Skip to main content

Hallo!

 

ik zit net in een nieuwe maar oude woning waar ik geen aansluitpunt kan vinden voor internet, echt geen een. Geen isra 1 of 2, geen wandcontactdozen helemaal niks.

Wel na een speurtocht bij de buren en contact zoeken met de oude bewoonster erachter gekomen dat zei het uit de meterkast haalde. Op de plek waar zij aangaf dat het zat zit nu alleen niks van een aansluiting! Wel wat draadjes die in een kroonsteen zitten, heel slordig weggewerkt in een pvc buis/doosje. Ik heb de kroonsteen even eruit gehaald om goed te kijken, het zijn 4 dunne draadjes: oranje, wit, rood en blauw.

 

Is dit waar ik een aansluitpunt kan maken? En kan ik dit zelf?

 

Het was een avontuurlijke speurtocht de eerste dag in mijn woning, maar ik zou nu wel gewoon tv willen kijken. Dus hopelijk kan ik hier het antwoord vinden! Mijn dank zal groot zijn 🙏🏽🙏🏽

 

Oke ik weet bijna zeker dat dit wel de goeie is..

correct me if i’m wrong!

Bouwmarkt zegt dat het niet meer in het assortiment zit vanwege veroudering.

volgende vraag; kan ik beter een te lange ethernetkabel hebben of een te lange hdmi? Het idee is om het tv kastje in de meterkast te laten en een lange hdmi van daar naar de tv te trekken als dit gunstiger is. Aangezien de afstandsbediening op Bluetooth werkt

 


Met bovenstaande moet het goedkomen inderdaad. 

Toch zou ik de monteur laten komen. Die kan het dan netjes met officieel KPN materiaal afmaken.

Bouwmarkt zegt dat het niet meer in het assortiment zit vanwege veroudering.

Hornbach? Je kan beter naar Gamma, Hubo, Praxis of Handyman. Die hebben dat vast nog. 

Overigens wel raar dat ze dat zeggen. Ik heb mijn Phone aansluiting met zo'n doosje verlengt. “Analoge” telefoon is nog héél veel in gebruik. En dit werkt ook voor een DSL aansluiting.

Maar ik begrijp dat je 'm nu hebt?

Rode en blauwe uit kroonsteentje onder de klemmetjes. DSL kabeltje (grijs/rond met de kleine RJ11 plugjes) van klikaansluiting naar modem aansluiting waar DSL bij staat.


Dit heeft helaas niet gewerkt… ☹️


Eigenlijk had het onder het opstande randje gemoeten waarna je het dichtklemt met de schroefjes.

→ → Oranje en wit ook geprobeerd?

 

 


→ Wat is de start/aansluit datum van je abonnement? Eerder is er geen signaal namelijk.

 

Beide geprobeerd, geen succes helaas! 😅


ik heb gebeld, eind volgende week kan er pas een monteur komen

Dan toch maar de monteur afwachten. Wanneer komt ie?

Zelf had ik bij mijn verhuizing 9 jaar geleden gelukkig maar één dag niks. Nouja, TV via digitenne. Dat heb ik er altijd bij gehouden (sinds 2006).

Heb je een mobiel abonnement bij kpn? Dan kun je misschien de noodbundel van 100 GB (geldig 7 dagen) op je mobiel krijgen. Zodat je met de Hotspot wifi kunt opzetten voor je laptop bijvoorbeeld. Kan natuurlijk ook al met je bestaande bundel.

Maar … tv via http://tv.kpn.com is wel ongeveer 1,5 GB per uur.


Op je tweede vraag mbt HDMI-kabel /ethernetkabel heeft nog niemand gereageerd.

Volgens mij is een ethernetkabel wat makkelijker te leggen langs de plint dan een wat dikkere/stugge HDMI-kabel.

Dus tv-kastje bij de tv zetten. Want anders volgens mij ook een probleem om de afstandsbediening te laten functioneren….

De tv+box werkt trouwens ook op wifi, maar daar zijn ook een heleboel topics over geschreven, dus ik zou een ethernetkabel leggen van de meterkast richting de tv/tv+box

Donald


Hdmi is korter beter, internetkabel mag 100 meter zijn. @Richiemeneer je kan altijd nog proberen oranje wit aan te sluiten op je telefoondoosje