Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik gebruik maken van glasvezel?

• July 15, 2026
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Hoi! Geboren en getogen in Den Haag heb ik altijd al de luxe van de grote stad gekend. Tot ik een jaar geleden binnen mijn eigen wijk verhuisde. Op het nieuwe adres was geen glasvezel. Of toch? Het leek al wel aangelegd in de straat, maar nog niet naar de huizen? Twee straten verderop in elke richting heeft men het wel allemaal in huis. Nergens kom ik verder en mijn gamende en streamende pubers worden steeds wat minder vrolijk. Op de dekkingskaart staat alles op groen, maar met de postcodecheck krijg ik steevast een nee. Is mijn huizenblokje vergeten?? Hoe kan ik in contact komen en met wie om te weten of er nu wel of geen glasvezel in de straat ligt; en zo ja wanneer ik dit dan naar mijn huis kan laten doortrekken? Heel veel dank voor de hulp, ook namens de kids :-)

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 15, 2026

Hallo ​@JOJODH ,

Je kunt hiervoor contact opnemen met de KPN klantenservice.

Zij kunnen met jou de mogelijkheden doornemen.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: 

Facebook messenger, Instagram,  X.com en Bluesky.​​​​​​

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Het proces zal langere tijd in beslag nemen. Meer informatie over de verschillende stappen kun je hier terugvinden:

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

​@JOJODH 

Vraag eens bij een aantal buren vragen of zij wel of niet glasvezel hebben en of die aangesloten is. Als jouw adres als enige geen glasvezel(-kabel) heeft dan is het relatief simpel om ook glasvezel te laten aansluiten. Als niemand in jouw straat glasvezel dan moeten gewoon de gehele straat gezamelijk eens “veel lawaai" maken. Dat helpt goed om (meer) prioriteit bij de aanleg te krijgen. Zie verder het antwoord van ​@Noordzee 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@JOJODH, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips staan. Als het goed is zou je op netwerk.kpn.com/ ook moeten kunnen zien wat de status is en eventueel je interesse kunnen doorgeven. 
Wil je ons laten weten hoe t afloopt?

We hebben er trouwens ook een handig artikel over geschreven:

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 17, 2026

​@JOJODH 

Ik neem aan dat de vorige bewoners geen glasvezel wilde laten aanleggen tot bij in jouw huis. En dan zit jij met de gebakken glasvezel-peren.