Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik dit IS/RA punt meten en maken?

• November 8, 2025
  • 7 reacties
  • 112 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik word gevraagd om een adsl aansluiting te maken maar ik kan de rood en blauw hier niet uit halen. Is er een manier waarop ik het meten kan?
Het is een oud klushuis en de kleuren van de draden zijn nauwelijks zichtbaar.

Beste antwoord door Lvd91

Hi ​@uppe ,

Een IS/RA punt mag officieel alleen door een KPN monteur geplaatst worden en in dit geval is het ook lastig om zelf te doen i.v.m. dat het een GPLK kabel lijkt te zijn. Als ik het goed begrijp gaat dit niet om jouw eigen huis? Je kunt bij de bewoners aangeven dat:

• Als ze al een abonnement besteld hebben → dan kunnen ze op de dag wanneer het abonnement in gaat de klantenservice bellen (0800-0402) en aangeven dat het aansluiten niet lukt, dan sturen ze een monteur.
  • Als ze nog geen abonnement besteld hebben kunnen ze dat gewoon doen - maar ook dan op de aansluitdatum de klantenservice bellen , aangeven dat aansluiten niet lukt en dan wordt er een monteursafspraak gemaakt🙂

7 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • November 8, 2025

Hi ​@uppe ,

Een IS/RA punt mag officieel alleen door een KPN monteur geplaatst worden en in dit geval is het ook lastig om zelf te doen i.v.m. dat het een GPLK kabel lijkt te zijn. Als ik het goed begrijp gaat dit niet om jouw eigen huis? Je kunt bij de bewoners aangeven dat:

• Als ze al een abonnement besteld hebben → dan kunnen ze op de dag wanneer het abonnement in gaat de klantenservice bellen (0800-0402) en aangeven dat het aansluiten niet lukt, dan sturen ze een monteur.
  • Als ze nog geen abonnement besteld hebben kunnen ze dat gewoon doen - maar ook dan op de aansluitdatum de klantenservice bellen , aangeven dat aansluiten niet lukt en dan wordt er een monteursafspraak gemaakt🙂

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@uppe, welkom op onze community! Lvd noemt het al, ik denk dat het t makkelijkste (en goedkoopst) is om hier een monteur voor te laten komen

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 11, 2025

Is dit een appartement? Het lijken de draden voor de intercom. Als het een oud huis is zit de aansluiting mogelijk in de woonkamer. Bovendie zie ik een oranje kabel door de meterkast. Is dit een glasaansluiting?

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+5

Is dit een appartement? Het lijken de draden voor de intercom. Als het een oud huis is zit de aansluiting mogelijk in de woonkamer. Bovendie zie ik een oranje kabel door de meterkast. Is dit een glasaansluiting?

Dit is gewoon een oude glpk kabel, de voorganger van de blauw wit rode en de uiteindelijke blauwe invoerkabel.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 11, 2025

ik denk het ook ​@Bastiaan Sahetapy . Geen intercom. Maar de draden hebben allemaal hun kleur verloren.  Dus ik weet niet hoe hier een goed werkend isra punt van  te maken valt.
En om het nog erger te maken, ze hebben adsl bij Odido genomen! Dat blijkt dus geen kpn onderdeel te zijn. zucht..

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 11, 2025

@uppe Ze kunnen in dat geval het beste een topic plaatsen op de Odido Community  , dan kan een moderator van Odido ervoor zorgen dat er een KPN monteur langs komt. 

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+5

ik denk het ook ​@Bastiaan Sahetapy . Geen intercom. Maar de draden hebben allemaal hun kleur verloren.  Dus ik weet niet hoe hier een goed werkend isra punt van  te maken valt.
En om het nog erger te maken, ze hebben adsl bij Odido genomen! Dat blijkt dus geen kpn onderdeel te zijn. zucht..

Wanneer een monteur van odido langs komt en dit constateerd, of je belt en meld dat er geen isra aanwezig is, zullen zij een kpn monteur aansturen die hier een isra op zal komen plaatsen. Niks om druk over te maken.