Skip to main content

Ik heb sinds 8 juni een internet en vast bellen abonnement bij jullie, de glasvezel hier is midden april gereed gemeldt (GPON) en toen was KPN ook 1 van de weinige providers die zijn diensten kon aanbieden over GPON dus toen sloot ik hier maar een abonnement af via pricewise.nl

Na het afsluiten van het abonnement kreeg ik na enkele dagen de bevestiging vanuit KPN met het contract en bij opmerkingen stond dat ik al vanaf 1 juli €2,50 meer zou betalen per maand wat ik helemaal niet wist, KPN was op dat moment de beste keuze dus had het er toch maar bij gelaten.

Nu zijn er meerdere providers die over GPON leveren met scherpere prijzen, nu baal ik ervan dat ik geen maandelijks opzegbaar contract had genomen omdat ik dacht dat het nog wel minimaal een jaar zou duren voor andere providers om te kunnen leveren.

Is het mogelijk om dit contract om te zetten naar maandelijks opzegbaar tegen betaling en wat zouden dan de kosten zijn?

Bij afkopen is er ook nog voldoende tijd om over te stappen met overstapservice? En wat zijn daarvoor de kosten?

Ik hoor het graag!

Dat contract kan niet omgezet worden, dat doet KPN niet. Het is niet voor niets een contract hé?

Afkopen kan in theorie. Je betaald dan gewoon van de resterende maanden het volledige abonnementsgeld in 1 keer. Ik denk niet dat je daar wat mee opschiet. 


@Nick83 

Ik zat net even te Googlen en ik las dat bestaande klanten de kans kregen om het contract kosteloos te beëindigen vanwege die prijsverhoging.

Nu weet ik dat ik die kans niet meer krijg maar ik hoop toch stiekem dat een moderator hier iets voor mij in kan betekenen.


Als er al iets te "regelen" is dan zou dat via de afdeling verkoop gaan. Hier wordt niets met abonnementen of prijzen gedaan. 0800-0402


Naar mijn ervaring wordt je hier op de community beter geholpen dan aan de telefoon.


Dat is zeker waar maar een moderator heeft zover ik weet geen rechten om abonnementen aan te passen. Binnen een paar dagen weten we het 😉


Ow oke dat wist ik dan nog niet, excuus. Wat ik wel weet is dat ze een bericht kunnen sturen naar de desbetreffende collega om iets te laten regelen 👍

 


Ga er maar vanuit dat je contract na een paar maanden niet wordt omgezet naar "maandelijks opzegbaar". Het gedoe voor een bedrijf om zoiets mogelijk te maken is duurder voor hen dan voor de contractant.

Je hebt sowieso al een korting gekregen en een lager maandbedrag en over het hele jaar gezien zal de switch naar een andere provider je niet zoveel opleveren. Neem je verlies en gebruik over een dik half jaar de overstapservice van je nieuwe provider.

Heb je ook meteen genoeg tijd om iedere provider naast elkaar te leggen.


Ga er maar vanuit dat je contract na een paar maanden niet wordt omgezet naar "maandelijks opzegbaar". Het gedoe voor een bedrijf om zoiets mogelijk te maken is duurder voor hen dan voor de contractant.

Je hebt sowieso al een korting gekregen en een lager maandbedrag en over het hele jaar gezien zal de switch naar een andere provider je niet zoveel opleveren. Neem je verlies en gebruik over een dik half jaar de overstapservice van je nieuwe provider.

Heb je ook meteen genoeg tijd om iedere provider naast elkaar te leggen.

Als er echt niks mogelijk is dan houdt het op natuurlijk, als ik wat moet bijbetalen dan vind ik dat geen probleem als het maar niet de hoofdprijs is natuurlijk.

Ik moet het doen met een Wajong uitkering en geen andere inkomsten dus dan heb ik niet veel uit te geven.

Dat bij alle providers de jaarkosten hetzelfde zijn daar ben ik het niet mee eens, ik bespaar bij T-Mobile dat dus eindelijk over GPON glasvezel kan leveren ruim 200 euro per jaar omdat ik ook unlimited data bij T-Mobile heb. Unlimited mobiel naar KPN loont niet omdat dat geen extra korting op thuis geeft.

Klanten mochten vanwege de paar euro verhoging kosteloos opzeggen dus daarom probeer ik het toch maar eens wetende dat dit eigenlijk niet meer mogelijk is.

Zoals in de openingspost staat kon ik ook beter een maandelijks opzegbaar contract nemen maar ik wist niet dat T-Mobile al eerder dan een jaar over GPON kan leveren, mijn fout.


Waarom heb je überhaupt het duurste mobiele abonnement wat er is als je niet veel uit te geven hebt? Dat vraag ik me dan weer af. Heb je al eens uitgerekend wat je zou besparen als je een 2 GB abonnement neemt?


Je betaalt dan 25 euro voor internet (maakt niet uit welke snelheid) en 25 euro unlimited data, combivoordeel.

Als je bij KPN 50 Mbps hebt met het goedkoopste mobiele abonnement dan ben je al duurder uit, 2GB is echt te weinig helaas.


Hoi @Zeelandenaar, ik vrees dat ik hier niet echt iets anders voor heb dan hierboven genoemd wordt.
Ik kan je niet helpen met het vroegtijdig beëindigen van je abonnement. De prijs om je abonnement af te kopen is hetzelfde als je abonnement uit te zitten.


Hallo @Thomas 

Ik begrijp het, het was het proberen waard maar goed ik kan er mee leven 🙂.

Bleek ook iets fout te gaan bij T-Mobile, nu kan ik opeens geen glasvezel nemen bij T-Mobile over WBA GPON.


Graag gedaan hoor!

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!