Skip to main content

Ik wil een wifi 6 router.

Moet ik hiervoor eerst mijn abonnement opzeggen of is er een eenvoudigere methode!

Bij opzeggen ga ik naar T-Mobile, die is veel sneller voor het zelfde geld 1000Mb/sec en koop ik zelf een router.

Ha @chrisvZ, je kunt er voor kiezen om zelf een Wifi 6 router te kopen en deze dan te gebruiken als eigen router in plaats van de Experia Box. Maar als jouw huidige modem nog naar behoren werkt, sturen wij je geen Box 12 toe helaas. 


Waarom wil je een wifi 6 router?

Waarom zou je een 1Gbps abonnement afsluiten als je, met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, toch niet meer dan 100 tot 200Mbps verbruikt?


Ik wil een wifi 6 router.

Moet ik hiervoor eerst mijn abonnement opzeggen of is er een eenvoudigere methode!

Bij opzeggen ga ik naar T-Mobile, die is veel sneller voor het zelfde geld 1000Mb/sec en koop ik zelf een router

 

"Ik wil....anders dan..."

Krijgen doe je niks. Je kunt er eentje kopen in de winkel of lekker naar T-Mobile gaan. Meer ellende voor minder geld. Topdeal!

 

Maar even serieus: wat denk je dat wifi 6 jou gaat brengen t.o.v. wat je nu hebt?


Zoals ik eerder vandaag al in een ander topic plaatste over Wifi 6:

En om even in de technische kant te springen; 802.11ax oftewel Wifi 6 is op dit moment vooral marketing. Het klinkt allemaal mega aantrekkelijk want er is een nieuwe wifi-versie maar in de praktijk ga je er niets van merken. Het grote voordeel wat Wifi 6 met zich mee brengt komt pas tot stand als alle aangesloten apparatuur ook Wifi 6 ondersteund, zit er één telefoon tussen die dat niet doet dan staat er wel een mooi 6’je in beeld maar het werkt gewoon als Wifi 5. Met het grote voordeel doel ik op de efficiëntie hoe er met data omgegaan wordt. In thuisnetwerken ga je het verschil echt niet of nauwelijks merken.

 

Nee, Wifi 6 is een briljante uitvinding maar ik zie het zo gebeuren dat het nog 5 á 10 jaar gaat gebeuren voordat het ook echt een standaard is onder fabrikanten. Kijk maar naar Wifi 5, er is nog steeds een hoop apparatuur op de markt dat dit nog steeds niet ondersteunt. Daarbij is het vooral interessant voor bijvoorbeeld hotels, winkelcentra, poppodia en theaters waar veel mensen tegelijk gebruik maken van wifi.


Ik dacht een normale vraag te stellen, maar nieuwe klanten krijgen alles en oude vaste klanten krijgen niets. Dan moet weg!


Ik wil een wifi 6 router.

Moet ik hiervoor eerst mijn abonnement opzeggen of is er een eenvoudigere methode!

Bij opzeggen ga ik naar T-Mobile, die is veel sneller voor het zelfde geld 1000Mb/sec en koop ik zelf een router

 

"Ik wil....anders dan..."

Krijgen doe je niks. Je kunt er eentje kopen in de winkel of lekker naar T-Mobile gaan. Meer ellende voor minder geld. Topdeal!

 

Maar even serieus: wat denk je dat wifi 6 jou gaat brengen t.o.v. wat je nu hebt?

Meer ellende bij t-mobile?

ik ben heel benieuwd naar de ervaringen bij t-mobile

Ik heb alle telefoons bij t-mobile altijd stabiel en goed netwerk

Waarom zal t-mobile thuis glasvezel zo slecht zijn? 

voor mij een vraag @SledgehammerNL ik ben benieuwd 

 


@peter-keetfm, Lees eens het T-Mobile forum door, ze zijn iets kleiner dan KPN maar de klachten zijn daar groter, als het werkt prima, niks aan het handje, maar krijg je een probleem dan duurt het wel effe.

En ik heb er gezeten en blij dat ik met mobiel er weg ben, waande me weer in het libertel tijdperk.

daarbij hun leggen nu PON aan in de KPN AON centrales, elke keer als er iemand overstapt van KPN ligt hun PON voor alle abonnees op die string plat, die gaat namelijk plat als er een NT nog aangesloten zit, maarja bewuste keuze, eest moet KPN patchen, daarna gaat Guidion pas aan de slag.

@chrisvZ , Kun je 1Gb krijgen, is de vraag of je het nodig hebt, maar idd, niet omdat het moet maar omdat het kan.


