Skip to main content

Ben al 10 jaar trouwe klant van KPN en onlangs nog overgestapt naar zakelijk abonnement, in de hoop dat ik geen ellende zou krijgen in mijn bedrijfsvoering. Waarvoor je afgedankt wordt door KPN en het hele weekend het mag uitzoeken zonder internet. Bedankt KPN! Geen hulp niks! 

Maar dat je modem het aan kan betekend niet dat het ook werkt. Onze consumenten modems kunnen dit zo ver ik weet ook prima alleen zit het er niet bij. Bij KPN EEN heb je dus standaard een 4g dongel met simkaart in je modem zitten.

Dan ga ik sowieso voor KPN EEN bedankt!


Ben al 10 jaar trouwe klant van KPN en onlangs nog overgestapt naar zakelijk abonnement, in de hoop dat ik geen ellende zou krijgen in mijn bedrijfsvoering. Waarvoor je afgedankt wordt door KPN en het hele weekend het mag uitzoeken zonder internet. Bedankt KPN! Geen hulp niks! 

Gisterenavond de optie KPN Service Plus geactiveerd in de hoop dat er dan wél hulp geboden wordt,  kreeg ik vervolgens tot twee keer toe 0800-0403 gebeld te hebben, het antwoord dat ze niks voor mij kunnen doen omdat ik nu vastzit aan KPN Service Plus en me naar hen moet wenden tussen 0800 en 2200 uur alsof het de concurrent is. Het is alsof je van de ene in de andere valkuil valt bij KPN als je problemen hebt.

 


Het is opgelost, maar ik snap er niks van. Eerst die 'cijferslot' ontdekt en nadat ik ze allemaal op één lijn heb gezet deed het internet het weer. Maar kastje is van Odido? 


 

Dit is een NT, ‘network terminator’ deze gebruikt met name bijvoorbeeld t-mobile > odido op hun glasvezel verbindingen . KPN maakt hier nooit gebruik van, die hebben andere type nt's. Idd dat de medewerker hier niets zinnigs over kan zeggen.

Zie mijn opmerkingen, o.a. deze provider gebruikt deze ‘NT's op hun netwerk. Zij zijn naar mijn weten niet de fabrikant oid maar sluiten ze wel aan bij klanten die diensten van ze afnemen. Ik weet zo niet welke andere providers hier gebruik van maken..

Maar gelukkig werkt het weer bij jou!


blij dat het weer werkt , echter @Ik_Combineer kan dit kwaad voor de kpn infrastructuur ?


Heel fijn dat het nu werkt @Tafli!

Ik moet bekennen dat ik ook helemaal niets af weet van deze NT. Geen idee dus hoe dit apparaatje werkt en of het op deze manier kwaad kan. @Ik_Combineer kan ons hier vast nog wel wat over vertellen. 


In principe is er vrije apparatuur keuze en kan een klant een eigen NT gebruiken. Dit is inderdaad een NT welke we tegen komen bij voormalige t-mobile/odido klanten. In principe werkt het gewoon alleen bieden we geen ondersteuning. Van die schijfjes had ik ook niet eerder gehoord. Persoonlijk vervang ik ze altijd om dit te voorkomen.


Heel fijn dat het nu werkt @Tafli!

Ik moet bekennen dat ik ook helemaal niets af weet van deze NT. Geen idee dus hoe dit apparaatje werkt en of het op deze manier kwaad kan. @Ik_Combineer kan ons hier vast nog wel wat over vertellen. 

Heb zojuist 45 minuten aan de lijn gehangen met KPN Service Plus en wederom geen oplossing en blijven volhouden dat er niets aan de hand is, terwijl er gisternacht pas iets veranderde nadat ik met die nummers op de Odidobox heb gespeeld. Gevolg is wél internet, maar 1.7 mbps slechts. Dus ik zit nog steeds met de ellende en durf geen monteur te laten komen omdat ze 70 euro gaan rekenen voor iets waarmee ik gedupeerd ben :(

 


 

Dit is een NT, ‘network terminator’ deze gebruikt met name bijvoorbeeld t-mobile > odido op hun glasvezel verbindingen . KPN maakt hier nooit gebruik van, die hebben andere type nt's. Idd dat de medewerker hier niets zinnigs over kan zeggen.

Zie mijn opmerkingen, o.a. deze provider gebruikt deze ‘NT's op hun netwerk. Zij zijn naar mijn weten niet de fabrikant oid maar sluiten ze wel aan bij klanten die diensten van ze afnemen. Ik weet zo niet welke andere providers hier gebruik van maken..

Maar gelukkig werkt het weer bij jou!

Weet u misschien hoe de nummers ingesteld moeten staan op die Odidobox voor KPN?


@Tafli kpn rekent enkel als het probleem door uzelf wordt veroorzaakt. Het nooit hebben van een juiste NT kunt u niks aan doen dus is het voor de monteur 5 minuten werk en schrijft hij geen kosten. En anders kan een moderator vast wat voor je betekenen.


@Tafli kpn rekent enkel als het probleem door uzelf wordt veroorzaakt. Het nooit hebben van een juiste NT kunt u niks aan doen dus is het voor de monteur 5 minuten werk en schrijft hij geen kosten. En anders kan een moderator vast wat voor je betekenen.

