Skip to main content

Goeden Avond,

Mijn situatie is als volgt.

Ik woon op een woongroep waarbij ik automatisch van jullie internet + tv heb. De woongroep betaalt dit, ik niks.

Maar het volgende is, ik mag zelf abonnement aanschaffen voor snellere internet, dit wil ik graag bij juliie doen.

Echt dan zou ik graag internet willen. maar ik kan niet wijs uitworden om dit te bestellen via de site.

Ik woon in Leeuwarden op de *** *** *** ***

En zou heel graag alsjeblieft hier hulp bij willen hebben om dit wel te regelen.

Ps als dit wel kan, dan kan ik zelf mobiel internet aanpassen van huidig naar dan jullie als kpn.

Met vriendelijke groet Jelmer Visser

 

Admin/: privégegevens verborgen i.v.m. privacy

Hoi Jelmer,

Ik denk dat het verstandig is om je begeleider van de woongroep hierbij te betrekken. Ook is het de vraag of jij een eigen aansluiting hebt. Want Ik kan mij indenken dat je woongroep misschien een gedeelde aansluiting heeft die op een vast abonnement zit. Maar op de woongroep weten ze vast wel hoe dat zit.

Ook hoop ik dat jij je bewust bent dat je jouw adres hier openbaar plaatst. Iedereen kan dit forum bekijken. 


Goede Morgen,

Bedankt voor u vlotte reactie.

Ik zal erdan zeker meer om denken om niet zomaar mijn adresgegevens hier neer te zetten. Mijn excuses.

Ik weet dat hier bij mij een openbaar wifi netwerk is aangesloten en ik weet inderdaad niet hoe zij dat hebben geregeld met jullie. Volgens mij heeft iemand van mijn begeleiding ooit geregeld dat ze dit door iemand extern heeft gedaan op onze groep? Voor mezelf als aansluiting, heb ik in de muur een poort voor internet, zie dit als een kabel van internet kan inpluggen. Ik heb zelf geen coax kabel poort in mijn appartement. Maar ik heb wel digitenne van jullie. Hopelijk helpt deze info. De leiding die hier zijn hebben allemaal geen verstand hiervan, en dit gaat voor mij net boven mijn pet zitten.

Is het dan ook verstandig om iemand te regelen van kpn die kan komen kijken? Of heeft u genoeg informatie nu?

Graag hoor ik van u


@JelmerVisser je kunt alleen een eigen aansluiting krijgen als jouw appartement een geregistreerd eigen huisnummer heeft. Bijvoorbeeld 30-a. Klopt het dat het een groot gebouw is waar meerdere appartementen zijn gemaakt? 


Het hoeft bij een woongroep niet per sé zo te zijn dat iedereen een eigen (KPN-)aansluiting heeft. Ook als je in je appartement een netwerkaansluiting hebt, wil dit niet zeggen dat het een ook aparte (KPN-)aansluiting is. Ik ken iemand die ook op een woongroep woont, en daar zijn die aansluitingen gewoon via een switch verbonden op de centrale modem/router. In dat geval kunnen er per appartementen geen andere abonnementen geleverd worden en wordt alles dus gedeeld met elkaar.

Daarom lijkt het mij zinvol voor @JelmerVisser aan de begeleider of de technische dienst te vragen hoe dit zit. Je kan het ook zelf uitzoeken. Ga eens naar www.watismijnip.nl en onthoud het IP-adres, en kijk eens wat je woongroep-buren voor IP-adres hebben, ervan uitgaande dat ze ook een zelfde soort aansluiting hebben en gebruiken, zoals jij ook hebt. Als die IP-adressen hetzelfde zijn, is het gedeeld internet. Maar een begeleider kan er wel meer over vertellen aan je.


De woongroep is idd opgesplitst van a naar b enzv.

Prima heel erg bedankt alvast ik probeer eerst zelf uit te zoeken. Mocht ik toch vragen heb dan stel ik ze gerust hier.

 

Vriendelijke groet Jelmer Visser.


Eigenlijk jammer dat KPN de Fourstack-tool offline heeft gehaald waarmee je snelheden per postcode kon zien. 😉

Voorheen kon je zo eenvoudig alle aansluitingen zien die bij een postcode hoorde, en ook zien of een pand meerdere aansluitingen had. Soms zag wel nog wel eens een CEL (telefooncel, al dan inmiddels verwijderd) staan of een specifieke afkorting refererend naar een bepaalde inpandige locatie. Begrijpelijk eigenlijk dat dit offline is.