Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik een PTT kast laten verplaatsen?

• August 21, 2025
  • 12 reacties
  • 359 keer bekeken

Ingrid Van de Groep
Nieuwkomer

Goedenavond,

Ik heb een huis gekocht, daarop staat op eigen grond een oude PTT kast.

Hoe kan ik regelen dat deze verplaatst wordt?

Mvg Ingrid van de Groep

Beste antwoord door Ik_Combineer

Ook ik ben erg benieuwd naar een foto. Dan kunnen we je de juiste weg op wijzen.

Bereid je wel voor; ik hoop dat het geen kast is van ptt of kpn. Een verplaatsing kost namelijk al gauw enkele duizenden euro's als het al word overwogen. Ze zijn geplaatst met toestemming van de projectontwikkelaar tijdens de bouw (stap58 kast) of stonden op gemeentegrond welke een vorige eigenaar heeft overgekocht van de gemeente. In beide gevallen staat kpn volledig rechtmatig op die locatie dus zijn ze er niet happig op om het te verplaatsen. 

12 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 21, 2025

Beste ​@Ingrid Van de Groep kun je eens een (gedetailleerde) foto plaatsen s.v.p.?

En weet je 100% zeker dat deze op eigen grond staat?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • August 21, 2025

Ook ik ben erg benieuwd naar een foto. Dan kunnen we je de juiste weg op wijzen.

Bereid je wel voor; ik hoop dat het geen kast is van ptt of kpn. Een verplaatsing kost namelijk al gauw enkele duizenden euro's als het al word overwogen. Ze zijn geplaatst met toestemming van de projectontwikkelaar tijdens de bouw (stap58 kast) of stonden op gemeentegrond welke een vorige eigenaar heeft overgekocht van de gemeente. In beide gevallen staat kpn volledig rechtmatig op die locatie dus zijn ze er niet happig op om het te verplaatsen. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • August 21, 2025

Goedenavond,

Mvg Ingrid van de Groep

Als hij niet meer gebruikt wordt, kan hij verwijderd worden. Indien hij nog actief is, kan hij mogelijk verplaatst worden. Dit vraagt echter wel om onderzoek vanuit KPN Netwerk of het kan en of hun de eigenaar zijn. Houd er ook rekening mee dat hier wel kosten aan verbonden zijn, enkele duizenden euros.

Je kan eens 0800-0150 bellen om te vragen wat er mogelijk is.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 21, 2025

Goedenavond,

Mvg Ingrid van de Groep

Als hij niet meer gebruikt wordt, kan hij verwijderd worden. Indien hij nog actief is, kan hij mogelijk verplaatst worden. Dit vraagt echter wel om onderzoek vanuit KPN Netwerk of het kan en of hun de eigenaar zijn. Houd er ook rekening mee dat hier wel kosten aan verbonden zijn, enkele duizenden euros.

Je kan eens 0800-0150 bellen om te vragen wat er mogelijk is.

Bij dit soort topics is het in mijn mening beter om eerst om een foto te vragen. Er wordt namelijk erg vaak over een kpn kast gepraat terwijl dit ook een kast van de kabelboer, delta, odf of de netbeheerder is. Doormiddel van een foto komen we daar vaak snel achter. 0800-0150 is een keuzemenu waarbij niet specifiek wordt gevraagd naar verplaatsingen dus je komt vrij snel op de verkeerde plek uit en dan krijg je kastje-muur verhaal.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 22, 2025

Nu nog graag een reactie met foto van ​@Ingrid Van de Groep 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+23

Beste ​@Ingrid Van de Groep,

Zou je ons een foto kunnen plaatsen van de situatie? Zo dat we het kunnen beoordelen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 24, 2025

Ook hier jammer dat er geen feedback door ​@Ingrid Van de Groep wordt gegeven.

Mensen doen moeite om te reageren en te helpen en dan komt er geen reactie meer.

Dat ontneemt je toch het enthousiasme om medeforumleden te helpen en hun vragen te beantwoorden?

peter-keetfm
Wijsgeer

Ook hier jammer dat er geen feedback door ​@Ingrid Van de Groep wordt gegeven.

Mensen doen moeite om te reageren en te helpen en dan komt er geen reactie meer.

Dat ontneemt je toch het enthousiasme om medeforumleden te helpen en hun vragen te beantwoorden?

Misschien ligt die persoon een paar dagen ziek op bed.

Of een andere rede om geen reactie te plaatsen.

Dat kan mogelijk zijn.

• August 24, 2025

Dat dacht ik ook.

Ik heb een huis gekocht,

Daar kun je aardig druk mee zijn, weet ik uit ervaring.

Met vlagen zijn er hier vaker vragen geweest over kastjes aan/bij/in (de muur)  huizen.
De uitkomst is zeer wisselend, van onmogelijk tot direct geregeld.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 25, 2025

Hallo ​@Ingrid Van de Groep ,

Je wilt het kastje verplaatsen binnen jouw eigen tuin? Of toch liever naar de tuin van jouw nieuwe buren? 🫢 

Hoe dan ook, via 0800-0150 kun je achterhalen of er iets mogelijk is. 

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Ingrid Van de Groep, en gefeliciteerd met de aankoop van het huis! Je hebt al een hoop goede tips gekregen zo te zien 🙂

Als je de gelegenheid hebt om een foto te plaatsen zoals Jan en Ik_Combineer al noemden, kan gekeken worden of het inderdaad een kast van ons is. Als dat het geval is zou je het genoemde nummer 0800-0150 kunnen bellen daarvoor. Als het een kast van een andere provider is hebben wij daar geen invloed op.

• August 27, 2025

( we zijn nog steeds in afwachting . .  )
Dit kwam ik nog tegen ( bij het zoeken naar iets anders, dat heb ik wel vaker ) :
https://www.acm.nl/nl/telecom/zakelijk-abonnement-voor-bellen-en-internet/kabels-privegrond#kosten-voor-de-verplaatsing