Skip to main content

Ben al 10 jaar trouwe klant van KPN en onlangs nog overgestapt naar zakelijk abonnement, in de hoop dat ik geen ellende zou krijgen in mijn bedrijfsvoering. Waarvoor je afgedankt wordt door KPN en het hele weekend het mag uitzoeken zonder internet. Bedankt KPN! Geen hulp niks! 

Als u nu een zakelijk abonnement hebt zit u hier verkeerd. Dit is een forum voor klanten met een consumenten contract. Bel 0800-0403 voor zakelijke hulp.

 


Als u nu een zakelijk abonnement hebt zit u hier verkeerd. Dit is een forum voor klanten met een consumenten contract. Bel 0800-0403 voor zakelijke hulp.

 

Die heb ik al gebeld en in plaats van een oplossing te bieden hebben ze gedreigd met hoge kosten als ik mijn abonnement opzeg


KPN Zakelijk heeft ook een eigen forum https://zakelijkforum.kpn.com/

Misschien dat het beter is om daar een bericht te plaatsen.


In uw tags zie ik ook experiabox v10a staan → dit is geen zakelijk modem. Weet je zeker dat je een zakelijk abonnement hebt? 


In uw tags zie ik ook experiabox v10a staan → dit is geen zakelijk modem. Weet je zeker dat je een zakelijk abonnement hebt? 

Ja dat weet ik zeker en KPN weet dit ook dat ik deze box heb, dus ik snap er niks meer van.


In uw tags zie ik ook experiabox v10a staan → dit is geen zakelijk modem. Weet je zeker dat je een zakelijk abonnement hebt? 

De helpdesk medewerker was helemaal onbekende met het kastje in de meterkast, zegt het jou misschien iets?


 


 

Dit is een NT, ‘network terminator’ deze gebruikt met name bijvoorbeeld t-mobile > odido op hun glasvezel verbindingen . KPN maakt hier nooit gebruik van, die hebben andere type nt's. Idd dat de medewerker hier niets zinnigs over kan zeggen.


 

Dit is een NT, ‘network terminator’ deze gebruikt met name bijvoorbeeld t-mobile > odido op hun glasvezel verbindingen . KPN maakt hier nooit gebruik van, die hebben andere type nt's

Dankjewel. Dan is het toch heel raar dat ik jarenlang deze aansluiting heb gehad via KPN en de monteur het ook niet is opgevallen?


heb je al gebeld met kpn zakelijk?


heb je al gebeld met kpn zakelijk?

Heb dit nummer gebeld 0800-0403 maar daar snapten ze er niks van toen het merk van de modem en router noemde


heb je al gebeld met kpn zakelijk?

Heb dit nummer gebeld 0800-0403 maar daar snapten ze er niks van toen het merk van de modem en router noemde

ik zou gewoon zeggen dat je zsm een monteur npdig hebt , of  wat raad jij aan @Ik_Combineer 


0800-0403, melden dat je verbinding niet werkt en alles al hebt geprobeerd. In principe zou deze NT van de vorige provider moeten werken maar blijkbaar is er iets verkeerd gegaan. Troubleshooting kan de KPN niet op afstand omdat dit niet een NT is van ons. Klantenservice zou dus een monteur moeten aansturen. U kunt ze 24/7 op bovenstaand nummer bereiken.


Ik heb dat nummer gebeld en ik zei ook dat ik zsm een monteur nodig heb. Maar dat kon pas vanaf maandag zei hij. Of er dan ook daadwerkelijk een monteur komt maandag of ze het dan pas gaan aansturen weet ik niet. Is dit de normale procedure dat u weet?


Dan zal je vast en zeker kleinzakelijk hebben. Daar zijn inderdaad geen monteurs voor op een zondag of de late avond/nacht. Als het goed is hoor je direct een mail te krijgen met een datum en tijdvak van 2 of 4 uur waarin de monteur komt. Als je deze niet hebt ontvangen denk ik dat het niet helemaal lekker is gelukt. Bel desnoods maandagmorgen om het te controleren.
In het ergste geval wordt er dan een nieuwe ticket aangemaakt maar voor kleinzakelijk komen we na 4 uur dus alsnog op maandag.


