Skip to main content

Ik heb een oud huis waar deze 2 kabels binnen komen, 

Kan ik hier internet en tv op aan sluiten? Zoja hoe en wat heb ik dan nodig om dit te realiseren... ik loop vast...

 

Voor telefonie is het de rode en blauwe (die is dus losgeraakt) en daarop dus VDSL internet. De coax lijkt me een Ziggo kabel maar wellicht nog van een antenne op het dak? Voor telefonie/internet kun je het beste een KPN monteur bestellen om dit af te werken of je moet zelf handig zijn.


Hallo @Telefoonlijn en coax 

Voor KPN moet je de blauwe kabel rechts hebben. In de regel staat het signaal op de rode en blauwe draad. Deze kabel moet netjes worden afgewerkt, hiervoor kan de KPN installatiemonteur zorgen. Deze maakt hier gratis een goed IS/RA punt van en sluit het modem daarop aan.


edit: Nick heeft gelijk dat de radiator de zaak wel wat lastig(er) maakt.


Niet zo handig dat daar een radiator zit. Ik vraag me al hoe een KPN monteur dit netjes af moet werken. Waar moet die het aansluitpunt plaatsen? Kan toch zo niet? Ik heb het vermoeden dat die radiator er vroeger niet zat?


Kan ook zijn dat het signaal op de 2e ader binnenkomt  en dat is standaard oranje en wit,het wandcontactdoosje openmaken en dan rood op a aansluiting zetten en de blauwe ader op b contact zetten,maar dat kan dus ook oranje en wit zijn.Doosje is niet zoals het hoort maar als de lijn binnenkomt heb je iig  verbinding.