Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik mijn internet geschiedenis zien en verwijderen?

• August 17, 2025
  • 12 reacties
  • 495 keer bekeken

Hoe kan ik mijn internet geschiedenis zien op mijn KPN modum en hoe verwijder ik dat?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Het modem bewaard geen gegevens over welke websites worden bezocht of wat er op het internet wordt gedaan. Dus alle berichten kan je vergeten en je zorgen zijn een non-issue. 

12 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 17, 2025

Dat kan niet. De modem houdt dit niet bij. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 17, 2025

Hallo ​@Kpn noob ,

Je kunt de internetgeschiedenis alleen wissen op een apparaat zoals een PC of een telefoon. 

Om je internetgeschiedenis te wissen in Google Chrome, open de browser, klik op de drie puntjes rechtsboven, ga naar "Geschiedenis" en vervolgens weer naar "Geschiedenis". Klik dan op "Browsegegevens wissen". Hier kun je de periode en de soorten gegevens (zoals browsegeschiedenis, cookies, enz.) selecteren die je wilt verwijderen en vervolgens op "Gegevens wissen" klikken. 

Stappen om je internetgeschiedenis in Google Chrome te wissen: 

• Open Chrome: Start de Google Chrome browser op je computer. 
  • Ga naar Geschiedenis: Klik op de drie puntjes rechtsboven in de browser en ga naar "Geschiedenis" en vervolgens nogmaals naar "Geschiedenis". 
  • Browsegegevens wissen: Klik op "Browsegegevens wissen". 
  • Selecteer periode en gegevens: Kies de periode waarvoor je de geschiedenis wilt wissen (bijvoorbeeld de afgelopen uur, dag, week, etc. of alles) en vink de selectievakjes aan van de gegevens die je wilt verwijderen (browsegeschiedenis, cookies, etc.). 
  • Verwijderen: Klik op "Gegevens wissen" om de geselecteerde gegevens te verwijderen. 

Extra tips: 

• Je kunt ook een bladwijzer maken voor "Browsegegevens wissen" voor snellere toegang.
  • Als je je zoekgeschiedenis wilt beheren, kun je naar Mijn activiteit op Google gaan. 
  • Voor meer privacy, kun je overwegen om de optie voor automatisch verwijderen van je zoekgeschiedenis in te stellen. 
  • Voor andere browsers, zoals Microsoft Edge, zijn er vergelijkbare stappen om de browsergeschiedenis te wissen.

• August 17, 2025

Je kunt ook (voortaan / in bepaalde gevallen) in anonieme modus of private browsing (oid) werken in je browser.
Met <ctrl> + N of <ctrl> + P (afhankelijk van welke browser).

MAAR, je kunt op je eigen spullen van alles wissen maar niet op de site’s (en zoekmachines) waar je bent geweest.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2025

Ik weet hoe ik mijn browsergeschiedenis kan wissen op mijn telefoon, dus daar ligt het probleem niet.

Maar ik woon niet alleen, en ik ben niet de enige die gebruikmaakt van de wifi.

Daarom ben ik bang dat de andere mensen in huis kunnen zien wat ik doe, als ze inloggen op de modem- of wifi-routerinstellingen.

Ik heb ingelogd op 192.168.2.254, maar ik kon nergens een logboek of internetgeschiedenis van alle apparaten vinden, en dus ook niets verwijderen.

Nu ben ik bang dat de anderen in huis het wél kunnen zien.

Incognito/private browsing voorkomt helaas niet dat de wifi-router of het modem iets opslaat; het zorgt er alleen voor dat er niets op je eigen telefoon of computer in de geschiedenis komt te staan.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 17, 2025

Beste ​@Kpn noob , als het goed is hebben anderen hoogstens het wifiwachtwoord van je modem, nog beter uitsluitend het gastwifiwachtwoord.

Ze kunnen dan nooit in je modem kijken, wantdaar heb he het modemwachtwoord voor nodig.

Als het derden zijn, deze uitsluitend via de gastwifi verbinding laten maken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2025

​@JanD 

Het probleem is dat het niet mijn modem is. Ik weet alleen het admin wachtwoord en hoe ik moet inloggen op mijnmodem.kpn, maar het is dus niet mijn eigen modem. Ik ben niet bang dat gasten mijn internetgeschiedenis via de wifi-browser kunnen zien, maar dat de mensen die in mijn huis wonen en van wie het modem is het kunnen zien.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • August 17, 2025

Het modem bewaard geen gegevens over welke websites worden bezocht of wat er op het internet wordt gedaan. Dus alle berichten kan je vergeten en je zorgen zijn een non-issue. 

Forum|alt.badge.img+7
  • August 17, 2025

​@Kpn noob, ik weet niet precies welk modem je hebt. Zelf hebben we hier de v10 en die heeft helemaal geen logging. Als er al logging zou zijn betreft het geen persoonlijke logging waarbij wordt vastgelegd wat je op het internet uitspookt maar volgens mij alleen logging met eventuele storingen.

Update: ik zie dat ​@Ik_Combineer me net voor was…

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2025

​@Edu2020 Wij hebben de Kpn box 12

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2025

​@Ik_Combineer Oke dus internet geschiedenis wordt dus niet bewaard door de modum van kpn?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 17, 2025

​@Ik_Combineer Oke dus internet geschiedenis wordt dus niet bewaard door de modum van kpn?

Klopt! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2025

​@Noordzee Oke goed om te weten hahaha