De helpdesk medewerker van KPN Service Plus bleef toch 45 min lang volhouden dat er niks mis mee is met die kastje, waar hij geen enkele technische knowhow over had. Dus toch maar een monteur laten komen dan dankjewel. 


laat je ons weten hoe het na een monteursbezoek gaat @Tafli 


laat je ons weten hoe het na een monteursbezoek gaat @Tafli 

Weet je toevallig een nummer van KPN die gelijk een monteur kan doorzetten zonder dat ik alles weer opnieuw moet uitleggen en ze weer moeilijk gaan doen?


laat je ons weten hoe het na een monteursbezoek gaat @Tafli 

Weet je toevallig een nummer van KPN die gelijk een monteur kan doorzetten zonder dat ik alles weer opnieuw moet uitleggen en ze weer moeilijk gaan doen?

geen idee ik ben ziggo klant :P


Hoor ik soms deze te krijgen?


Nee, niet alle antwoorden geloven welke Google geeft. 


Nee, niet alle antwoorden geloven welke Google geeft. 

Oke dankjewel 


 

Dit is een NT, ‘network terminator’ deze gebruikt met name bijvoorbeeld t-mobile > odido op hun glasvezel verbindingen . KPN maakt hier nooit gebruik van, die hebben andere type nt's. Idd dat de medewerker hier niets zinnigs over kan zeggen.

Zie mijn opmerkingen, o.a. deze provider gebruikt deze ‘NT's op hun netwerk. Zij zijn naar mijn weten niet de fabrikant oid maar sluiten ze wel aan bij klanten die diensten van ze afnemen. Ik weet zo niet welke andere providers hier gebruik van maken..

Maar gelukkig werkt het weer bij jou!

Weet u misschien hoe de nummers ingesteld moeten staan op die Odidobox voor KPN?

@Tafli ik heb hier ook geen informatie over voor je, het advies van ik_combineer klopt wat hij aangeeft.  Als de kpn monteur komt en dit ziet lijkt het mij sterkt dat hij/zij kosten gaat rekenen.


laat je ons weten hoe het na een monteursbezoek gaat @Tafli 

Weet je toevallig een nummer van KPN die gelijk een monteur kan doorzetten zonder dat ik alles weer opnieuw moet uitleggen en ze weer moeilijk gaan doen?

Als je weer met de klantenservice belt en uitlegt dat je helemaal geen KPN NT hebt en dat je ook maar 1,7Mb aan snelheid binnenhaalt via de NT die er nu hangt, kan ik me haast niet voorstellen dat hier moeilijk om gedaan wordt. Wij kunnen helemaal geen ondersteuning bieden voor het geval dat er nu hangt en dat zou reden moeten zijn voor aansturen van een monteur!


Hartelijk dank!


Hoe staat het er nu voor @Tafli? Is er in de afgelopen week wat gedaan met het aansluitpunt en is alles nu in orde?


Hoe staat het er nu voor @Tafli? Heb weer bijna een half uur aan de lijn gehangen en uiteindelijk komt er morgen een monteur die het hopelijk in orde zal maken.

 


Hoe staat het er nu voor @Tafli? Is er in de afgelopen week wat gedaan met het aansluitpunt en is alles nu in orde?

Ze hebben me 3 keer doorverbonden met de technische helpdesk die vol bleef houden dat er niets mis mee is dat KPN het kastje van Odido gebruikt, waar helpdesk niet eens verstand heeft van het cijferslot. Hij heeft nog voor de zekerheid zitten dreigen dat er kosten voor de monteur bij kunnen komen als hij te lang bezig is straks. Ongelooflijk @Kpn dit. Ik ben echt benieuwd morgen. 


Hoe staat het er nu voor @Tafli? Is er in de afgelopen week wat gedaan met het aansluitpunt en is alles nu in orde?

Ze hebben me 3 keer doorverbonden met de technische helpdesk die vol bleef houden dat er niets mis mee is dat KPN het kastje van Odido gebruikt, waar helpdesk niet eens verstand heeft van het cijferslot. Hij heeft nog voor de zekerheid zitten dreigen dat er kosten voor de monteur bij kunnen komen als hij te lang bezig is straks. Ongelooflijk @Kpn dit. Ik ben echt benieuwd morgen. 

Tegek man , ik ben ook benieuwd, het zou niet zo moeten zijn.. laat het weten ok..


Hoe staat het er nu voor @Tafli? Is er in de afgelopen week wat gedaan met het aansluitpunt en is alles nu in orde?

Ze hebben me 3 keer doorverbonden met de technische helpdesk die vol bleef houden dat er niets mis mee is dat KPN het kastje van Odido gebruikt, waar helpdesk niet eens verstand heeft van het cijferslot. Hij heeft nog voor de zekerheid zitten dreigen dat er kosten voor de monteur bij kunnen komen als hij te lang bezig is straks. Ongelooflijk @Kpn dit. Ik ben echt benieuwd morgen. 

Tegek man , ik ben ook benieuwd, het zou niet zo moeten zijn.. laat het weten ok..

Top monteur van KPN gekomen en het kastje vervangen, nieuwe utpkopjes opgezet en alles getest. Alles werkt weer naar behoren eindelijk. Volgens hem gebruikte Vodafone die NT kastjes, maar ik heb nooit Vodafone gehad. Deze nieuwe is van KPN. En geen kosten berekend. Dus dankjewel KPN en monteur bij deze!