Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik doorgeven dat glasvezel aangelegd mag worden?

• February 9, 2025
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

Wat is het telefoonnummer en e-mailadres van glasvezelaannemer en hoeveel tijd heb ik nog?

Ik heb nog geen glasvezel in mijn woning;

Hebben jullie de contactgegevens van de aannemer? Zij hebben mij een jaar of 10 maanden geleden ongeveer teruggebeld (vanwege persoonlijke omstandigheden hier niet direct mee aan de slag gegaan);

Hoeveel tijd heb ik ongeveer nog om de glasvezelverbinding in orde te maken, woonplaats deel ik liever niet in dit bericht, kan dat middels een DM, dank u?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@James-, we hebben ook hier een handig artikel over! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• February 9, 2025

Hiervoor moet je bij http://netwerk.kpn.com zijn.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 11, 2025

Hoi ​@James-, we hebben ook hier een handig artikel over! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2025

Bedankt voor de links. De hoeveelheid informatie is een beetje duizelingwekkend voor mij. Op mijn adres staat “We hebben glasvezel in jouw buurt aangelegd. Jouw woning is nog niet aangesloten. Gebruik maken van glasvezel? Neem dan eerst een abonnement af. Dan sluiten we je woning aan.”

• Moest er niet eerst een monteur in de woning komen om de kabel van de begane grond naar boven te trekken, want die afspraak heb ik juist gemist;
  • Of moet ik gewoon een glasvezel abonnement nemen op het moment dat de definitieve overgang wordt doorgezet en komt de monteur dan alsnog langs? Ben ik dan niet te laat?

Of kunnen jullie deze antwoorden zelf niet geven en moet ik hiervoor Glassport bellen?

Bedankt.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 11, 2025

Als u nu al een abonnement heeft bij kpn dan krijgt u ter zijner tijd bericht dat u overgezet gaat worden naar glasvezel. Heeft u nu een abonnement bij kpn?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2025

Ja. 

Fijn om te weten.

Maar als KPN zegt: “u gaat nu overgezet worden”…. moet de Glassport glasvezel monteur dan niet al zijn langsgeweest en de glasvezel hebben aangelegd in mijn woning (om te voorkomen dat ik een tijd lang zonder internet kom te zitten, mijn grootste angst?)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoe het met de planning van de aanleg op jouw adres zit kan ik je inhoudelijk niet zo goed mee helpen, daarvoor kun je terecht bij KPN Netwerk. Als je al een KPN abonnement hebt is het eigenlijk gewoon een kwestie van afwachten. Je komt sowieso niet zonder te zitten.