Ik wil een wifi 6 router.

Moet ik hiervoor eerst mijn abonnement opzeggen of is er een eenvoudigere methode!

Bij opzeggen ga ik naar T-Mobile, die is veel sneller voor het zelfde geld 1000Mb/sec en koop ik zelf een router

 

"Ik wil....anders dan..."

Krijgen doe je niks. Je kunt er eentje kopen in de winkel of lekker naar T-Mobile gaan. Meer ellende voor minder geld. Topdeal!

 

Maar even serieus: wat denk je dat wifi 6 jou gaat brengen t.o.v. wat je nu hebt?

Meer ellende bij t-mobile?

ik ben heel benieuwd naar de ervaringen bij t-mobile

Ik heb alle telefoons bij t-mobile altijd stabiel en goed netwerk

Waarom zal t-mobile thuis glasvezel zo slecht zijn? 

voor mij een vraag @SledgehammerNL ik ben benieuwd 

 

Ik heb het niet over het mobiele netwerk. Daar lees ik nauwelijks klachten over. Over T-Mobile Glasvezel des te meer. 


Ik wil een wifi 6 router.

Moet ik hiervoor eerst mijn abonnement opzeggen of is er een eenvoudigere methode!

Bij opzeggen ga ik naar T-Mobile, die is veel sneller voor het zelfde geld 1000Mb/sec en koop ik zelf een router

 

"Ik wil....anders dan..."

Krijgen doe je niks. Je kunt er eentje kopen in de winkel of lekker naar T-Mobile gaan. Meer ellende voor minder geld. Topdeal!

 

Maar even serieus: wat denk je dat wifi 6 jou gaat brengen t.o.v. wat je nu hebt?

Meer ellende bij t-mobile?

ik ben heel benieuwd naar de ervaringen bij t-mobile

Ik heb alle telefoons bij t-mobile altijd stabiel en goed netwerk

Waarom zal t-mobile thuis glasvezel zo slecht zijn? 

voor mij een vraag @SledgehammerNL ik ben benieuwd 

 

Ik heb het niet over het mobiele netwerk. Daar lees ik nauwelijks klachten over. Over T-Mobile Glasvezel des te meer. 

Dat bedoel ik ook t-mobile thuis 

Mobiel heb ik en geen klachten zoals ik typte vorig bericht 

@Doornekamp33 je raad het af dus ik zat er wel aan te denken namelijk

Niet om het geld maar om het proberen 

Maar ik wil geen ellende 😜


Ik raad het op dit moment zeker af om naar T-Mobile over te stappen, zou even wachten tot ze de uit de broek groei te boven zijn en een grotere broek aanhebben, gewoon 6 werkdagen wachten tot ze eens naar je storing gaan kijken en als er zaken met elkaar afgestemd  moeten worden ben je zo 2 weken afgesneden van het netwerk.


Ik raad het op dit moment zeker af om naar T-Mobile over te stappen, zou even wachten tot ze de uit de broek groei te boven zijn en een grotere broek aanhebben, gewoon 6 werkdagen wachten tot ze eens naar je storing gaan kijken en als er zaken met elkaar afgestemd  moeten worden ben je zo 2 weken afgesneden van het netwerk.

Ongelooflijk zo slecht ja 

Blijf wel bij kpn 


Helaas wel ja, bij TM moet alles via de back office geregeld worden, de klantenservice kan geeneens een tv decoder omruilen of een kabeltje opsturen, via hun forum is iets meer mogelijk maar dat duurt net als hier ook even tot er iemand reageert.


Bij mij was het met T-mobile niet gelukt om een normale koper verbinding tot stand te brengen. Heb daardoor ook de optie gekregen om het contract te ontbinden. Toen naar Ziggo gegaan. Maar ook hier geen rozengeur. Deze maand voor het eerst een maand zonder spontane uitval van het netwerk gezeten. Maar Ziggo is ook niet wat het was (half jaar gedoe) terwijl het allemaal niet aan mijn inhuis netwerk ligt.

Laatste redmiddel wordt in mei 2022 weer kpn. Al heb ik liever dat ze ooit eens die glasvezel de meterkast in knallen,... 


Laatste redmiddel wordt in mei 2022 weer kpn. Al heb ik liever dat ze ooit eens die glasvezel de meterkast in knallen,... 

Ik zou ze wel vragen of ze hem voorzichtig willen plaatsen @JeroenB22 
Knallen geeft zo'n rotzooi n.l. :yum: