Skip to main content

Hallo!

 

ik zit net in een nieuwe maar oude woning waar ik geen aansluitpunt kan vinden voor internet, echt geen een. Geen isra 1 of 2, geen wandcontactdozen helemaal niks.

Wel na een speurtocht bij de buren en contact zoeken met de oude bewoonster erachter gekomen dat zei het uit de meterkast haalde. Op de plek waar zij aangaf dat het zat zit nu alleen niks van een aansluiting! Wel wat draadjes die in een kroonsteen zitten, heel slordig weggewerkt in een pvc buis/doosje. Ik heb de kroonsteen even eruit gehaald om goed te kijken, het zijn 4 dunne draadjes: oranje, wit, rood en blauw.

 

Is dit waar ik een aansluitpunt kan maken? En kan ik dit zelf?

 

Het was een avontuurlijke speurtocht de eerste dag in mijn woning, maar ik zou nu wel gewoon tv willen kijken. Dus hopelijk kan ik hier het antwoord vinden! Mijn dank zal groot zijn 🙏🏽🙏🏽

 

 

 

 


@Richiemeneer zou je hiervan een foto kunnen plaatsen?? de kleuren die je beschrijft komt namelijk wel overeen wat er normaal in het ISRA punt hoort te zitten.


Dank voor je snelle antwoord! Hopelijk kun je me verlossen want ik kan hier niet van slapen.. 😅


@Richiemeneer zou je hiervan een foto kunnen plaatsen?? de kleuren die je beschrijft komt namelijk wel overeen wat er normaal in het ISRA punt hoort te zitten.

 


Als je elke dag storing wilt moet je vooral met kroonsteentjes werken.

Nee, bel kosteloos naar 0800-0402 en laat een monteur komen. Als jij in je meterkast of woonkamer geen normaal ISRA punt vindt wordt het erg lastig om het zelf aan te sluiten.


Als je elke dag storing wilt moet je vooral met kroonsteentjes werken.

Nee, bel kosteloos naar 0800-0402 en laat een monteur komen. Als jij in je meterkast of woonkamer geen normaal ISRA punt vindt wordt het erg lastig om het zelf aan te sluiten.

dankje voor je antwoord. Dit is hoe ik de draadjes aantref in de meterkast. Dit is mijn eerste nacht in de woning.

 

maar goed, niet zelf te doen dus helaas en morgen monteur bellen, check. Thanks voor de hulp!

 


Ik zie nu dat achter de foto de invoerkabel zichtbaar is. Foto was erg gefocust op de kroonsteentjes. Je kan er voor kiezen om zelf bij de bouwmarkt een telefoondoos aan te sluiten en dan hier het modem mee te verbinden maar dat is geen mooie oplossing wat goed vast zit.

 

 


Ik zie nu dat achter de foto de invoerkabel zichtbaar is. Foto was erg gefocust op de kroonsteentjes. Je kan er voor kiezen om zelf bij de bouwmarkt een telefoondoos aan te sluiten en dan hier het modem mee te verbinden maar dat is geen mooie oplossing wat goed vast zit.

 

 

Dit antwoord vind ik wel fijner! Mooi maakt niet zoveel uit in de meterkast, als ik maar werkend internet heb! 😊 staat er stroom op de snoertjes? En kan ik ergens een handleiding vinden hoe ik dit aan moet pakken?

 

dankjewel nogmaals!! 🙏🏽


@Ik_Combineer even vanuit een andere hoek voor de zekerheid

 


Is dit hoogbouw? (Je woning is geen rijtjeswoning maar een appartement of iets dergelijks?)

 

Uitleggen hoe dit werkt is lastig, de installatiehulp op onze website helpt ook niet heel erg aangezien je geen officieel ISRA punt hebt.

In het kort; zeer waarschijnlijk is rood A en blauw B, deze verbind je met een telefoondoosje. Hierna kan je een dsl kabel verbinden met je modem. 
 

Edit; mij niet constant taggen aub, daar krijg ik mailtjes van 🥲


Is dit hoogbouw? (Je woning is geen rijtjeswoning maar een appartement of iets dergelijks?)

 

Uitleggen hoe dit werkt is lastig, de installatiehulp op onze website helpt ook niet heel erg aangezien je geen officieel ISRA punt hebt.

