Skip to main content

Wat moet ik met mijn internet die is zo sloom: Download 18.2 mbps Up load 0.2 soms 0.1 mbps en de PC is nieuw core i5 13400. Gekke is, het is net dat die met de nieuwe PC nog slechter is. Ik wil ergens gewoon iemand van de KPN aan de telefoon i.p.v op deze manier. Alles is onpersoonlijk en als klant moet je het maar uitzoeken. geld plukken willen ze wel. 

Heb je een xDSL koper of een FttH glasvezelaansluiting @Henk Mul 

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Is de PC rechtstreeks bekabeld aangeloten op de modem of anderszins?

Wat is de abo-snelheid die je moet hebben volgens je contract?

 

 


Punt 1 ken ik alle termen niet: Zit gewoon op de telefoonkabel, werkt met de Experia Box V10 en de snelheid is volgens mij (wat op de nota) staat. Hussel interenat 50 mbit/s. 


Vergeten, maar PC zit met een kabel aan de Experia kabel is 1 meter lang.


Dan lijkt het er op dat je een koperverbinding hebt en is je abosnleheid TOT 50Mbit/s en is de werkelijke snelheid afhankelijk van je afstand tot de centrale (kast).

Geef je modem eens een fabrieksreset d.m.v. een paperclip en kijk dan nog eens naar de snelheid, bekabeld gemeten op 1 pc en alle overige (draadloze) verbindingen uit @Henk Mul 


Dat is al gedaan. maar lost niets op. Heb in verleden al vaker dit probleem gemeld maar is nooit opgelost. Toen hadden ze het ook al over dat wij ver van de kast af zaten. Ik denk dan zet er dan een kast tussen. Betaal nu € 52 per maand voor slecht internet (zit telefoon bij in) ..Nu is mij verteld dat ik de telefoon er af kan doen en dat die dan bij internet extra aangesloten kan worden waardoor de snelheid beter moet worden. als dit kan en klopt ? ik ben geen kenner. Dit probleem loopt echt al jaren maar nu met de nieuwe PC lijkt het nog trager. 


Heeft u tv? Werkt dat?

Als u zich als nieuwe klant aanmeld op de homepage van KPN ziet u welke snelheid er beschikbaar is op uw adres. Hoe hoog is die snelheid? 

Uiteraard niet heel de aanmeld procedure doorlopen. Alleen even uw postcode/huisnummer. Daaronder ziet u dan wat er volgens KPN haalbaar zou moeten zijn.


Sorry kijken geen TV (bagger) in onze ogen zijn gestopt met kijken. Zitten dan ook niet op de glasvezel. Vind het gewoon niet normaal dat je niemand van de KPN gewoon kan bellen en aan de lijn kan krijgen. Maar goed kun jij niets aan doen. Zijn nu ongeveer 40 jaar klant van KPN maar zit te denken om opzoek te moeten naar een ander.


En hoe hoog zou de snelheid moeten zijn volgens de KPN site?


Volgens de nota . Staat er dit Hussel interenat 50 mbit/s. 


Volgens de nota . Staat er dit Hussel interenat 50 mbit/s. 

Tot 50 mbit. Dat kan dus ook 3 mbit zijn.

Hoeveel het is ziet u op de homepage van KPN bij bestellen.


Voel mij over al die jaren flink genaaid. Heb daarbij ook te veel betaald. Het is een vorm van oplichting. Daarom krijg je ook niemand aan de telefoon. Waarom lossen ze het probleem niet op ?


Voel mij over al die jaren flink genaaid. Heb daarbij ook te veel betaald. Het is een vorm van oplichting. Daarom krijg je ook niemand aan de telefoon. Waarom lossen ze het probleem niet op ?

Omdat het mogelijk helemaal geen probleem is. Bij de telefoonlijn is het heel simpel: hoe verder je bij de centrale vandaan woont, hoe lager de snelheid. Daar is niets aan te doen, dat is gewoon een natuurkundig verschijnsel. Dat gaat niemand veranderen.

En u bent niet "genaaid" en heeft niet teveel betaald. Want u betaalt voor internet tot 50 mbit. Niet voor 50 mbit.

