Skip to main content
Antwoord

Het duurt te lang voordat website reageert melding bij meerdere websites

• September 20, 2025
  • 3 reacties
  • 74 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb het volgende probleem met laptop en desktop in mijn thuisomgeving. Bij websites als bijvoorbeeld belastingdienst.nl en schadedoormijnbouw.nl krijg ik het volgende bericht: ‘Deze site is niet bereikbaar. Het duurt te lang voordat …. (genoemd wordt de website bijvoorbeeld belastingdienst.nl) reageert.’ (bericht 1). Bij klikken  op ‘opnieuw laden’ komt het bericht ‘Deze site is niet bereikbaar.’ En vervolgens: ‘De verbinding is opnieuw ingesteld’, ‘Je verbinding is onderbroken’, ‘Wijziging in netwerk gevonden’ of ‘Er is een netwerkwijziging gedetecteerd’ (bericht 2). Soms komt ipv bericht 2 bericht 1 weer terug. Soms komt gelijk bericht 2. Bij bericht 1 en 2 komt het advies ‘probeer dit eens: controleer de verbinding, controleer de proxy en firewall, ‘Windows netwerkcontrole uitvoeren’. Bij klikken op ‘details’ komen de adviezen ‘controleer de internetverbinding’, (gedaan, verbinding aanwezig),  ‘sta Chrome toe via je firewall- of antivirusinstellingen het netwerk te gebruiken.’ (gedaan, geen effect), ‘Als je een proxyserver gebruikt…’ (gebruik ik niet).

Sommige links - in een mailbericht of op een website om naar een bepaalde omgeving te gaan (bijvoorbeeld om door te klikken naar forum.kpn.com)-  geven hetzelfde probleem.

Overheid.nl en enkele andere websites geven soms bericht 1, maar lopen meestal daarna door, soms alleen na klikken op ‘opnieuw laden’. Mijnoverheid geeft bericht 1, bij opnieuw laden bericht 1 of 2. Andere Mijn…, als bijv. van de OV-kaart lukken wel, sommigen weer niet.

Modem (Experiabox V10) is gecontroleerd door een KPN medewerker, zou goed zijn. Gecheckt op virussen, geen probleem.

Hetzelfde probleem is aanwezig met een andere browser.

Op andere wifi netwerken dan de thuis-wifi doet de laptop het zonder problemen.

Op de laptop heb ik Windows 11, op de desktop Windows 10.

Mijn smartphone geeft op de thuis-wifi een probleem met de DigiD: het bericht ‘geen internetverbinding’ verschijnt. Op een ander wifi-netwerk of bij wifi uitgeschakeld is er geen probleem. Soms duurt het lang voor er met een bepaalde website verbinding wordt gemaakt, soms met eerst een bericht vergelijkbaar met bericht 1, maar dan komt de verbinding alsnog tot stand. Bij sommige links voor bijvoorbeeld afmelden van nieuwsbrieven of verkrijgen extra info komt er hetzelfde bericht als bij sommige websites, maar verbinding maken lukt uiteindelijk.

Wie weet wat het probleem is en hoe ik er vanaf kom?

Beste antwoord door Marlon92

Kun je inloggen op de Experiabox/KPN Box via http://192.168.2.254? Zet dan ipv6 uit.

3 reacties

• Antwoord
  • September 20, 2025

Kun je inloggen op de Experiabox/KPN Box via http://192.168.2.254? Zet dan ipv6 uit.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 20, 2025

Fantastisch! IPv6 uitgezet en alles lijkt het weer goed te doen.

Ik las op zoek naar hoe ik IPv6 uit moest zetten in de KPN community, dat het niet wordt aangeraden om dat op de modem te doen. Maar alles lijkt weer te werken, dus ik laat het mooi zo.

Bedankt!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@AMBS, welkom op onze community! Goede tip van ​@Marlon92, fijn dat het nu beter is. Het kan voor zover ik weet geen kwaad om dit uit te zetten.