Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik mijn Experia V10 op kanaal 40 zetten (5Ghz)

  • January 16, 2020
  • 54 reacties
  • 2581 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

54 reacties

  • February 5, 2020

gebruik bij de 2,4-band uitsluitend kanaal 1,6 of 11 voor een beter signaal en minder storing.

Waarom zou dat tot een beter signaal en minder storing leiden?

Hallo @wjb , omdat jij ook weet dat 1, 6 en 11 de algemeen erkende ‘vrije’ kanalen zijn en als richtlijn gehanteerd worden voor het instellen van vaste kanalen op de 2.4-band.

Het is natuurlijk niet verboden andere kanalen te gebruiken en soms moet je ook een beetje experimenteren.

 


wjb
Wijsgeer
  • February 5, 2020

gebruik bij de 2,4-band uitsluitend kanaal 1,6 of 11 voor een beter signaal en minder storing.

Waarom zou dat tot een beter signaal en minder storing leiden?

Hallo @wjb , omdat jij ook weet dat 1, 6 en 11 de algemeen erkende ‘vrije’ kanalen zijn en als richtlijn gehanteerd worden voor het instellen van vaste kanalen op de 2.4-band.

Het is natuurlijk niet verboden andere kanalen te gebruiken en soms moet je ook een beetje experimenteren.

In de ideale wereld, zonder buren, zijn de wifi kanalen 1, 6 en 11 wellicht de beste kanalen om te kiezen maar wie woont er nu in de ideale wereld.

In een omgeving als hierboven kan je beter bij kanaal 1, 6 en 11 weg blijven.


Jullie zien toch aan mijn afbeelding dat ik kanaal 7 gebruik? Dat is juist omdat het daar omheen druk is.
Tevens is het voor mij ook dat ik zo veel mogelijk overschakel op 5Ghz.
Is er software om te zien welke apparaten nog een oude wifi gebruiken? Want van sommige apparaten weet ik geen details.

 


wjb
Wijsgeer
  • February 5, 2020

Jullie zien toch aan mijn afbeelding dat ik kanaal 7 gebruik? Dat is juist omdat het daar omheen druk is.

Ik geef je groot gelijk dat je een kanaal kiest die het minste overlap heeft met andere wifi zenders want dat levert het beste resultaat.

Ik gebruik 2.4GHz alleen voor wat IoT apparaten zoals beveiligingscamera's  en de omvormer van mijn zonnepanelen. Alle laptops, tablets en telefoons zijn uiteraard via 5GHz aangesloten.