Dan zal je vast en zeker kleinzakelijk hebben. Daar zijn inderdaad geen monteurs voor op een zondag of de late avond/nacht. Als het goed is hoor je direct een mail te krijgen met een datum en tijdvak van 2 of 4 uur waarin de monteur komt. Als je deze niet hebt ontvangen denk ik dat het niet helemaal lekker is gelukt. Bel desnoods maandagmorgen om het te controleren.
In het ergste geval wordt er dan een nieuwe ticket aangemaakt maar voor kleinzakelijk komen we na 4 uur dus alsnog op maandag.

raar dat er juist voor die type klanten geen monteurs zijn op die tijden, andere type klanten met andere SLA's hebben toch snellere monteurs


Kleinzakelijk is niet veel anders dan een consumenten abonnement met BTW op de factuur. En 24/7 klantenservice + na 4 kantooruren een monteur als dat kan. De prijs is ook niet veel anders. Ga je naar KPN EEN of grootzakelijk dan hebben we wel serieuze SLA's.


thx voor de info ;)


Dus beter overstappen naar KPN EEN of grootzakelijk, als dat kan als zzper. De prijs maakt me niet uit, als ik maar geen ellende krijg en snel geholpen kan worden. Bedankt voor je hulp. Waardeer ik.


Dan zal je vast en zeker kleinzakelijk hebben. Daar zijn inderdaad geen monteurs voor op een zondag of de late avond/nacht. Als het goed is hoor je direct een mail te krijgen met een datum en tijdvak van 2 of 4 uur waarin de monteur komt. Als je deze niet hebt ontvangen denk ik dat het niet helemaal lekker is gelukt. Bel desnoods maandagmorgen om het te controleren.
In het ergste geval wordt er dan een nieuwe ticket aangemaakt maar voor kleinzakelijk komen we na 4 uur dus alsnog op maandag.

raar dat er juist voor die type klanten geen monteurs zijn op die tijden, andere type klanten met andere SLA's hebben toch snellere monteurs

Ja dat dacht ik dus ook. Vooral dat ik er op deze manier achter moet komen. 


Als altijd online cruciaal voor je is zal KPN EEN zeker een uitkomst zijn. Hier zit naast een eventuele goede SLA ook een 4G backup bij. Deze komt automatisch online als je vaste verbinding er mee stopt. Wel is het zo dat je dan je netwerk zelf zal moeten instellen want meer dan het wifi van het modem wordt er zakelijk niet ondersteund. Ook is het tv product best goed maar niet van hetzelfde niveau als tv+. (O.a. geen apps) 

 


een 4G failover optie/mogelijkheid heb ik zelfs op mijn normale totaal niet zakelijk asus router

 

 


Misschien een idee om morgen een router te halen bij de mediamarkt en zo ja welke zou je mij aanbevelen?


Maar dat je modem het aan kan betekend niet dat het ook werkt. Onze consumenten modems kunnen dit zo ver ik weet ook prima alleen zit het er niet bij. Bij KPN EEN heb je dus standaard een 4g dongel met simkaart in je modem zitten.


Misschien een idee om morgen een router te halen bij de mediamarkt en zo ja welke zou je mij aanbevelen?

die van mij is redelijk overkill :P https://tweakers.net/pricewatch/1844984/asus-rog-rapture-gt-ax11000-pro.html

mede gekocht vanwege de extreem hoge wifi snelheid die mogelijk is en de vele lan poorten 

en voorbereid op als ik eventueel hogere snelheid kan krijgen (zei het via ziggo zelf , zakelijk doen ze 1200mbps nu alleen nog voor consumenten :P  , of toch glas )

 

en geflasht met custom asuswrt-merlin software waardoor ik een eigen lokale dns server draait (adguard home  )

 

en ikzelf heb geen kpn (ikzelf draait ziggo sagemcom in bridge mode )dus volgens mij moet je voor kpn en dan zeker tv nog aparte vlan's instellen