Skip to main content
Beantwoord

Heos verliest verbinding met Experia Wifi

  • September 23, 2020
  • 10 reacties
  • 1144 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Al ruim een jaar een HEOS installatie (BAR, Sub, 2x HS3) draaien de Bar bekabeld, rest draadloos. Ging altijd vlekkeloos.

Sinds een goede week is de verbinding van de HS3's en sub weg en krijg ik ze niet meer gekoppeld. Reset geprobeerd. Na heel veel proberen krijg ik soms de Speakers verbonden, en zijn zichtbaar in de app. Zodra ik deze speakers wil koppelen aan de BAR verliezen ze de verbinding.

De Experia Wifi heb ik al even uitgeschakeld, maar mocht niet baten. Toch heb ik het idee dat het in de wifi verbinding zit en niet in de HEOS speakers omdat 3 stuks (2xHS3 en de SUB) er ineens mee stoppen.

Iemand tips?

Beste antwoord door Patrick1985

KPN gereset, daarna alle HEOS apparaten harde reset gegeven.

Ik kreeg vervolgens alles gekoppeld, en alles leek te werken.

3 dagen later; terug bij af. exact zelfde probleem.

Weer alles gereset, en het werkt weer. Nu draait alles 4 dagen stabiel. 

Mocht het weer uitvallen dan kom ik hier terug!

Dank voor de hulp tot dusver.

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

  • September 23, 2020

Is er iets veranderd in de situatie?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2020

Rond het moment dat de problemen ontstonden heb ik (voor een ander probleem, SD ipv HD) de modum en Experia Wifi gerest. Mogelijk dat dit invloed heeft gehad? Maar dit lijkt me niet voor een verandering gezorgd te hebben.


  • September 23, 2020

Ik heb zelf ook heos en soms is de stroom eraf halen voor een minuut van de heos voldoende. Als ik mijn deco (router) opnieuw start valt mijn verbinding met heos weg. Heb er twee als speaker gekoppeld. 1 valt dan uit


  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2020

Helaas,

 

Al geprobeerd, zonder succes.

Misschien toch maar een harde reset van internet incl. Experia Wifi punten? kwesite van modem resetten en worden de Experia Wifi dan ook gereset? 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @Patrick1985, welkom terug! :slight_smile:
Inmiddels zijn we natuurlijk al weer een paar dagen verder. Heeft het resetten nog geholpen?

Ik kan me nog twee andere dingen bedenken die kunnen helpen.
De frequenties van je 5ghz aanpassen naar lagere kanalen (kan via de webinterface van het modem en de Experia wifi's)
of 5ghz uitzetten op al deze apparaten. Misschien een wat extreme oplossing maar ik zie in sommige topics voorbij komen dat draadloze speakers en 5ghz niet altijd even goed samen werken.

Voorheen was het mogelijk 5ghz en 2,4ghz van elkaar te scheiden en een eigen SSID/WPA te geven maar helaas is dat tegenwoordig niet meer mogelijk.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Patrick1985  heb je nog een oplossing kunnen vinden?


  • October 2, 2020

Als je de HEOS na een volledig reset van de router opnieuw wilt verbinden, moet je volgens mij wel gebruik maken van een utp kabel. Of is dit met jou type niet het geval.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • October 2, 2020

KPN gereset, daarna alle HEOS apparaten harde reset gegeven.

Ik kreeg vervolgens alles gekoppeld, en alles leek te werken.

3 dagen later; terug bij af. exact zelfde probleem.

Weer alles gereset, en het werkt weer. Nu draait alles 4 dagen stabiel. 

Mocht het weer uitvallen dan kom ik hier terug!

Dank voor de hulp tot dusver.

 


  • Deelnemer
  • June 29, 2022

Ook ik ervaar regelmatig problemen met mijn Heos systeem. soundbar, subwoofer en twee heos 1 speakers. Alles gereset en opnieuw gekoppeld. Gaat dagen goed en dan weer terug bij af. Eerst dacht ik dat het aan mijn systeem lag. Geluid wa af en toe slecht. Alles meegenomen naar winkel en daar werkte alles perfect. Ik heb een v10 experia en drie super WiFi versterkers.

 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @Maurice_W, welkom op ons forum! Als je hier nog steeds problemen mee ervaart kun je het beste even een nieuw topic aanmaken. De community en wij denken altijd graag even met je mee!