Skip to main content

Sinds 1 mei woon ik in Doorn, in een gevarieerde (flats en laagbouw) maar rustige wijk. 

Sinds een week hoor ik een hinderlijk geluid, dat elke paar minuten aanzwelt. Het heeft wat weg van de airco van een elektrische auto die nog even draait na het rijden. Of een computer met een oude ventilator die heel erg hard moet werken. Maar dan wel stukken harder dan die voorbeelden.

De gewone zoem uit die kast is geen probleem, maar het aanzwellen is echt overdreven. Het duurt een minuut, is dan weer een paar minuten weg, en slaat dan weer aan. Ik dacht eerst dat het iets in huis was, maar het blijkt een grijze kast in een nabijgelegen straat. Ik heb Stedin gebeld, maar die zeggen dat de kast van KPN is.

De herrie is echt vervelend, vooral in de nacht als ik toch echt liever zou slapen. Hoewel ik gewend ben, met een hor,  met raam open te slapen, kan dat nu niet meer. Maar zelfs door het driedubbel glas is het nog hoorbaar. Dan lijkt het op tinnitus, ook geen feest.

Het slaat aan en af en aan en af. Soms is het een dag weg, dan hoop ik dat het vanzelf is opgelost.

De locatie van de straatkast is tegenover het perceel/pand Van Nagellaan 20 te Doorn.

De eerste paar weken speelde dit niet. Het lijkt wel of er iets mis is met de ventilator.

Kunnen jullie er svp naar kijken? 

 

Hiervoor kun je bellen met 0800 0150 @Monique777 

 


Oh wat fijn, ga ik gelijk doen.

 


Ik krijg te horen dat dit niet de bedoeling is, dit is een alarmnummer! Ze hebben me vervolgens met een niet relevant nummer doorverbonden. Na een tijdje in de wacht te hebben gestaan (ik was volgens de melding de eerstvolgende) werd ik eruit gegooid. 

Bedankt NN en KPN. 


Het is geen alarmnummer, dan heb je de verkeerde persoon aan de telefoon gehad, gewoon nog een keer bellen tot je de persoon treft die wel snapt waar het over gaat @Monique777 

Ik ben niet van KPN, maar een medeforumlid die probeert mee te denken om tot een oplossing te komen.

En voor dit soort vragen en opmerkingen over de infrastructuur is dat nummer echt de aangewezen weg.

 


Ok, bedankt voor je uitleg. Dan heb ik iemand aan de lijn gehad die het niet zo goed begreep. Dat is pech hebben.

Ik wacht nu maar even op een reactie van KPN op deze plek. Misschien probeer ik het later vandaag nog eens, dan krijg ik wellicht iemand anders aan de lijn.

Ik heb voor de zekerheid ook maar even een melding gemaakt bij de ODRU, dat is hier de omgevingsdienst. Er is immers sprake van geluidsoverlast door een bedrijf.  Misschien hebben zij ook nog tips.


Graag gedaan @Monique777 , ik lees graag de (goede) afloop t.z.t.

 


Ben benieuwd wat er uit komt 


Nou, ik ook. Duimen dan maar.


Hoi @Monique777 

Gaat het om deze kast in het plantsoen: Verdeelkast tegenover Van Nagell-laan 20 te Doorn
Het is wel een redelijk oude kast, want deze stond er in 2015 ook al.

Het is denkelijk een verdeelkast voor DSL aansluitingen, maar of daar nu daadwerkelijk een ventilator in zit, zou KPN Monteur  @Ik_Combineer kunnen vertellen.

Wat niet wegneemt, dat je een ongestoorde nachtrust moet hebben!


Hoi @Monique777 

Gaat het om deze kast in het plantsoen: Verdeelkast tegenover Van Nagell-laan 20 te Doorn
Het is wel een redelijk oude kast, want deze stond er in 2015 ook al.

Het is denkelijk een verdeelkast voor DSL aansluitingen, maar of daar nu daadwerkelijk een ventilator in zit, zou KPN Monteur  @Ik_Combineer kunnen vertellen.

Wat niet wegneemt, dat je een ongestoorde nachtrust moet hebben!

Ja dat is 'm. En hij ziet er inderdaad oud en vermoeid uit. 


Even ter bevestiging? Het gaat om deze kast? (Mogelijk ziet hij er nu wat anders uit want hij is in 2018 omgebouwd en deze foto is van 8 jaar geleden)
 

 


Even ter bevestiging? Het gaat om deze kast? (Mogelijk ziet hij er nu wat anders uit want hij is in 2018 omgebouwd en deze foto is van 8 jaar geleden)
 

 

Nee, je hebt gelijk. Hoewel de huidige kast er oud en vermoeid uit ziet, is het een andere. Een veel grotere dan deze, op exact dezelfde plek.


