Skip to main content

Afgelopen woensdag hebben mijn ouders van bijna 80 jaar 's avonds een agressieve verkoper aan de deur gehad. Deze verkoper gaf zich uit als een verkoper van KPN en gaf aan dat mijn vader zijn telefoonnummer, e-mailadres en zijn iban nummer moest geven en zijn handtekening op een formulier moest zetten. Ondanks dat mijn vader meerdere keren had aangegeven niet over te willen stappen naar KPN glasvezel. 

Onder druk heeft mijn vader uiteindelijk wel zijn telefoonnummer en e-mailadres afgegeven. Gelukkig heeft hij daarna wel de deur dicht gesmeten voordat hij zijn iban nummer gaf en zijn handtekening had gezet.

Mijn ouders zijn erg geschrokken en dachten naderhand dat dit misschien een babbeltruc geweest kan zijn. Om hier zeker van te zijn heb ik contact opgenomen met KPN. De mevrouw aan de telefoon kon niet vertellen of er verkopers namens KPN die dag in de woonplaats van mijn ouders aan het werk waren. Omdat de verkopers ingehuurd worden door de netwerkbeheerder Glaspoort, vertelde zij.

Ik wilde wel graag een klacht indienen, maar na flink wat zoek werk vertelde de mevrouw dat dit bij KPN niet mogelijk is. Zij gaf mij het nummer van Glaspoort om daar een klacht in te dienen. Ook omdat zij aangaf dat Glaspoort de verkopers inhuurt. Ook zou ik mijn klacht op het Forum, wat nu Community blijkt te heten, van KPN kon plaatsen. Werknemers van KPN zouden mijn bericht daar ook lezen.

Toen ik Glaspoort belde gaven zij aan dat zij alleen zorgdragen voor de glasvezelkabel en dat zij geen verkopers inhuren. Hierna heb ik op de website van KPN gezocht naar een klachtenformulier, maar deze niet kunnen vinden.

Daarom dat ik nu dit bericht op de Community plaats. Ik hoop graag antwoord van KPN te krijgen of er daadwerkelijk verkopers namens KPN aan het werk waren. Indien dit het geval is wil ik graag een klacht indienen.
Als er geen verkopers namens KPN aan het werk waren, of als ik geen antwoord krijg dan wel geen klacht in kan dienen, zal ik aangifte bij de politie gaan doen en waarschuwingen gaan plaatsen op sociale media van het feit dat er personen die zich uitgeven als KPN verkopers die langs de deuren gaan met een babbeltruc. Dit om zo de andere inwoners te waarschuwen voor oplichters met een babbeltruc.

Toen ik Glaspoort belde gaven zij aan dat zij alleen zorgdragen voor de glasvezelkabel en dat zij geen verkopers inhuren.

Dit klopt.

Hierna heb ik op de website van KPN gezocht naar een klachtenformulier, maar deze niet kunnen vinden.

Klacht indienen

​@TDN het klopt dat dit de link is naar het indienen van een klacht. Deze had ik gevonden. Deze link is echter voor klanten en dan ben ik/zijn wij niet. Er staat ook dat je telefonisch een klacht door kunt geven. Dat heb ik geprobeerd te doen, maar zoals beschreven kon dat niet/is dat niet gelukt.

Er werd mij door de medewerkster aangeraden om via deze Community mijn klacht te plaatsen omdat 'KPN' het dan ook zou lezen.

Volgens mij werken die verkopers voor zichzelf. Er zal best wel een organisatie achter zitten. Maar die kom je helemaal niet te weten. Das makkelijk. Zo kan je nergens een klacht indienen. 

​@TDN het klopt dat dit de link is naar het indienen van een klacht. Deze had ik gevonden. Deze link is echter voor klanten en dan ben ik/zijn wij niet. 

De echte klachtenformulier zit verstopt onder FAQ, je kan ook gewoon een toevallige klantennummer invullen en jouw klacht indienen.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Hoi ​@Remkoschel .  Er jammer en vervelend dat dit gebeurd is.  Ik ben hier niet bij geweest maar als het zo gegaan is, is dat natuurlijk behoorlijk ongepast.

Ik weet nog helemaal niet of dit vanuit KPN komt maar even voor jouw beeldvorming:  Wij huren af en toe verkopers in die van deur tot deur gaan met als doel om scherpe aanbiedingen te doen.

Wij verwachten van deze mensen dat ze zich aan de regels houden en dat is doorgaans ook het geval.   Uiteraard kunnen we niet alles controleren en zijn we dus afhankelijk van de feedback van de mensen die bezoek krijgen.     Nou kan ik, als we concrete informatie over de verkoper hebben, contact zoeken met iemand die over de lokale verkoop gaat.  Dan heb ik dus wel een naam, tijdstip, locatie nodig. Anders is het zoeken naar een naald in een hooiberg.

Aangifte doen bij de politie en melden bij KPN. Voor die agressieve verkoper. 

Want die verkoper mag jou ouders niet meer lastig vallen. 

Reageer