Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik internet behouden tijdens een verbouwing?

• June 8, 2026
  • 12 reacties
  • 94 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wij gaan voor ongeveer 4 weken een verbouwing 

nu is de vraag hoe behoud ik die weken internet 

want de modem die op de telefoon aansluiting zit wordt voor die weken verwijderd maar zou wel graag internet behouden 

12 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 8, 2026

Beste ​@Deesje143 waar staat de modem nu, in de woonkamer en daar aangesloten?

Zit er in de meterkast niet ook een aansluiting waar je de modem op aan kunt sluiten?

Laat anders eens foto's zien van de situatie nu en van de situatie in de meterkast.

Als je het niet zelf aan kunt passen even een KPN monteur daarvoor inschakelen.

Kost geld, maar is peanuts vergeleken met de kosten van een verbouwing.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 8, 2026

Aansluiting nu modem staat in dat kastje 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 8, 2026

Meterkast 

rvk01
Slimmerik
  • June 8, 2026

Dit is je abonnee overname punt (ISRA punt).

Hier kun je de modem direct op aansluiten (even afhankelijk van de kabeltjes en draadjes).

Volgens mij heeft dat punt dacht ik ook gewoon een (of 2) RJ11 aansluitingen. Dus je kunt de modem daar dan direct insteken (in plaats van de kabel die er nu uitkomt en naar je buis naar de woonkamer gaat).

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 8, 2026

Rvk10 dit is de onderkant van het kastje wat je net omcirkelde dus als ik het dan goed begrijp kan ik daar dan de modem ik klikken ? ( kabel modem )

rvk01
Slimmerik
  • June 8, 2026

Ja, die linkerkabel (is een RJ11 aansluiting) kun je er gewoon uithalen en de kabel van de modem (ook die RJ11 die naar de woonkamer aansluiting ging) daarin doen. Dan zou je gewoon weer signaal moeten hebben.

Ik ga er even vanuit dat er verder op de ‘lijn’ (vanuit die linker grijze kabel) geen alarm o.i.d. aangesloten zit 😉 Ik zag wel dat ie nog naar een klein vierkant kastje daaronder ging maar volgens mij was dat gewoon een doorverbind doosje (het leek dat daar ook maar 1 kabel uitkwam die dan waarschijnlijk naar de woonkamer gaat door een buis).

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 8, 2026

Beste ​@Deesje143 zoals ​@rvk01 ook noemt, kun je dus je modem (tijdelijk) op de aansluting in de meterkast aansluiten.

Voordat de verbouwing begint zou je dat alvast kunnen testen.

Succes.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Deesje143. Welkom op de community! Ik zie dat je hierboven al goed bent geholpen. Heb je het modem inmiddels al in de meterkast aangesloten? Ik ben benieuwd of het werkt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 12, 2026

Ja jongens vandaag aan gesloten maar de wifi blijft knipperen op de modem 

dus of ik heb wat verkeerds gedaan ? Of is dat normaal nu 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 12, 2026

Ja jongens vandaag aan gesloten maar de wifi blijft knipperen op de modem 

dus of ik heb wat verkeerds gedaan ? Of is dat normaal nu 

Dat de wifi knippert is normaal, dan worden er gegevens verstuurd en ontvangen via een apparaat.

@Deesje143 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 12, 2026

Oké dank u 

wifi is alleen niet top dus probeer er straks na te kijken 

rvk01
Slimmerik
  • June 12, 2026

wifi is alleen niet top dus probeer er straks na te kijken 

Dat is in een meterkast enigszins te verwachten. Je kunt hem misschien net buiten de meterkast zetten/monteren. Of de deur openlaten/eruit halen (toch wel handig bij een verbouwing) 😂