Skip to main content

Vlak voordat er glasvezel geïnstalleerd werd heeft KPN m’n tweede koperpaar nog opnieuw aangelegd. Destijds heb ik de analoge lijn laten vervallen, maar zou ‘m toch graag weer in ere herstellen als dat kan. Ik heb begrepen dat je nog steeds een analoge lijn kunt bestellen maar kan nergens vinden waar of hoe.

 

Wie weet waar en hoe ik een analoge lijn kan bestellen?

 

Groet,

Rutger

 

NB. Ik ben uiteraard bekend met de alternatieven.

Als er glasvezel legt kan dat niet meer. Echt niet meer. Koper is dan gewoon klaar. 

Waarom wilt u het?


Is glasvezel in gebruik dan is het kopernet uitgezet.

En heb je al internet van kpn of een andere provider op de kpn lijn dan is een "alleen bellen" abonnement niet mogelijk. 

Bovendien is vaste telefoon toevoegen aan je internet abonnement véél voordeliger 🙂

Nog voordeliger mobiel abonnement. 

Belbasis en Belbudget zijn nog mogelijk via VoIP only, indien er geen internet via de kpn lijn wordt afgenomen. PSTN wordt al enkele jaren niet meer geleverd. Alleen nog klanten die het uit de oudheid hebben. Maar als er glasvezel is worden die VoIP only gemigreerd. 

https://www.kpn.com/bellen/abonnementen/belbasis-en-belbudget


Als je eenmaal op glasvezel zit kun je definitief niet meer naar koper terug @rutgerbevaart 

 


Als je eenmaal op glasvezel zit kun je definitief niet meer naar koper terug @rutgerbevaart 

 

Ik heb hier Delta glasvezel.   KPN weigert  op  deze glasvezel aansluiting te leveren.

Wel heb ik hier naast deze glasvezel aansluiting nog een KPN koperdraad-abbo t/m augustus 2024.

KPN heeft nog tot augustus 2024 de tijd om mijn koper-abbo te migreren naar Delta glas.

Doen ze dat niet  dan  is het  nadat het contract is afgelopen in mijn geval voor KPN:  OVER en UIT….    ( en er nooit meer in )


Als er glasvezel ligt van een andere partij, waar KPN niet over levert, dan zal KPN uiteraard wel gewoon over koper blijven leveren. 

KPN weigert ook om deze koper aansluiting op te doeken. 

Wat bedoelt u hier mee? "op te doeken"?


Als er glasvezel ligt van een andere partij, waar KPN niet over levert, dan zal KPN uiteraard wel gewoon over koper blijven leveren. 

KPN weigert ook om deze koper aansluiting op te doeken. 

Wat bedoelt u hier mee? "op te doeken"?

Precies wat in de vorige bijdrage van N.N. staat. “Als er glasvezel aanwezig is, kan je dus nooit meer terug naar koper”   

Ik wil ook geen koper, maar glas.  De eerste provider, die na augustus 2024 over Delta glas wil leveren, neem ik een abbo bij. Is dat KPN, neem ik weer een KPN abbo.  Blijven ze weigeren, dan verwacht ik, dat ik die koperdraad, die er dan nog ligt, nooit meer ga gebruiken. Dus opdoeken dat spul. 


Als er glasvezel ligt van een andere partij, waar KPN niet over levert, dan zal KPN uiteraard wel gewoon over koper blijven leveren. 

KPN weigert ook om deze koper aansluiting op te doeken. 

Wat bedoelt u hier mee? "op te doeken"?

Precies wat in de vorige bijdrage staat. “Als er glasvezel aanwezig is, kan je dus nooit meer terug naar koper”   

Daar word uiteraard wel mee bedoeld: glasvezel van KPN zelf. 


Als er glasvezel ligt van een andere partij, waar KPN niet over levert, dan zal KPN uiteraard wel gewoon over koper blijven leveren. 

