Skip to main content

Via KPN glasvezel kan ik mail.zxcs.nl niet bereiken in de browser. Mail ontvangen lukt wel, maar verzenden niet in email clients.
Op tweakers zijn er ook meerdere KPN gebruikers die dit hebben.

Ook heb ik contact met Vimexx opgenomen, die geven aan:

Dit lijkt een blokkade bij KPN te zijn welke ik vaker heb gezien afgelopen week.

 

Traceroute geeft:

traceroute to mail.zxcs.nl (185.104.28.17), 30 hops max, 60 byte packets
1 mijnmodem (192.168.2.254) 0.289 ms 0.292 ms 0.284 ms
2 static.kpn.net (195.190.228.110) 1.769 ms 1.829 ms 1.929 ms
3 * * *
4 * * *
5 * * *
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 * * *
17 * * *
18 * * *
19 * * *
20 * * *
21 * * *
22 * * *
23 * * *
24 * * *
25 * * *
26 * * *
27 * * *
28 * * *
29 * * *
30 * * *

Nog meer KPN gebruikers die dit hebben? Is het mogelijk dat iemand van KPN hiernaar kan kijken?

Opeens opgelost door Vimexx support:

Er was een blokkade op mail.zxcs.nl, wat betekent dat er getracht is te verbinden met spamrelay.zxcs.nl, op poort 25.
Door de grote hoeveelheid aanvallen op onze mailservers hebben we alle IP's geblokkeerd die rechtstreeks met spamrelay getracht hebben te verbinden, maar op de PBL (Policy Block List) staan geblokkeerd. 
De SpamRelay server is namelijk enkel voor het ontvangen van email, en er hoort nooit rechtstreeks vanaf een thuis IP adres gemaild te worden. Dit hoort altijd vanaf een daadwerkelijke mailserver te gebeuren.

Bij deze hebben we de blokkade voor nu opgeheven, maar dit dient niet weer te gebeuren.

Mochten er verdere vragen zijn, dan horen we het graag!





Admin: link verwijderd. Stond het IP adres in


Ik ervaar geen probleem vanaf mijn KPN aansluiting.


Wij hebben KPN glasvezel en kunnen op de mail wel berichten ontvangen maar niet verzenden.

We gebruiken als server mail.zxcs.nl

Wat kan ik doen om het werkend te maken


Hi @Boisflote. Ik zie dat je al een eigen topic hebt aangemaakt en daar verder wordt geholpen. 🙂


Reageer