Skip to main content

beste lezer

 

29 september een mail gekregen vd KPN dat er een monteur komt om onze glasvezel  aan te sluiten.

KPN heeft al paar keer gemaild dat er een monteur in de wijk is en ze ook aan zouden bellen voor installatie.

En nu staat er in mijn mail dat er monteur komt op 19 oktober om dit aan te sluiten.

Om Modem om te zetten naar glasvezel, is fijn maar ik zou graag zelf willen bepalen wanneer ik glasvezel bij jullie af zou willen nemen, bij aanleg vd aansluiting in huis stond er ook bij dat het geen verplichting is om dit gelijk te doen.

Aangezien ze de modem in de groepenkast willen monteren en ik daar ook nog niet eens stroom heb om het kastje aan te sluiten….. gaat dit hem nu ook niet worden…. groepenkast moet eerst nog vervangen worden.

vandaar mijn vraag kan deze afspraak geannuleerd worden..  via deze weg aangezien ik dit niet via de site vd KPN kan doen alleen maar de afspraak verzetten naar een andere data.

groet Ron

Hoi @Rotjeknorr 66 . Welkom op het forum.

Wat vreemd dat we deze afspraak zo eenzijdig maken.  Ik wil graag meekijken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Ondertussen contact gehad met iemand vd KPN.

Deze afspraak schijnt niet afgezegd te kunnen worden, kan wel verplaatsen naar een andere datum... of vervalt als ik zelf het kastje aansluit....wat in ons geval geen oplossing is dus de afspraak die KPN eenzijdig ingepland heeft blijft dus staan...en mocht de monteur niet bellen op de 19e oktober voordat hij langskomt... voor een dichte deur komt te staan... ga geen vrij nemen voor niks... om glasvezel aan te sluiten.. om te gebruiken.

 


Hoi @Rotjeknorr 66 . Ik heb nog even meegekeken.  Koper gaat op termijn uit in jouw regio. Dat is ook in de mails die we naar jou hebben gestuurd te lezen. Ik zie dat we jou sinds september proberen aan te sluiten. Het systeem zal ook blijven proberen, vrees ik. 

Ik wil je niet pushen hoor.  Onze monteur kan in sommige gevallen ook een wandcontactdoos aanbrengen.  Dat hangt wel een beetje van de situatie af. Is daar al over gesproken? 

Zo ja, dan zal je de meldingen voor lief moeten nemen (en je er niks van aantrekken) maar hou er wel rekening mee dat koper uit gaat .


Toevoeging:  Is het dan misschien een idee om die monteur verder de toekomst in te plannen? (het hoeft dan ook nog niet de definitieve datum te zijn maar dan ben je wel van die meldingen af en zal het systeem niet aldoor opnieuw proberen)


Hoi Erwin

 

Bedankt voor het meedenken...  het is niet dat ik geen glasvezel wil.. maar wil gewoon eerst de meterkast op orde hebben .. de groepenkast wordt groter en daar ook gelijk het stopcontact in weggewerkt vandaar... 

Enige waarom ik ook de monteur wilde afzeggen dat deze anders voor niks hier voor de deur staat en dat vindt ik dan ook weer niet nodig.. 

 

Ja ik weet het kopernet eruit gaat... was ook vermeld in de mail / brief.. stond in over 2 jaar..

Aangezien in het appartementen complex nog problemen zijn met aansluiten van het glasvezel waar ik woon.. de gene die dit aanleggen het bij de kpn / opdrachtgever weer neerleggen en er niks meer mee doen.. zal het ook niet gelijk stop gezet worden hier.. hebben problemen om het door te voeren door de muren schijnbaar.. dus vd 30 woningen zijn er volgens mij nog 12 / 16 die nog steeds niet aangesloten zijn.. wij dan iig nog wel met mijn onderburen..

Van mij mag de afspraak verderop geschoven worden en mocht ik weer mails krijgen geen probleem maar ik zou het fijn vinden als ik zelf aan kan geven wanneer ik het aangesloten zou willen hebben of ik sluit het zelf aan.. aangezien ik ook dan nog een kabel naar mijn tv wil aansluiten.. kan alles in 1 keer

 

Iig bedankt voor je reactie

 

Groet Ron


In principe kan de monteur van KPN kosteloos een wandcontactdoos in de mk plaatsen. Verder is het modem echt niet verplicht om in de meterkast te zetten. 9/10 kan die prima staan op de plek waar die nu staat.

 


@Rotjeknorr 66 . ik probeer je te bellen.  Ben je beschikbaar? (ik heb ook een voicemail ingesproken met context)


Ja hoor... zag net dat er gebeld was...  voicemail afgeluisterd


Leuk je gesproken te hebben.  We hebben een nieuwe ‘placeholder’ bekokstooft → 1-11-2023

Mocht je er tegen die tijd nog niet aan toe zijn, laat het weten. Dan her plan is ‘m weer voor jou.


Hartelijk dank alvast... ik laat het op tijd weten..

 

Groet Ron


Hoi Erwin..

 

Hier zijn we weer... de datum kan zeker 2 maanden opgeschoven worden..

Dus als jij hem zou kunnen her plannen

 

BVD Ron


Hoi Ron,

 

Ik heb 'm op 2-1-2024 kunnen zetten. Heb jij daar ook bevestiging van gehad?


Hoi

 

Ja hij staat net in mijn mail... 

 

Bedankt weer 

Grtz Ron


Goedemorgen Erwin

Zou jij zo vriendelijk willen zijn om de afspraak nog minstens 2 maanden te herplannen voor aansluiting vd glasvezel aansluiting…

Komende maand gaat nieuwe groepenkast geplaatst worden....  daarna heb ik dan overzicht wanneer wij de monteur kunnen laten komen om dit aan te sluiten.

 

Vriendelijke groet en goede jaarwisseling.

Ron


Ga ik nu proberen.  Ik geef je hier een seintje als het gelukt is


Ik heb 'm nu op 4-3 gezet.   Als de datum dichterbij komt en alles ziet er goed uit, laat maar weten of we 'm dan nog moeten fine-tunen.


Super .. bedankt weer.... ga ervan uit dat het dan kan iig..

 

Grtz Ron