Wat staat er bij u in het blauwe vlak?

 


met de nadruk op TOT @Henk Mul 


Heb je al een keer gebeld met 0800-0402, @Henk Mul ? Als je dan in het automatische menu zegt dat je een medewerker wilt spreken, wordt je volgens mij gewoon doorverbonden met iemand van vlees en bloed. (Er kan wel een lange wachttijd zijn)


Heb ik gebeld maar niet gevraagd aan een computer om een medewerker te spreken.


Wie praat er nu tegen de computer ? Ik praat ook niet tegen mijn auto.


Wie praat er nu tegen de computer ? Ik praat ook niet tegen mijn auto.

Helemaal mee eens. Met dat eerste. Tegen een computer praten, wie doet dat nou? Dan moet je wel zowat wel geestesgestoort zijn 😉😁

Tegen mijn auto van ruim 20 jaar oud praat ik wel eens. Ik weet zeker datie niet terug praat 😊


Ik kan mijn internet snelheid niet aanpassen dit is het meest haalbare (maar niet voldoenden) Nieuwe PC  en alles is traag mailen facebook. YouTube en zelfs marktplaats het duurt en draait maar en bericht wil die soms met moeite verzenden. Dit deed die ook met de oude PC. Had gehoopt dat het nu beter zou gaan en dat KPN er wat aan gaat doen. Download 18.2mb upload soms maar 0.1. als ik geluk hen 0.2mb dat is gewoon slecht, De man die de PC installeerde die zegt, jij het internet van 20 jaar geleden. 


Ik kan ook beter tegen de auto praten denk ik die kan ik zelf nog besturen dat kan ik bij de computer van KPN niet. Die zijn niet t'huis.


.Nu is mij verteld dat ik de telefoon er af kan doen en dat die dan bij internet extra aangesloten kan worden waardoor de snelheid beter moet worden. als dit kan en klopt ? ik ben geen kenner.

Euhm, je telefoon zit nog met een PSTN/DSL splitter aangesloten?????

Dus vanaf de aansluiting de splitter. En die dan weer met PSTN naar de telefoon. En met DSL naar het modem? Dan kun je inderaad nooit veel meer dan 14 Mb/s internet snelheid krijgen. De bandbreedte van de PSTN aansluiting neemt bijna de hele lijn in beslag nu. Dan heb je nu nog ADSL.

Telefoon ook via internet, dus met het stekkertje in de PHONE poort van het modem. Dan kan je internet omgezet naar VDSL of zelfs VVDSL. Dat is veel sneller.

Ik praat ook niet tegen mijn auto.

Dan heb je geen Tesla. Daar kan veel met voice commands. Dus de handen aan het stuur.


Oké zullen het eens gaan bekijken (had er iets van gehoord) maar wist niet van de hoed en de rand. bedankt. Nu moet ik er wel bij zeggen gezien mijn leeftijd kom ik ook niet meer mee met de techniek. Wel wil ik het graag goed werkend hebben. Dat is dan weet de andere kant.


Heeft u nu al eens gekeken welke snelheid er volgens KPN haalbaar is?


Hi @Henk Mul,

Zou je op onze website (klik hier!) jouw postcode en huisnummer in willen vullen en dan willen klikken op ‘check het aanbod’? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je krijgt daarna te zien welke snelheid er technisch haalbaar is op jouw adres. Als dit erg afwijkt van de snelheid die jij nu binnenhaalt, mag je echt even bellen met onze telefonische klantenservice via 0800 - 0402. Je mag dan inspreken dat je een te langzame internetsnelheid binnenkrijgt en daarna wachten tot je een medewerker te spreken krijgt. Het ‘praten tegen een computer’ is om er voor te zorgen dat we weten waar je voor belt zodat je direct de juiste medewerker aan de lijn krijgt en niet een heel keuzemenu met allerlei opties door moet klikken om vervolgens alsnog naar een andere collega doorverbonden te worden. 

Ook als je al eerste reactie te horen krijgt dat je het wellicht ook zelf op kunt lossen en dat we je een aantal tips sturen, gewoon aan de lijn blijven. Je zult na dat automatische bericht alsnog een collega te spreken krijgen!