Skip to main content
Antwoord

Herhaaldelijk glasvezelverkopers aan de deur ondanks aangeven dat ik dit niet wil

• November 27, 2025
  • 5 reacties
  • 85 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Leg mij eens uit waarom het hier en op de community al sinds 2024 vol staat met klachten over ongewenste glasvezel colportage praktijken en dit nu nog steeds gebeurd.

sinds hier glasvezel in de wijk is aangelegd zijn er al zeker 10x verkopers geweest die ik classificeer van vriendelijk maar vasthoudend tot tamelijk agressief.

Ik heb keer op keer aangegeven dat ik de keuze zelf maak en op mijn eigen moment en toch blijven ze terugkomen.

Een antwoord met “wat vervelend” of “dat herkennen we niet” of “zo hoort het niet te gaan” volstaat wat mij betreft niet getuige de vele berichten hier en op de community. 

Hou op!

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Grrrrrrrr, welkom bij onze community. 

Ik benoem het toch. Hier baal ik van omdat dit zeker niet zo hoort, zoals je merkt werkt dit zelfs averechts. Hier ik wil graag werk van maken. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Aan een postcode en huisnummer heb ik voldoende. Dan kan ik achterhalen wie daar precies bezig is en aankaarten dat dit niet de juiste manier is. Mijn excuses voor alle ongemak. 

Ik hoor graag van je. 

5 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 27, 2025

Bordje aan de deur met waarschuwing of iets dergelijks. Bij mij belt nooit meer iemand aan na een aantal incidenten met ongewenste bezoekers. 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • November 27, 2025

Je kan de glasvezel laten aansluiten maar een abonnement is geen vereiste. Mocht je later toch besluiten om naar een andere provider over te stappen zullen er extra kosten gemaakt worden nu is de aanleg gratis.

ook is het zo dat 3 jaar na oplevering glasvezel dat kpn de koper kabel gaat uitfaseren en iedereen naar glasvezel migreert.

Doe er je voordeel mee 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 30, 2025

Hi ​@Grrrrrrrr, welkom bij onze community. 

Ik benoem het toch. Hier baal ik van omdat dit zeker niet zo hoort, zoals je merkt werkt dit zelfs averechts. Hier ik wil graag werk van maken. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Aan een postcode en huisnummer heb ik voldoende. Dan kan ik achterhalen wie daar precies bezig is en aankaarten dat dit niet de juiste manier is. Mijn excuses voor alle ongemak. 

Ik hoor graag van je. 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Bordje aan de deur met waarschuwing of iets dergelijks. Bij mij belt nooit meer iemand aan na een aantal incidenten met ongewenste bezoekers. 

Bij oa. Bol.com. te bestellen,  90% van de ‘gewaarschuwden’ gaan je deur voorbij.  

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Je kan de glasvezel laten aansluiten maar een abonnement is geen vereiste. Mocht je later toch besluiten om naar een andere provider over te stappen zullen er extra kosten gemaakt worden nu is de aanleg gratis.

ook is het zo dat 3 jaar na oplevering glasvezel dat kpn de koper kabel gaat uitfaseren en iedereen naar glasvezel migreert.

Doe er je voordeel mee 

@Grrrrrrrr heeft al een glasvezel aansluiting, maar deze is (nog) niet geactiveerd omdat hij nog geen abonnement heeft. Dat is de status als ik het goed lees. Een latere aanleg is hier niet aan de orde. Koper wordt op termijn idd. uitgeschakeld maar als TS bij een coax provider zit en blijft heeft hij daar geen hinder van.