KPN weigert ook om deze koper aansluiting op te doeken. 

Wat bedoelt u hier mee? "op te doeken"?

Precies wat in de vorige bijdrage staat. “Als er glasvezel aanwezig is, kan je dus nooit meer terug naar koper”   

Daar word uiteraard wel mee bedoeld: glasvezel van KPN zelf. 

Is het principe van line sharing uit de koper-tijd dan los gelaten ?  Meerdere providers over één koper aderpaar ?    Dit kan ook bij de energievoorziening, meerdere energiebedrijven over één laagspannings aansluiting.  Waarom kan dit bij glasvezel niet ?

Mijn motto  is: Ligt er eenmaal glasvezel, van welk bedrijf dan ook, dan ga ik nooit meer terug naar koper.


KPN heeft nog tot augustus 2024 de tijd om mijn koper-abbo te migreren naar Delta glas.

Doen ze dat niet  dan  is het  nadat het contract is afgelopen in mijn geval voor KPN:  OVER en UIT….    ( en er nooit meer in )

KPN gaat nooit op glasvezel van Delta Fiber doorgeven. Dat kun je vergeten.

Zolang als er geen glasvezel van KPN ligt kun je bij KPN via koperdraad afnemen. Ook uitstekend en ruim voldoende vanaf vanaf 50 Mb/s. Zeker voor bankieren, e-mailen, websites bezoeken, TV kijken 😉.

nog een KPN koperdraad-abbo t/m augustus 2024

KPN heeft nog tot augustus 2024 de tijd om mijn koper-abbo te migreren naar Delta glas.

Doen ze dat niet  dan  is het  nadat het contract is afgelopen in mijn geval voor KPN:  OVER en UIT….    ( en er nooit meer in )

Hmm, dan bevreemd het mij dat je informeert naar alleen een vaste telefoon aansluiting via KPN. Dat kan dus wel na augustus maar is geen PSTN. Maar Voip only. Oftewel via de Experiabox zonder internet. En kost een kapitaal. Abonnement Belbasis al € 34,50. Bellen naar 06 nrs. € 0,19 per minuut.

En dan is KPN toch weer “erin”.

Als de DSL snelheid niet voldoet aan je gebruik (...) dan staat er toch niets in de weg om per contract einddatum over te stappen op internet, televisie EN vaste telefoon via Delta, Caiway, Fiber.nl, Freedom.nl, Solcon.nl, Multifiber, Kliksafe, PinQ, Glasnet, Libernet, Online.nl of Odido alleen met toeslag?


…….En dan is KPN toch weer “erin”. ……….

Dat verhaal van die vaste lijn van KPN is inmiddels ook al achterhaald.

Wordt ook wel voortschrijdend inzicht genoemd.

Na augustus 2024 Neem ik Internet via de Delta glasvezel aansluiting van een

bedrijf dat  bereid is dat te leveren, met telefoon via cheapconnect, die zijn goed

en goedkoop, en ook wat soepeler met netnummers dan dat KPN dat is.

NB. Wat heeft de firma Delta de KPN aangedaan, dat ze onder geen beding zaken

 met elkaar willen doen ?

Grtz, ‘Xenomatrix’

 


Is het principe van line sharing uit de koper-tijd dan los gelaten ?  Meerdere providers over één koper aderpaar ?

Delta heeft nooit over de telefoonlijn geleverd. Delta is gewoon zelf op eigen houtje glasvezel aan gaan leggen. Ziggo heeft ook nooit over de telefoonlijn geleverd. Dus welk "principe" bedoeld u? Was dat er ooit überhaupt dan?

Dit kan ook bij de energievoorziening, meerdere energiebedrijven over één laagspannings aansluiting.  Waarom kan dit bij glasvezel niet ?

