Skip to main content
Vraag

Het witte KPN glasvezelkastje houdt het zwarte schuifstuk niet meer vast

• December 14, 2025
  • 1 reactie
  • 43 keer bekeken

Het witte glasvezelkastje wat door de KPN geplaatst is is stuk, het zwarte schuifstuk blijft niet meer zitten en valt eraf. Laatst moest ik even het zwarte deel eraf halen vanwege aanpassingen in de groepenkast.

Kan dat ding vervangen worden door een die wel het zwarte opschuifstuk vasthoud, wordt nu tegengehouden door de netwerkkabel die erin zit. En dan misshien gelijk een stukje verplaatsen want het zit eigenlijk op een verkeerde plaats. 

Had dit wel eens telefonisch gemeld maar de persoon die ik toen sprak nam het niet erg serieus en vondt het vooral erg lachwekkend.

1 reactie

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 14, 2025

In principe vervangen we het witte kastje niet zomaar. Eventueel kunnen we wel de kap (voorkant, met het lipje welke de ont vast houdt) vervangen. Ook kunnen we hem verplaatsen als dat nodig is.

Zeer waarschijnlijk rekent de monteur hier wel kosten voor, hij is namelijk niet bij het plaatsen defect gegaan. 

Als alternatief zou u er ook een schroef onder kunnen doen. Dan kan de ont fysiek niet meer omlaag en blijft dus goed op zijn plek.