Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik aangesloten worden op glasvezel nu het gemonteerd is?

• January 30, 2025
  • 10 reacties
  • 174 keer bekeken

Vandaag is de glasvezel aansluiting bij mij gemonteerd, dus het glasvezel aansluitpunt. Er zou al signaal op staan. Ik heb bij KPN al ca een jaar geleden ingetekend op glasvezel. Wat nu te doen om KPN mij aan te sluiten op deze glasvezel?

vraag 2 : ik heb een V 10 modem. Ik weet dat deze geschikt is voor glasvezel, want meegekomen uit mijn vorige woning. Maar is er nu nog wat moderners qua modem?

Beste antwoord door Alex van KPN

HI ​@jkb, fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Er is een verschil tussen het succesvol aanleggen en aansluiten van glasvezel in je woning en het daadwerkelijk kunnen gebruiken van je abonnement via glasvezel. Dat laatste moet nog wel in gang worden gezet, dat gebeurt niet altijd automatisch. 

Neem even contact met ons op. Maak een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om te kijken wat er nog moet gebeuren. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 30, 2025

​@jkb Vandaag is het dus in huis gebracht?

Veelal moet het daarna nog gereed gemeld worden en daarna kan je het gebruiken.

• Auteur
  • Slimmerik
  • January 30, 2025

Roos97,

dank voor de snelle reactie. Het signaal zou er al op staan. Gewoon gebruiken? Past hetzelfde snoertje dat nu in de dsl aansluiting zit (telefoonstekkertje) , in het glasvezelpunt? Of moet KON een ander  snoertje leveren?

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 30, 2025

Hier moest het eerst worden afgemeld en moest er nog wat tussen/op voordat ik het kon aansluiten.

Dus nadat het in huis was gekomen ging er nog even over heen en niet diezelfde dag.

• January 30, 2025

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 31, 2025

HI ​@jkb, fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Er is een verschil tussen het succesvol aanleggen en aansluiten van glasvezel in je woning en het daadwerkelijk kunnen gebruiken van je abonnement via glasvezel. Dat laatste moet nog wel in gang worden gezet, dat gebeurt niet altijd automatisch. 

Neem even contact met ons op. Maak een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om te kijken wat er nog moet gebeuren. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 6, 2025

Dank voor het antwoord. De terugbelafspraak is gemaakt. Maar ik ben n iet teruggebeld. Inmiddels heb ik zelf contact opgenomen. Men kan het niet vinden. Andere afdeling. Ik denk dat de monteur die alle glasvezelpunten heeft aangelegd de zaak nog gereed moet melden. Toch maar rustig afwachten of er een brief van KPN komt. Ze willen toch iedereen van koper af en naar glas toe. Ondertussen hebben we veel storingen. Vlakbij ons appartementencomplex zijn veel graafwerkzaamheden, Waarschijnlijk is een kabel geraakt, die af en toe ervoor zorgt dat ca 8 bewoners geen internet hebben. Na verloop van tijd werkt het weer. Als ik de KPN bel moet ik alle stappen in de probleemoplosser doorlopen en het modem resetten. Ondanks dat ik aangeef dat het probleem niet bij mij kan liggen. Wel werd mij aangeboden een monteur te sturen, zelfs zonder kosten, behoudens eventuele extra werkzaamheden bij mij. De afspraak daarvoor heb ik maar afgezegd omdat het internet inmiddels weer werkte. Vandaag weer een uur geen internet. Het is haast onmogelijk bij KPN een storing buitenshuis te laten vastleggen. Ik doe er niets meer aan, gewoon wachten op de glasvezel.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 10, 2025

Dat hoort zeker niet zo. Die verstoringen zouden wel op de lijn moeten te zien moeten zijn, ook bij DSL. Hoe branden de lampjes op je modem als dit gebeurt? Allemaal groen? Of springt er dan 1 op oranje of rood? Dat is een indicatie dat er iets op de lijn niet goed is. Een geraakte kabel verwacht ik niet direct, dan zou je hele verbinding helemaal offline zijn en niet uit zichzelf weer herstellen. Maar hier moet wel een oorzaak te vinden zijn. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 11, 2025

Services lampje rood of oranje. Een of meermalen per dag. Ook bij andere bewoners in het p and.

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 13, 2025

Minimaal 1 x per dag storing op het koper. Vandaag zijn aan drie of vier  bewoners de glasvezelkastjes geleverd. Gewoonweg in de hal hier gedumpt. Wel op naam. Waarom voor mij geen kastje terwijl ik allang geopteerd heb voor glasvezel? 
Volgens mij werken er allerlei afdelingen door elkaar heen. Morgen maar weer eens gaan bellen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 17, 2025

Hi ​@jkb, de aansluiting van glasveel kan ik helaas niet bespoedigen. Waar ik wel invloed op heb is je huidige verbinding. Ik zie dat je hier contact over hebt gehad en ik zie ook dat er verbrekende verbindingen zijn, maar dat je hebt gekozen om niet een monteur te bestellen. VOor de goede orde, dit is in dit geval kosteloos.Â