Skip to main content

Als maar 4 mensen hun telefoon gebruiken is de wifi super sloom, het is al lang zo en de wifi lampje op de router knippert als een gekke. Ik weet niet hoe ik het kan fixen.

Hallo @MatiGr , dat is op zich niet onlogisch, de snelheid deel je door het aantal gebruikers.

Stel je hebt 40Mbit/s gedeeld door 4 is 10Mbit/s per persoon en via wifi kan het nog wel weer de helft minder worden.

Wat is jouw abo snelheid en wat haal je in de praktijk bekabeld gemeten met 1 pc rechtstreeks op het modem?


Hi @MatiGr, welkom op het forum!

Ten eerste; een knipperend wifi lampje is goed, dat houdt in dat er op dat moment gebruik wordt gemaakt van de wifi :slight_smile:

Ten tweede; wat @JanD aangeeft klopt als een bus, de internetsnelheid die binnenkomt wordt gedeeld door het aantal gebruikers, en via de wifi kan er flink wat snelheid verloren gaan omdat het signaal door de lucht gaat. Is het je inmiddels gelukt om de snelheid te meten via een bekabelde verbinding en zo ja, wat was de uitkomst van die meting? Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik je lijn vanaf onze kant doormeten om te kijken of de snelheid goed binnenkomt op je modem!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!