Hoi @Monique777 

Gaat het om deze kast in het plantsoen: Verdeelkast tegenover Van Nagell-laan 20 te Doorn
Het is wel een redelijk oude kast, want deze stond er in 2015 ook al.

Het is denkelijk een verdeelkast voor DSL aansluitingen, maar of daar nu daadwerkelijk een ventilator in zit, zou KPN Monteur  @Ik_Combineer kunnen vertellen.

Wat niet wegneemt, dat je een ongestoorde nachtrust moet hebben!

Ja dat is 'm. En hij ziet er inderdaad oud en vermoeid uit. 

 

Hoi @Monique777 

Dan hebben we het inelk geval over de goede plek en kast.
Al is hij inmiddels (in 2018) vernieuwd en omgebouwd, volgens de informatie van @Ik_Combineer (waarvoor dank!)

Google Maps heeft nog geen nieuwe update geplaatst, van deze laan in Doorn, waardoor je geen actuelere foto krijgt dan die van 2015.


@Monique777  ik ga niet zeggen dat we er wat aan gaan doen, maar er is een ticket gemaakt voor de partij van het beheer van deze kast om het na te kijken. Zoals eerder gemeld door N.N. hoort dit eigenlijk door 0800-0150 gedaan te worden, want nu heb ik bijvoormeeld me eigen telefoonnummer in de ticket gezet maar daar hebben we weinig aan denk ik.

 

 

 


netjes 😃 hopelijk krijg je terugkoppeling erop c.q wordt er acties op uitgezet


Bij mij is zo'n soort kast in 2019 omgebouwd naar een digitale kast, veel groter en maakt inderdaad, bij ons, slechts een licht Zoemend geluid.

Ik kon toen wel veel sneller internet over koper krijgen.

Twee jaar later al weer opgevolgd door glasvezel,dat ik nu heb.

 


Hartelijk dank! Het spijt me van uw eigen nummer. Ik heb het 0800 nummer gebeld maar de vriendelijke meneer die me te woord stond zei helaas dat het een alarmnummer betrof. Toen hij me doorverbond kreeg ik de naam van een ander bedrijf dan KPN, iets met kabels, en een heel lang en snel afgeraffeld keuzemenu. Toen ik enigszins in verwarring voor keuze 1 ging, kwam ik in een wachtrij. Zodra ik op de eerste plaats stond, werd de verbinding verbroken. 

Hartelijk dank voor uw aandacht en hulp! 

 

Ik weet niet of de volgende info nuttig is. Kort voordat de herrie begon, was er op een paar meter afstand van de kast een gebroken riool. Meer dan een dag kwam het water uit de stoep omhoog, en het stroomde langs onze herriekast naar een rioolput. De dagen erna is er druk graafwerk verricht om de zaak te repareren. Ik kan me voorstellen dat het flink gestoven heeft die dagen. Wellicht zijn filters daardoor sneller verstopt dan gepland? Het is maar een idee.


Hey absoluut geen probleem! Snap heel goed dat als je er telefonisch niet uit komt je hier op het forum beland. Zo'n probleem met de riolering waardoor er naast wordt gegraven kan er best mee te maken hebben. Voor nu is het even afwachten wat ze gaan doen, daar heb ik geen invloed meer op.


Hoi @Ik_Combineer 

Hartelijk dank voor je snelle en goede hulp richting TS @Monique777 .
Het is nu inderdaad verder afwachten wat ze gaan doen.


Ha @Monique777, jammer dat je via 0800-0150 niet goed te woord bent gestaan! Wel goed om te lezen dat er een ticket is aangemaakt (dank, Ik_Combineer). Hopelijk wordt er snel naar gekeken 🙂


Ik heb een update voor de meelezer, hopelijk is het @Monique777 al opgevallen dat de kast minder geluid maakt? Ik heb onderstaande update ontvangen.

 

Opmerkingen;

18-06-2024: 4NAAM COLLEGA], 17-06-24
Heb stille dakfan geplaatst
Maar moet ook een stille fan in


Geweldig om te lezen goed werk. @Ik_Combineer 


Nou dat is leuk, ik meende inderdaad te merken dat er iets ten goede was veranderd! Geweldig! Mijn dank is echt heel groot! Kan je dat doorgeven Ik Combineer?

 

Met vriendelijke groet, Monique 


Reageer