Stroom is gewoon bij iedereen hetzelfde. Internet niet. Bij glasvezel zijn er wijkcentrales. In deze wijkcentrales heeft elke provider zn eigen apparatuur hangen. Als KPN over het glasvezelnetwerk van Delta zou willen leveren, dan zou het heel veel dure apparatuur in de wijkcentrales van Delta moeten plastsen. Daar heeft KPN geen zin in.

Mijn motto  is: Ligt er eenmaal glasvezel, van welk bedrijf dan ook, dan ga ik nooit meer terug naar koper.

Dat is uw goed recht.


Wat heeft de firma Delta de KPN aangedaan, dat ze onder geen beding zaken met elkaar willen doen?

Waarschijnlijk een te hoge inkoopsprijs bedongen. Odido rekent niet voor niks een opslag van maar liefst € 10 per maand bovenop de op hun website vermelde prijs als je hen via Delta Fiber afneemt…

KPN wil dat echter niet doen. En terecht lijkt mij.

KPN gaat vast nog wel glasvezel in je woonplaats aanleggen. In een gedeelte van Haarlem zijn ook 2 glasvezelnetten. ODF (Odido) en Glaspoort (KPN e.a.).


Het onderwerp maakt wel wat los bij iedereen :-)

 

De migratie naar glas is een jaar of 2 geleden gestart en ik zat bij 1 van de eerst aangesloten woningen vermoed ik. Als ik nu rond rij zie ik de aanlegploeg nog steeds bezig, die zijn voorlopig nog niet klaar.

Dus zal KPN voorlopig de telefooncentrale en DSLAM nog wel aan de gang moeten houden.

Zolang dat het geval is lijkt me toch dat ik prima een analoge lijn moet kunnen afnemen. Maar goed, daar lijkt dus een administratieve barrière op te zitten. Wat ik veruit KPN uiteraard begrijp (je wil het aantal contracten naar 0 krijgen zodat het straks allemaal uitgezet kan) - voor mij jammer.

Enfin - dan toch maar stoeien met de SIP ATA!


Zolang dat het geval is lijkt me toch dat ik prima een analoge lijn moet kunnen afnemen. 

Adressen die inmiddels glas hebben worden uit de DSL administratie gehaald. Die adressen hebben dus 'geen koper’ meer.


KPN bied op dit moment geen koperlijnen aan nieuwe klanten. 

Ben je bestaande klant van KPN? 

En gaat KPN nog glasvezel aanleggen in jou gemeente? 

Want Delta Fiber heeft al glasvezel aangelegd in jou gemeente en ik vind heel raar dat KPN geen diensten aanbied op de glasvezelnetwerk van Delta Fiber. 

En dat scheelt voor KPN onodige graaf en aanlegkosten.  


KPN bied op dit moment geen koperlijnen aan nieuwe klanten. 

Ben je bestaande klant van KPN? 

En gaat KPN nog glasvezel aanleggen in jou gemeente? 

Want Delta Fiber heeft al glasvezel aangelegd in jou gemeente en ik vind heel raar dat KPN geen diensten aanbied op de glasvezelnetwerk van Delta Fiber. 

En dat scheelt voor KPN onodige graaf en aanlegkosten.  

KPN heeft nu eenmaal geen overeenkomsten met Delta, dat is de realiteit waar we het mee moeten doen.

En zolang KPN (nog) geen glasvezel levert op het bewuste adres, blijft de koperlijn gewoon in werking @rutgerbevaart 


Hallo @rutgerbevaart, namens KPN kan ik bevestigen wat hier ook al is gezegd door enkele mede communityleden. Als er glasvezel ligt is er geen mogelijkheid meer om nog gebruik te maken van de koperlijn. 


Aanvulling op @Jeroen van KPN .

Als er glasvezel van KPN ligt en je eenmaal daarop zit kun je niet meer terug naar koper.

Ligt er glasvezel van een andere partij en je gebruikt dat kun je gewoon terug naar KPN maar dan wel via koper. Zolang er geen KPN glasvezel ligt.


Reageer