Skip to main content
Antwoord

Herstel van glasvezelbreuk duurt minimaal een week

• July 14, 2025
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Goedemorgen,

Vorige week woensdag ontstond er bij ons thuis een storing, waardoor er geen internet/tv meer was. Eerste bezoek van een monteur van KPN was donderdagmiddag. Na meting bleek er een breuk te zijn ergens in de straat. Het bleek dat een aannemer (notabene ingehuurd door KPN infra zelf) tijdelijke verkeersborden op diverse punten in de stoep hadden geslagen. Bij 1 van die palen hebben ze dwars door de glasvezel geramd. 

De monteur kon op dat moment dit niet oplossen. De monteur had de storing doorgezet naar KPN infra en aan de betreffende afdeling verteld dat er gegraven moest worden voor de kabel. De planning van KPN Infra belde mij vervolgens op vrijdag om een afspraak te maken. Eerst volgende mogelijkheid was zaterdag.  Zaterdagmiddag kwam er iemand van KPN infra zonder graafmachine…. Die voerde vervolgens de zelfde metingen uit als de eerste monteur en vond dezelfde plek waar de breuk was.  Hij heeft met de hand een stukje gegraven en vond inderdaad de kapotte buis waar de glasvezel in lag. Maar kon er verder niks mee doen, omdat er een groter stuk weggegraven moest worden… Hij kon er ook geen spoed melding van maken en hoopte dat ik maandag ingepland kon worden voor het herstel. 

Op maandag werd ik gebeld door de planning van KPN infra voor het maken van een afspraak. Uiteindelijk is de eerste mogelijkheid a.s woensdagmiddag pas. En het is onbekend wanneer het hersteld is.

Een heel verhaal…maar ik baal vreselijk. We hebben thuis nu helemaal niks. Mijn vrouw en ik werken allebei vanuit huis en kunnen nu niets. Alle afspraken en online meetings af moeten zeggen. Van allebei onze mobiele telefoons zijn de databundels al op en hebben we al bijgekocht. En voorlopig is het niet opgelost.

En het ergste is nog wel dat de onderaannemer ingehuurd door KPN zonder enige behoedzaamheid dat verkeersbord door de buis heeft geramd, waardoor wij nu minimaal een week zonder internet en tv zitten. 

Frustratie...

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@BigX75 en welkom bij de KPN Community. Wat ontzettend zuur dat de glasvezelkabel buitenshuis kapot is. 😥 

Als je kpn mobiel hebt kan je 100gb bundels krijgen zodat je toch iets kan doen

Heb je dit al kunnen regelen? Zo niet, maak dan een belafspraak met ons hierover. Dan kan mijn collega dit voor je regelen. 
Je kunt op je smartphone dan een persoonlijke hotspot maken en op die manier toch internetten thuis. 

Als ik je bericht goed lees dan zou vanmiddag de volgende afspraak zijn dus ik hoop dat je inmiddels duidelijkheid (of nog beter, werkende diensten) hebt. 

Als het eenmaal opgelost is kun je sowieso nog een vergoeding aanvragen voor de periode waarin je geen diensten had.

3 reacties

• July 14, 2025

Tja, hoe kan iemand die borden zet weten dat er daar een kabel onder de grond ligt? Waarschijnlijk heeft die kabel niet diep genoeg gelegen. Maar dat is helaas op heel veel plekken zo.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 16, 2025

Hi ​@BigX75 en welkom bij de KPN Community. Wat ontzettend zuur dat de glasvezelkabel buitenshuis kapot is. 😥 

Heb je dit al kunnen regelen? Zo niet, maak dan een belafspraak met ons hierover. Dan kan mijn collega dit voor je regelen. 
Je kunt op je smartphone dan een persoonlijke hotspot maken en op die manier toch internetten thuis. 

Als ik je bericht goed lees dan zou vanmiddag de volgende afspraak zijn dus ik hoop dat je inmiddels duidelijkheid (of nog beter, werkende diensten) hebt. 

Als het eenmaal opgelost is kun je sowieso nog een vergoeding aanvragen voor de periode waarin je geen diensten had.