Skip to main content
Beantwoord

Het witte KPN glasvezelkastje houdt het zwarte schuifstuk niet meer vast

• December 14, 2025
  • 10 reacties
  • 105 keer bekeken

Het witte glasvezelkastje wat door de KPN geplaatst is is stuk, het zwarte schuifstuk blijft niet meer zitten en valt eraf. Laatst moest ik even het zwarte deel eraf halen vanwege aanpassingen in de groepenkast.

Kan dat ding vervangen worden door een die wel het zwarte opschuifstuk vasthoud, wordt nu tegengehouden door de netwerkkabel die erin zit. En dan misshien gelijk een stukje verplaatsen want het zit eigenlijk op een verkeerde plaats. 

Had dit wel eens telefonisch gemeld maar de persoon die ik toen sprak nam het niet erg serieus en vondt het vooral erg lachwekkend.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@ptrkp, goed dat je dit meldt hier. 

Ik schrik er allereerst van dat dit telefonisch niet serieus is genomen, je stelt een legitieme vraag. Mijn excuses hiervoor. 

Ik vind het wél fijn om te zien dat Ik_Combineer hier heeft gereageerd, als monteur zijnde weet hij hier ook veel van. Dank hiervoor. 

Mocht je toch een monteur willen inschakelen om dit te laten doen, dan kun je dit alsnog contact met ons opnemen. Hou wel rekening met eventuele kosten zoals Ik_Combineer al aangaf. Maak in dit geval makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij.

10 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 14, 2025

In principe vervangen we het witte kastje niet zomaar. Eventueel kunnen we wel de kap (voorkant, met het lipje welke de ont vast houdt) vervangen. Ook kunnen we hem verplaatsen als dat nodig is.

Zeer waarschijnlijk rekent de monteur hier wel kosten voor, hij is namelijk niet bij het plaatsen defect gegaan. 

Als alternatief zou u er ook een schroef onder kunnen doen. Dan kan de ont fysiek niet meer omlaag en blijft dus goed op zijn plek.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 16, 2025

Ik schrik er allereerst van dat dit telefonisch niet serieus is genomen, je stelt een legitieme vraag. Mijn excuses hiervoor. 

Ik vind het wél fijn om te zien dat Ik_Combineer hier heeft gereageerd, als monteur zijnde weet hij hier ook veel van. Dank hiervoor. 

Mocht je toch een monteur willen inschakelen om dit te laten doen, dan kun je dit alsnog contact met ons opnemen. Hou wel rekening met eventuele kosten zoals Ik_Combineer al aangaf. Maak in dit geval makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

​@ptrkp Je kan met tweezijdige tapes op het witte kastjes plakken en dan de ONT erop schuiven. Of een duct tape aan de buitenkant plakken (eerst het klein witte stuk met een klein voorwerp zoals paperclip of tandenstoker naar boven peuteren) . Of met een lijmpistool deze vastlijmen en als noodzakelijk met hete lucht (haardroger) weer los krijgen. Aangezien je het witte kastje beschadigd hebt, betaal je een niet goedkope herstelkosten als je een monteur zou bestellen.

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • December 16, 2025

Je kunt volgens mij ook een dunne strip (zwarte) Ducttape gebruiken en die over de bovenkant plakken. Dan gaat die Ducttape ook langs de zijkant van de zwarte cover waardoor deze hopelijk op zijn plaats blijft (want hij kan door de Ducttape niet naar beneden zakken).

JanD
Superuser
  • December 16, 2025

Wat een primitieve oplossingen allemaal, dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

Wat een primitieve oplossingen allemaal, dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn.

De bedoeling is niet zijn dat men KPN meer dan 100€ zou betalen als het met 50,- cent ook prima doet. Als je ooit een apparaat van paar tienduizend € zal openen, zou je achterover vallen door de hoeveelheid van tapes en gelijmde onderdelen de je binnen zou vinden.

• December 16, 2025

Plakband is inderdaad knoeien. Ziet er niet uit. Een schroef er onder is ook niet charmant. Maar ik ik heb volgens mij wel eens gelezen dat monteurs dat soms doen.

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • December 16, 2025

Plakband is inderdaad knoeien. Ziet er niet uit. Een schroef er onder is ook niet charmant. Maar ik ik heb volgens mij wel eens gelezen dat monteurs dat soms doen.

Als je zwart plakband gebruikt is dat nog mooier dan de standaard 😉 Nu zie je van boven n.l. het witte van het witte onderkastje met een zwarte voorkant. Als je dus zwarte tape gebruikt is de bovenkant mooier (ook zwart). Begrijp ook niet waarom dat niet allemaal 1 kleur was. Maar goed… het is een (mogelijke) oplossing.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

Plakband is inderdaad knoeien. Ziet er niet uit. 

Tweezijdige plakband ziet je niet. Als het duur zijn moet, Tesa Powerstrips 1kg voor 5,€

• Auteur
  • Helper
  • December 17, 2025

Dank voor de reacties, plakband had ik al eens gebruikt maar dat ziet er inderdaad niet uit, en ik weet dat het stuk is en dat helpt ook niet mee. 

In principe vervangen we het witte kastje niet zomaar. Eventueel kunnen we wel de kap (voorkant, met het lipje welke de ont vast houdt) vervangen. Ook kunnen we hem verplaatsen als dat nodig is.

Zeer waarschijnlijk rekent de monteur hier wel kosten voor, hij is namelijk niet bij het plaatsen defect gegaan. 

Was al heel erg snel stuk, zat van het begin af aan al heel erg los maar goed dat is natuurlijk niet te bewijzen, het is ook niet zo dat ik voor de lol de ONT er dagelijks afhaal.

Het zit nu ook eigelijk op een verkeerde plaats en in de weg nu, dus misschien toch maar laten aanpassen en vernieuwen.

Ik kijk tegenwoordig nergens meer van op.

Maak in dit geval makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij.

Ik zal daar binnenkort gebruik van maken.