossen en op welke termijn? Anders stap ik lekker over naar een andere provider, ben er helemaal klaar mee, vind het ronduit onbeschoft! Ik betaal evenveel als mijn buren en internet is zo traag dat ik niet eens kan gamen.

Bent u overdag veel weg? Want het aansluiten gaat meestal gewoon van deur tot deur zonder afspraak vooraf. Mensen die niet thuis zijn worden overgeslagen. Bij deze adressen word dam later een afspraak gemaakt. Maar dat is soms veel later pas.


Kijk eens via onderstaande link naar de status op jouw adres. Als daar staat dat je glasvezel hebt en je een provider kunt kiezen, kun je KPN, de provider bellen via 0800 0402 en vragen om migratie van koper naar glas, dan wordt e.e.a. in werking gezet.

Staat daar nog een planning, dan moet je nog even geduld hebben @Botje_Zizu 

https://netwerk.kpn.com/


Bent u overdag veel weg? Want het aansluiten gaat meestal gewoon van deur tot deur zonder afspraak vooraf. Mensen die niet thuis zijn worden overgeslagen. Bij deze adressen word dam later een afspraak gemaakt. Maar dat is soms veel later pas.



Zeker niet, heb er zelfs op zitten kijken hoe het bij mijn buren naar de gevel werd getrokken en het afval daarvan bleef in mijn tuin achter. Ik denk die komen morgen wel terug, maar helaas. De weken en de maanden daarna ook niet en geen reactie van KPN..


Kijk eens via onderstaande link naar de status op jouw adres. Als daar staat dat je glasvezel hebt en je een provider kunt kiezen, kun je KPN, de provider bellen via 0800 0402 en vragen om migratie van koper naar glas, dan wordt e.e.a. in werking gezet.

Staat daar nog een planning, dan moet je nog even geduld hebben @Botje_Zizu 

https://netwerk.kpn.com/



Er staat dat er al gegraven zou zijn en dat is dus het hele punt; dat is niet gedaan. Ik word aangesloten, maar dat kan helemaal niet. Mijn woning is vergeten en vervolgens moet ik ¾ jaar langer wachten. Ook geen reactie van KPN en ook niet van VWT. Vind dat niet oké 😅


Met VWT heb je niets te maken, in dit geval moet je contact opnemen met

https://netwerk.kpn.com/, die is verantwoordelijk voor de infrastructuur en pas als alles aangesloten is, is KPN de provider aan de beurt, met VWT heb je niets te maken als particulier, die werkt voor KPN Netwerk en KPN Netwerk is dus jouw enigste aanspreekpunt op dit moment.

@Botje_Zizu 


Daar heb ik wel degelijk mee te maken, als ik naar KPN Netwerk bel, word ik doorverbonden met VWT. Ook KPN zelf zegt dat ik met VWT contact op moet nemen. En KPN zou dan ook even in actie kunnen komen wanneer ik uitleg hoe het zit. Ben het met je eens, zou niet zo moeten zijn, maar dit is wat er gebeurt.


Als je met KPNNetwerk belt en je wordt dan doorverbonden met VWT, dan is dat het goede traject, maar niet rechtstreeks contact met VWT buiten KPN om, behalve dan in opdracht van KPN, dan behoort het goed te gaan @Botje_Zizu 


En als KPN de provider je wilt omzetten naar glas lekker laten doen en zeggen dat je het zelf niet kan. Dan komt er een monteur en die kan alsnog een ticket aanmaken zodat de aannemer glasvezel aan komt leggen. 


Maar hoe lang moet ik dan wachten of wat moet ik doen om iemand even wakker te schudden? Vind het niet grappig dat ik straks een jaar verder ben, omdat de aannemer niet heeft opgelet en KPN niet reageert. Voel me een beetje “ik wil kaas, ik ben ook een klant”, maar het is frustrerend dat er geen reactie komt en ik niet weet wat ik nog kan doen? Foutje maken is echt niet erg, maar fix het dan..


De manier die Ik_Combineer beschrijft is het beste op dit punt inderdaad. De monteur stuurt dan een direct verzoek naar netwerk, zodat zij daar mee bezig kunnen. Als je een aanvraag hebt voor een glasvezel abonnement kan dat via die weg gestart worden. Als je nog geen aanvraag hebt kan je dat aanvragen om het in gang te zetten. Een abonnement aanvragen kan niet via deze weg, dat kan via kpn.com, 0800-0402 en een KPN winkel.


Reageer