In het kort; zeer waarschijnlijk is rood A en blauw B, deze verbind je met een telefoondoosje. Hierna kan je een dsl kabel verbinden met je modem. 
 

 

Ja, ik zit op 1 hoog. Klinkt en ziet er wel vrij simpel uit om te doen op zich! Mijn enige zorg is dat ik niet onder stroom wil komen te staan. Moet ik iets doen met de schakelaars of hebben deze snoertjes (zo goed als) niks te maken met de elektriciteit of het gevaar daarmee?


Geen zorgen, er staat geen spanning op deze lijntjes. Er gaat enkel nulletjes en eentjes doorheen.

De kabel lijkt inderdaad het beginpunt van je verbinding als je in hoogbouw woont.


Excuses voor de tags! 😅 super bedankt! Ik zal morgenochtend eens gaan kijken en zal laten weten of het gelukt is!


Absoluut geen zorgen!


Van VVDSL zal je de spanning niet voelen. Net als een AA batterij die je met de polen tussen duim en wijsvinger houdt. 


Meestal zit er trouwens een telefoondoosje zoals op de foto in de doos waarin ook het modem wordt geleverd. Weet het even niet meer zeker omdat ik al een tijdje geen levering bij consumenten heb gedaan maar zakelijk in ieder geval wel.


Ben even uit bed gegaan om te kijken, zit er helaas niet bij! Of misschien gelukkig.. anders had ik natuurlijk gelijk moeten gaan knutselen.. word dus morgenochtend!

maar hardstikke bedankt voor het verhelderen!


Ben even uit bed gegaan om te kijken, zit er helaas niet bij! Of misschien gelukkig.. anders had ik natuurlijk gelijk moeten gaan knutselen.. word dus morgenochtend!

maar hardstikke bedankt voor het verhelderen!

Zonde, fijne avond in ieder geval. Deze doosjes kan je als het goed is kosteloos laten opsturen door de klantenservice, aanschaffen bij een bouwmarkt of kosteloos laten plaatsen door een installatiemonteur 


Goedemorgen! 
 

de doosjes waren duur! Dus ik heb dit gekocht, aangezien ik maar 1 aansluiting nodig heb is het wel goed hoop ik?


en nog een vraag, nu komt mijn modem in de meterkast, en mijn tv box moet aangesloten zijn op de modem. Is het slimmer om een lange ethernetkabel te trekken van modem naar tv box, of slimmer om de tv box in de meterkast naast de modem te zetten en een lange hdmi kabel te trekken vanuit de meterkast naar de tv?


Bel a.u.b. voor een afspraak met een monteur. Dit is een rj45 aansluiting voor een cat6 kabel en totaal iets anders dan wat u nodig heeft. Ik hoop dat je de bon nog hebt want dit is niet voor dsl / om een modem op aan te sluiten.


Oke dankjewel, bon heb ik nog, ik ga het ruilen. De man in de hornbach zei dat het goed was!! 😠

 

ik heb gebeld, eind volgende week kan er pas een monteur komen, zo lang ga ik niet zonder internet en tv zitten.. 


Oke dankjewel, bon heb ik nog, ik ga het ruilen. De man in de hornbach zei dat het goed was!! 😠

 

ik heb gebeld, eind volgende week kan er pas een monteur komen, zo lang ga ik niet zonder internet en tv zitten.. 

Vooral laten komen, en dan nu bij de hoornbach het goede doosje halen en na volgende week vrijdag terug brengen 🙂 Verder kan de KPN klantenservice je ook een installatiepakket opsturen waar dit in zit.


Is dit goed?


Ik kan zo niet goed zien of dat een kleine RJ11 aansluiting of een grote RJ45 is. Het moet RJ11 zijn.

Dat is vrijwel altijd zo'n doosje: (aansluiting onderzijde). De tweede kan ook. Je kunt de PTT stekker dan negeren. Het modem gaat dan in de inderste RJ11. Als je het doosje openschroeft kun je rood en blauw onder A en B klemmen.

 


De Attema K40 is een plintsysteem. Daarvoor moet dus een basisplint aanwezig zijn om het onderdeel van de foto op te kunnen plaatsen. Dit is niet het doosje dat u nodig heeft.

Met de foto van PeterG zou men bij de bouwmarkt moeten weten wat voor doosje u nodig heeft.