Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik goede wifi in de tuin krijgen?

• December 18, 2025
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

Ik heb een V10 modem met Superwifi. Daardoor heb ik in huis goede wifi. Echter in mijn tuin is de wifi het ene moment goed en het andere moment zwak. Ik heb een superwifi achter het raam geplaatst. Zo dicht mogelijk naar de tuin, maar het wifisignaal blijft regelmatig zwak. Nu wil ik een internetkabel aanleggen tot mijn schuur achter in de tuin om daar een wifi apparaat op te hangen. Kan ik hiervoor een wifi-versterker gebruiken of een repeater?

Beste antwoord door Erik van KPN

Hey ​@Kris001, welkom! Je kunt hier inderdaad gewoon een SuperWifi punt voor gebruiken, mits je die droog kunt neerzetten,  zoals Marlon al aangeeft. 

Twee andere dingen om rekening mee te houden: je hebt ook elektriciteit nodig voor dat SuperWifi punt. En let erop dat je de ethernetkabel die je doortrekt ook goed beschermt tegen de elementen. Er zijn kabels verkrijgbaar speciaal voor plaatsing buiten of in de grond. 

3 reacties

• December 18, 2025

Je kan hier gewoon een SuperWifi voor gebruiken. Maar hij miet wel droog staan uiteraard. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 22, 2025

Hey ​@Kris001, welkom! Je kunt hier inderdaad gewoon een SuperWifi punt voor gebruiken, mits je die droog kunt neerzetten,  zoals Marlon al aangeeft. 

Twee andere dingen om rekening mee te houden: je hebt ook elektriciteit nodig voor dat SuperWifi punt. En let erop dat je de ethernetkabel die je doortrekt ook goed beschermt tegen de elementen. Er zijn kabels verkrijgbaar speciaal voor plaatsing buiten of in de grond. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 22, 2025

De wifi punten zijn rondstralers. Tot zo'n 10 meter vanaf elk wifi punt is de ontvangst goed (tot 2/4 streepjes). Vanaf ¼, verder dan 10 meter, wordt het wat minder.

De ontvangst sterkte zegt niets over de data-snelheid. Die is zelfs met 1 streepje nog goed.

Dus met een punt bij de achtergevel (door een raam straalt ie beter) kom je tot zo'n 10 meter goed de tuin in. Daarna wat minder.

De punten kunnen niet buiten in de regen. Daar zijn ze niet op gemaakt. Maar om ontvangst in grote woningen te verbeteren.