Skip to main content

Ik heb zowel een portable Heos 1 wifispeaker als een Denon-stereoset met (wifi) Heos-ondersteuning. Beiden werken goed en zijn via de Heos-app volledig bedienbaar als ze via ethernetkabel direct verbonden zijn met het KPN-modem.

Ik wil beiden echter ook via wifi kunnen bedienen, dit lukt helaas niet. Als ik de speakers zonder ethernetkabel via de app probeer te verbinden, krijg ik na het invullen van het wifiwachtwoord een foutmelding (in de app en rood lampje op de speaker). Als ik de ethernetkabel wel heb aangesloten, en onder instellingen bij de speaker schakel van ‘ethernet’ naar ‘wifi’, vindt de speaker of stereoset ons wifinetwerk niet.

Omdat het 2 verschillende apparaten zijn die allebei geen verbinding krijgen, lijkt het aan het wifinetwerk te liggen. Dit werkt echter voor alle andere toepassingen prima (smartphones, e-thermostaat, iPad, Macbook, etc. hebben volledige verbinding). Wat gaat er fout?

Hoi @KevinM1988, welkom op het forum!  Kun je aangeven welke Experia Box je in gebruik hebt? En heb je daarnaast ook aanvullende access points in gebruikt, zoals Experia Wifi, of Superwifi van ons, of een apparaat van een ander merk?


Beste Erik, bedankt. Een Experia V10A. We hebben geen andere accesspoints of wifiversterkers o.i.d. 


De V10A ondersteunt zowel 2,4 Ghz als 5 Ghz. Heb je deze beide frequenties ook gesplitst? 

Zo ja, vinden de apparaten beide netwerken dan niet?

Zo nee, wil je dat eens proberen. Dit kan via deze servicetool (kies geavanceerd). Als je dat gedaan hebt, kijk eens of de Denon dan (een van) beide netwerken zien en daar mee willen verbinden.


Ik heb de HEOS bar met de UTP kabel verbonden. De sub en de 2 HEOS 3 speakers staan gewoon draadloos verbonden met het netwerk.  Alles werkt hier gewoon. Dus ook streamen via WiFi. 
ik weet wel uit ervaring dat de heos niet altijd ff makkelijk verbind. Dus wanneer mogelijk de speakers heel dicht bij het modem zetten en dan installeren. Eenmaal geïnstalleerd werkt het wel.  
 

gr. Fred