Skip to main content

goede middag,

bij mij in de straat is glasvezel gekomen.

zondag bericht gekregen van kpn dat pakketje om aansluiten onderweg was.

vanmiddag thuis gekregen en kan deze vanaf 10 mei aansluiten.

ik ben niet technisch en kan dat niet zelf.

in het verleden werd er gezegd dat hulp gratis was en nu lees ik dat ik 70 euro hiervoor moet betalen.

ik heb niet om glasvezel gevraagd hoor dat komt van kpn zelf.

dus weet niet wat ik nu kan doen.

is er iemand die mij hier een antword op kan geven.

bij voorbaat dank

 

U kunt het beste dan even bellen met de klantenservice 0800-0402. Spreek in dat u een medewerker wil spreken. 


Hallo @Josses008K ,

 

bron:

Installatiegarantie

Met onze Installatiegarantie sluit je zelf je internet en tv aan. Als je bij KPN een koper (xDSL) of glasvezelpakket neemt controleren wij eerst of jij op jouw adres alles zelf kan aansluiten. Bij het aansluiten wijst de KPN Thuis app je de weg. Je kan ook altijd hulp vragen aan onze experts die 7 dagen in de week voor je klaar staan.

Lukt het ook met telefonische hulp niet om jouw pakket aan te sluiten? Doordat er bijvoorbeeld een aansluitpunt ontbreekt of omdat er nog afgemonteerd moet worden? In dat geval sturen we een installatiemonteur.

 

Installatiemonteur bestellen

Wil je liever helemaal niet zelf installeren? Dan kan je er ook voor kiezen om voor € 75,00 een monteur te bestellen. Het is belangrijk om tijdens het bestellen een bereikbaarheidsnummer op te geven (mobiel). Zo kan de planning je bellen als er iets tussen is gekomen.

 

Dit doet de installatiemonteur

Onze monteur helpt je met het aansluiten van je modem, wifi, 1 tv-ontvanger, 1 pc of tablet en 1 vaste telefoon. Als het nodig is, trekt de monteur gratis en in overleg maximaal 15 meter internetkabel.

 

Een extra product aansluiten kost extra

Wil je een tweede tv-ontvanger of wifiversterker aansluiten? Of wil je kabels laten leggen en wegwerken? Bespreek dit van tevoren met de installatiemonteur. Dit valt namelijk onder ‘meerwerk’. En dit kost extra. De monteur kan je een indicatie geven van de kosten. 

Bekijk hier de prijzen van meerwerk en materiaal. Deze kosten komen op de eerste factuur en hoeven dus niet contant betaald te worden. 

 

Het bezoek van de installatiemonteur

De monteur is gemiddeld 2 tot 3 uur bezig met de aansluiting. Hij is beschikbaar op maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 18:00 uur.

Het is belangrijk om er bij te zijn omdat er na de werkzaamheden een handtekening gezet moet worden. Hiermee geef je aan dat je tevreden bent met de werkzaamheden. Loop anders nog even het hele lijstje met de monteur langs. Zo kom je later niet voor verrassingen te staan. Met het zetten van de handtekening ga je ook akkoord met genoemde meerwerkkosten.

 


ik heb alleen een laatste kastje gekregen die zorgt voor activering.

daar ga ik geen 70 euro voor betalen om dat aan te sluiten


ik heb alleen een laatste kastje gekregen die zorgt voor activering.

daar ga ik geen 70 euro voor betalen om dat aan te sluiten

Maar heb je ook het eerste deel van het antwoord gelezen, cq op de links geklikt waar je dan online verder wordt geholpen?: 

Installatiegarantie

Met onze Installatiegarantie sluit je zelf je internet en tv aan. Als je bij KPN een koper (xDSL) of glasvezelpakket neemt controleren wij eerst of jij op jouw adres alles zelf kan aansluiten. Bij het aansluiten wijst de KPN Thuis app je de weg. Je kan ook altijd hulp vragen aan onze experts die 7 dagen in de week voor je klaar staan.

Lukt het ook met telefonische hulp niet om jouw pakket aan te sluiten? Doordat er bijvoorbeeld een aansluitpunt ontbreekt of omdat er nog afgemonteerd moet worden? In dat geval sturen we een installatiemonteur.

 

Bel dan met 0800-0402 voor een afspraak met een monteur.


Ja, heb ik gelezen maar is niet van toepassing bij mij


Ja, heb ik gelezen maar is niet van toepassing bij mij

Waarom is dit niet van toepassing?: 

Als je bij KPN een glasvezelpakket neemt controleren wij eerst of jij op jouw adres alles zelf kan aansluiten. Bij het aansluiten wijst de KPN Thuis app je de weg. Je kan ook altijd hulp vragen aan onze experts die 7 dagen in de week voor je klaar staan.

 

 

Je kunt het glasvezelkastje prima zelf aansluiten, maar je moet er wel even voor gaan zitten. 


Het is niet va  toepassing omdat ik niet persoonlijk hierom gevraagd heb. Het hele glasvezel gebeuren is door kpn aangelegd in mijn woonwijk.

Het laatste wat moest gebeuren is de activatie. Deze staat op 10 mei. Tijdens de voorbereiding in mijn wijk is er verteld dat je gratis hulp krijgt als het je niet lukt.

Ik ben op leeftijd en niet technisch dus is mijn vraag gewoon om hier kosteloos hulp voor te vragen.


Dan kun je om een gratis installatiemonteur vragen @Josses008K zoals je eerder binnen dit topic al duidelijk uitgelegd is.

 


Reageer