Skip to main content

Goede avond

Ik wil misschien een 4k ontvanger kopen.

maar ik heb een gewoon hd abonnement is dit mogelijk.

Kan ik deze kopen en werkt het dan. ?

Zie deze dit kwam ik tegen.

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-decoders-en-schotelantennes/m1557324444-kpn-tv-ontvanger-4k.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

alvast bedankt

Die je op marktplaats koopt gaat nooit werken. Zonde van je geld. En je krijgt alleen een 4k ontvanger als je een 4k abonnement hebt.


Het is zeer onverstandig om op Marktplaats zo'n TV ontvanger te kopen.

Als die TV ontvanger ook maar één keer aangesloten is geweest dan zal die voor jou al niet meer werken.

Daarnaast heb je er ook helemaal niets aan want het beeld zal er absoluut niet beter op worden. De zenders die jij kunt ontvangen blijven ook met die 4K ontvanger in precies hetzelfde formaat (1080i) aangeboden worden. De beeldkwaliteit is dus echt niet beter.


Joep

Maar deze is nieuw staat in de advertentie.

Waarom zou het niet werken dan. ?

Omdat 4k niet kan in hd. ?

 


Joep

Maar deze is nieuw staat in de advertentie.

Waarom zou het niet werken dan. ?

Omdat 4k niet kan in hd. ?

 

Elke ontvanger heeft een uniek serie nummer. Dat serie nummer staat geregistreerd bij een abonnement. Als dat abonnement stopgezet is, omdat men bijvoorbeeld overgestapt is naar een andere provider, dan werkt die ontvanger ook niet meer.

Zo'n kastje heb je helemaal niets aan als daar geen abonnement voor betaald word elke maand.


Als je die TV ontvanger op jouw abonnement zou kunnen aanmelden dan ga je vervolgens gewoon €5,- per maand betalen voor die TV ontvanger.

Daarbij komt dat er maar drie 4K zenders zijn, waarvan er waarschijnlijk maar één interessant voor je is. Alle andere zenders blijven gewoon in dezelfde kwalliteit uitgezonden worden.


Elke ontvanger heeft een uniek serie nummer. Dat serie nummer staat geregistreerd bij een abonnement. Als dat abonnement stopgezet is, omdat men bijvoorbeeld overgestapt is naar een andere provider, dan werkt die ontvanger ook niet meer.

Zo werkt dat niet. Het is niet het unieke serienummer dat bij het abonnement geregistreerd wordt, maar het abonnementsnummer dat op de TV ontvanger geregistreerd wordt. Zolang een TV ontvanger niet aangesloten is geweest kan deze op elk abonnement geregistreerd worden.

Maar dan nog, topicstarter heeft er helemaal niets aan om die TV ontvanger te kopen.


Nick

De ontvanger in deze advertentie kan wel werken. ?

Hij is nieuw zoals vermeld.

Het lijkt mij een hele mooie ontvanger.

Alleen heb ik een hd abonnement.

Alleen het model staat mij aan en 4k niet echt nodig.


Dan moet je de gok nemen maar je gaat sowieso € 5,00 per maand betalen aan kpn. Daarbij doe je ook aan heling want die apparatuur mag niet verkocht worden want het is eigendom van kpn.


Elke ontvanger heeft een uniek serie nummer. Dat serie nummer staat geregistreerd bij een abonnement. Als dat abonnement stopgezet is, omdat men bijvoorbeeld overgestapt is naar een andere provider, dan werkt die ontvanger ook niet meer.

Zo werkt dat niet. Het is niet het unieke serienummer dat bij het abonnement geregistreerd wordt, maar het abonnementsnummer dat op de TV ontvanger geregistreerd wordt. Zolang een TV ontvanger niet aangesloten is geweest kan deze op elk abonnement geregistreerd worden.

Maar dan nog, topicstarter heeft er helemaal niets aan om die TV ontvanger te kopen.

 

Het kan wel werken. ?

Dan lijkt mij deze nieuwe ontvanger wel mooi.

Misschien ga ik het kopen.

 


Joep

Wat kan ik fout doen. ?

Ik mag iets niet kopen. ?

Deze ontvanger is nieuw.

Het wordt wel ingewikkeld.


Misschien ga ik het kopen.

Mijn advies: Niet doen.


Kpn geeft de apparatuur in bruikleen. Het blijft dus eigendom van kpn. Ga je dat verkopen dan steel je dus. Jij koopt dus gestolen apparatuur. De verkoper moet die ontvanger gewoon terug sturen want de ontvanger is niet van hem.


Kpn geeft de apparatuur in bruikleen. Het blijft dus eigendom van kpn. Ga je dat verkopen dan steel je dus. Jij koopt dus gestolen apparatuur. De verkoper moet die ontvanger gewoon terug sturen want de ontvanger is niet van hem.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar er is juridisch geen sprake van heling als je zo'n TV ontvanger koopt.

KPN doet namelijk met het rood omcirkelde stukje uit haar Algemene Voorwaarden impliciet afstand van het eigendomsrecht en draagt het eigendom daarmee over aan de abonnee die die TV ontvanger in bruikleen had. 

De TV ontvanger is daarmee niet meer verkregen uit een misdrijf en dus kan er geen sprake van heling meer zijn.

Laat onverlet dat je dit gewoon niet moet willen. En daarbij komt dat je er als koper niets aan hebt want het beeld wordt er geen spatje mooier van. Weggegoid geld dus.


Joep

Hoe kan ik deze dan als nieuw kopen. ?

In de advertentie staat nieuw.

Ik kan dit beter niet kopen. ?

Het apparaatje ziet er beeldschoon uit namelijk.

 

 


@PRIME Z270, je moet die TV ontvanger niet willen kopen.

Waarom zou je €50,- gaan uitgeven aan iets waar je helemaal niets aan hebt.

Wat denk je dat er beter is aan die TV ontvanger of wil je echt zeggen dat je het alleen voor de "schoonheid" van dat apparaatje doet?


Stel dat dit een ontvanger is die daadwerkelijk nog nooit gebruikt is, nieuw in de doos zit, dan word er bij de eerste keer opstarten gevraagd om je abonementsnummer en pincode. Die voer je in. Vervolgens krijg je de melding "maximaal aantal ontvangers bereikt" of iets in die richting. Als u betaald voor 2 ontvangers,  dan kunt er ook maar 2 gebruiken.


wjb

Het gaat mij inderdaad alleen om het uiterlijk.

En niet om het beeld 4k dat abonnement heb ik ook niet.

Ik kan het beter niet kopen Uw voorstel. ?

 


Ik kan het beter niet kopen Uw voorstel. ?

Klopt, je moet dat ding niet willen kopen.


Reageer